En i mängden

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
jag får mest intrycket av att du är en dryg jävel iaf av dina svar att dömma, varför va en sån principmoralkärring, är det inte lättare att bara vara trevlig och svara på hur fort den går ostrypt? :)

du behöver inte bli bästa kompis med köparna, det är pengarna som räknas men va vet jag..

Last edited:

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
opel
mini-knutten skrev:
är ju snarare du som inte ska häva ur dig en massa skit, vad fan vet du om min situation? Vart i texten beskriver jag Täby som "da hood"? Jag lever bra, mycket bättre än många andra i Sverige eller världen för den delen, men MINA erfarenhet säger att det är en STOR skillnad mellan våra två kommuner, dock självklart med undantag. Jag har själv goda polare som bor i Danderyd så jag menar definitivt inte att alla därifrån är de "brats" jag beskrev i mitt tidigare inlägg, endast att de förekommer, på vissa geografiska platser oftare än andra...

Angående personangreppen du inkluderade tänker jag bara säga en sak: vad fan vet du om mig? Ja, hojarna är MINA pengar, som jag fixat ihop genom jobb och genom att skära ner på nöjen såsom bio, resor mm. Ioförsig bestod ju dessa pengar utav barn/studiebidrag, vet inte om det fanns på din tid men numera får alla familjer det och barnet får sen ofta själv bestämma vad han/hon vill lägga pengarna på.

Ledsen att du tog till dig av mitt inlägg, oavsett om du själv är en sådan individ som springer runt på Stureplan och har Champange-krig, eller om du vuxit upp i "da Hood" och tycker att jag är en tönt som tror att jag lever i ett ghetto.

Men va fan, jag är ju en vit, övre-medelklass, 17-årig kille, vad vet jag?

P.S - Jag är inte kommunist, jag bara föraktar det "brat-beteende" jag sett alldeles för mycket av....
Vit övre medelklass och så har du skrapat ihop till hojjarna med hjälp av barnbidrag och indragna nöjjen. är det jag som tänker långsamt eller går det dåligt ihop. du kanske va ironisk vad vet jag. :va

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
espa skrev:
Vit övre medelklass och så har du skrapat ihop till hojjarna med hjälp av barnbidrag och indragna nöjjen. är det jag som tänker långsamt eller går det dåligt ihop. du kanske va ironisk vad vet jag. :va

barnbidrag och studiebidraget ligger på 950 kr om jag inte har helt fel, mitt "hoj-konto" startade jag när jag var 13.... :fakta Jag har dessutom jobbat en hel del så förstår inte riktigt vad som går dåligt ihop?

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
espa skrev:

espa kryp tillbaka från den grotta du kom ifrån :arsele

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
opel
Yamaha_Tobbe skrev:
espa kryp tillbaka från den grotta du kom ifrån :arsele
Ja ja efter dej :arsele

mini-knutten skrev:
barnbidrag och studiebidraget ligger på 950 kr om jag inte har helt fel, mitt "hoj-konto" startade jag när jag var 13.... :fakta Jag har dessutom jobbat en hel del så förstår inte riktigt vad som går dåligt ihop?
Du har naturligvis rätt det går bra ihop.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Självklart måste en tråd spåra ut, det är ju fan sporthoj.com.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
H4 skrev:
Självklart måste en tråd spåra ut, det är ju fan sporthoj.com.

vet inte om det var "min" del du syftade på, ber om ursäkt i så fall, borde nog ha tagit det via pm....

:pannkyss

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
Om man inte som 15åring får ställa korkade frågor, hur skall man då lära sig :va , Och mötas av dryghet av ett pucko som förmodligen var på samma nivå för 5 år sedan :va

Solid snake

Guest
H4 skrev:
Två nya mail:

AzzÅ HalLå KaN Du SvaRa NånGoNg eLlEr Är DU eN såN
eliT sOm InTe SvArAr På MaJl...?????!!!!

////////////////NizSe////////////////////

HaR DeN TOrBU föRResteN?
???????????????????????????????????+

Det måste vara någon från sporthoj. Patetiskt så in i helvete :D
Tjet.

Edit: MattE, jag trodde det var Tjet. :3freak

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Solid snake skrev:
Tjet.

