Bäste Lt Jake, nej, jag är inte självförsörjande och jag känner ingen jämnårig i varken Täby, Danderyd eller någon kommun som är det. Varför detta skulle hindra mig från att uttala mig förstår jag dock inte....
Jag har redan bett om ursäkt för att jag förolämpade dig, trots att jag själv inte anser att jag var särskilt kritiserande i inlägget som startade allt det här. Men nu tog du illa upp, ska försöka hålla inne på mina åsikter nästa gång, jag är ju trots allt inte självförsörjande (trots att jag är 17)
Vidare anser jag heller inte att jag var särskilt kategoriserande:
Du upplevde dock inlägget inte på det önskade sättet vilket är tråkigt. Försökte även förtydliga min ståndpunkt i mitt senare inlägg, men du verkar fortfarande tro att jag är beredd att ställa mig mitt på Torget och skjuta allt som påminer mig om Danderyd...
Och vad är egentligen skillnaden mellan det jag skrev och det andra användare skrev om oseriösa köpare som köper hojen utan egentligen ha ett riktigt intresse? Jo, jag använde "Djursholm" i samma mening för att göra inlägget lite roligare. Visst, folk kan ta illa upp när man skämtar om fördomar, men om du kollat exempelvis på Stockholm Live på sistående skulle du förstå att även det kan kallas humor... (Skrattar mig nästan illamående varje gång en nysvensk skämtar om den svenska "fjolligheten")
Och ja, jag tror att jag börjar förstå vad du är ute efter, och som jag redan nämt i tidigare inlägg och i detta så ber jag om ursäkt för förolämplingen. Om sen tror att jag tänker be om ursäkt för mitt förakt gentemot "brat-beteende" så bör du var beredd på att vänta tills helvetet fryser igen...
Som "Shan da Man" säger: kärlek och respekt!