Edit: MattE, jag trodde det var Tjet. :3freak
Det var det här som jag skrev:
H4 skrev:
Nytt mail idag:

Tjenna mannen hur e de å sånt?

ja vil köpa moppeden

kör den snabt? hellst ska den görra 250blåss
kan denn dett? då köpa jag den direckt för
20000kroner plus du får min bil ford feista 92
jätefin blå

Måste vara någon härifrån :D

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
XS500
Bäste mini-knutte.
Om du är självförsörjande, dvs helt oberoende så ber jag om ursäkt.
Men om du inte är det och bor hemma som de flesta i din ålder gör, så kanske du borde tänka efter lite.

Om du läser om mitt inlägg lite nogrannare så kanske du förstår vad jag menade med det; att på det här forumet är det inte önskvärt att kategorisera och angripa grupper och människor. Det skapar dålig stämning och det finns alltid någon som tar åt sig, i det här fallet undertecknad.

Med ironi så försökte jag påvisa att det endast är marginella skillnader mellan Täby och Danderyd, och precis som du så riktigt påpekar så handlar ens intressen om ekonomiska prioriteringar. Så vem är du att kritisera någon som springer på stureplan?

Hoppas du förstår vad jag är ute efter/J.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
H4 skrev:
Halloj!

Har lagt ut hojen på blocket. Det går trögt, får inte sålt på den men många "seriösa" mailar. Men den här jäveln förstår jag mig inte på:

Mail 1:

hur fort går den ostrypt då ..?

Svar: Är du intresserad får du reda på det själv.

Mail 2: men jag är intresserad och därför frågar jag hur fort den går ..!

Svar: Det är du tydligen inte. Sluta ödsla min tid, jag vill inte ha några brevvänner.

Mail 3: men ... eru seriös eller .. vill du ha skiten sold eller ..?? hur fort gåren
..?

Svar: Ungefär 310 km/h. Kul va? Köp den nu då.

Mail 4: men fuck u .. varför kan du inte bara säg .. skämms nu eller ..!?

--------------------------------------------------------------------------

Sista brevet fick jag inte med, men jag minns att jag avslutade ganska gött. Kan säga att den här grabben ringde inte heller, så jag visste att han var oseriös. Händer detta er? Eller är det bara så för att min hoj är en sådan som uppmärksammas av fjortisar?

:3freak WOW, 310, jag köper den lätt. lr. hur bra är axxet från 0-300 ?

Lt Jake skrev:
Bäste mini-knutte.
Men om du inte är det och bor hemma som de flesta i din ålder gör, så kanske du borde tänka efter lite.

Om du läser om mitt inlägg lite nogrannare så kanske du förstår vad jag menade med det; att på det här forumet är det inte önskvärt att kategorisera och angripa grupper och människor. Det skapar dålig stämning och det finns alltid någon som tar åt sig, i det här fallet undertecknad.

Med ironi så försökte jag påvisa att det endast är marginella skillnader mellan Täby och Danderyd, och precis som du så riktigt påpekar så handlar ens intressen om ekonomiska prioriteringar. Så vem är du att kritisera någon som springer på stureplan?

LT Jake koras härmed till årets "dIzZaRn^". :)

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Lt Jake skrev:
Bäste mini-knutte.

Bäste Lt Jake, nej, jag är inte självförsörjande och jag känner ingen jämnårig i varken Täby, Danderyd eller någon kommun som är det. Varför detta skulle hindra mig från att uttala mig förstår jag dock inte....

Jag har redan bett om ursäkt för att jag förolämpade dig, trots att jag själv inte anser att jag var särskilt kritiserande i inlägget som startade allt det här. Men nu tog du illa upp, ska försöka hålla inne på mina åsikter nästa gång, jag är ju trots allt inte självförsörjande (trots att jag är 17) :tummenupp

Vidare anser jag heller inte att jag var särskilt kategoriserande:

För allt du vet kanske det är någon brat i Djursholm som vill uppgradera Aeoroxen

Du upplevde dock inlägget inte på det önskade sättet vilket är tråkigt. Försökte även förtydliga min ståndpunkt i mitt senare inlägg, men du verkar fortfarande tro att jag är beredd att ställa mig mitt på Torget och skjuta allt som påminer mig om Danderyd...

Och vad är egentligen skillnaden mellan det jag skrev och det andra användare skrev om oseriösa köpare som köper hojen utan egentligen ha ett riktigt intresse? Jo, jag använde "Djursholm" i samma mening för att göra inlägget lite roligare. Visst, folk kan ta illa upp när man skämtar om fördomar, men om du kollat exempelvis på Stockholm Live på sistående skulle du förstå att även det kan kallas humor... (Skrattar mig nästan illamående varje gång en nysvensk skämtar om den svenska "fjolligheten")

Och ja, jag tror att jag börjar förstå vad du är ute efter, och som jag redan nämt i tidigare inlägg och i detta så ber jag om ursäkt för förolämplingen. Om du sen tror att jag tänker be om ursäkt för mitt förakt gentemot "brat-beteende" så bör du var beredd på att vänta tills helvetet fryser igen...

Som "Shan da Man" säger: kärlek och respekt! :pannkyss

Last edited:

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
mini-knutten skrev:
Bäste Lt Jake, nej, jag är inte självförsörjande och jag känner ingen jämnårig i varken Täby, Danderyd eller någon kommun som är det. Varför detta skulle hindra mig från att uttala mig förstår jag dock inte....

Jag har redan bett om ursäkt för att jag förolämpade dig, trots att jag själv inte anser att jag var särskilt kritiserande i inlägget som startade allt det här. Men nu tog du illa upp, ska försöka hålla inne på mina åsikter nästa gång, jag är ju trots allt inte självförsörjande (trots att jag är 17) :tummenupp

Vidare anser jag heller inte att jag var särskilt kategoriserande:

Du upplevde dock inlägget inte på det önskade sättet vilket är tråkigt. Försökte även förtydliga min ståndpunkt i mitt senare inlägg, men du verkar fortfarande tro att jag är beredd att ställa mig mitt på Torget och skjuta allt som påminer mig om Danderyd...

Och vad är egentligen skillnaden mellan det jag skrev och det andra användare skrev om oseriösa köpare som köper hojen utan egentligen ha ett riktigt intresse? Jo, jag använde "Djursholm" i samma mening för att göra inlägget lite roligare. Visst, folk kan ta illa upp när man skämtar om fördomar, men om du kollat exempelvis på Stockholm Live på sistående skulle du förstå att även det kan kallas humor... (Skrattar mig nästan illamående varje gång en nysvensk skämtar om den svenska "fjolligheten")

Och ja, jag tror att jag börjar förstå vad du är ute efter, och som jag redan nämt i tidigare inlägg och i detta så ber jag om ursäkt för förolämplingen. Om sen tror att jag tänker be om ursäkt för mitt förakt gentemot "brat-beteende" så bör du var beredd på att vänta tills helvetet fryser igen...

Som "Shan da Man" säger: kärlek och respekt! :pannkyss
Bra skrivet :tummenupp

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Ojoj vad det börjar droppa in mail nu - antar att den här tråden har lite med det att göra :kocko

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
H4 skrev:
Två nya mail:

AzzÅ HalLå KaN Du SvaRa NånGoNg eLlEr Är DU eN såN
eliT sOm InTe SvArAr På MaJl...?????!!!!

////////////////NizSe////////////////////

HaR DeN TOrBU föRResteN?
???????????????????????????????????+

Det måste vara någon från sporthoj. Patetiskt så in i helvete :D

Är det NiSzE som är i farten igen.
:lol :lol

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Håller på at sälja en cykel, då är det massa 10åringar som ringer el. mailar. usch!!
Sen efter massa mailande. "Nej jag har inga pengar"

Sedan min ändrade annons "inga mail tack" har det bara ringt människor över 15 år och de har haft bra frågor. De mesta svaren har de fått på annonsen. Så skriv en tydlig annons, om du vill slippa 20% av mailen... med svar på frågor du skulle ha ställt.

En gång mailade jag med en 10åring och frågade honom "hur ska du få fram 9000kr?"
- "min pappa är rik"

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar