En i mängden

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
mini-knutten skrev:
barnbidrag och studiebidraget ligger på 950 kr om jag inte har helt fel, mitt "hoj-konto" startade jag när jag var 13.... :fakta

17-13=4år
4x12månx950kr=45600kr, inte dåligt att inte spendera en spänn på den tiden. nu vet jag ju inte vad du har gett för hojarna, men suzukin brukar ligga på 40000kr beroende på årsmodell. yamahan har jag ingen aning om, men 5600kr låter lite. sen kostar ju bensin o försäkring en del oxå.
kanske inte så konstigt att han ifrågasätter finansieringen.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
-dB_mike skrev:
17-13=4år
4x12månx950kr=45600kr, inte dåligt att inte spendera en spänn på den tiden. nu vet jag ju inte vad du har gett för hojarna, men suzukin brukar ligga på 40000kr beroende på årsmodell. yamahan har jag ingen aning om, men 5600kr låter lite. sen kostar ju bensin o försäkring en del oxå.

Jobba på lov? Spara pengar på födelsedagar/julen?

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
Padde skrev:
Jobba på lov? Spara pengar på födelsedagar/julen?

om man får pengar på födelsedagar o till jul kan man väl inte räkna som man arbetat ihop, eller?

f ö så tycker jag bara det är trevligt om ens föräldrar delar ens intresse o vill hjälpa till, jag hade det inte riktigt så, men jag lyckades spara ihop till hoj endå, tog lite tid men den som väntar på nåt gott väntar ju aldrig för länge :hihi

Last edited:

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
-dB_mike skrev:
om man får pengar på födelsedagar o till jul kan man väl inte räkna som man arbetat ihop, eller?

Pallar banemig inte läsa igenom hela tråden vad det nu är ni diskuterar men det vara bara ett förslag.

:tummenupp :tummenupp

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
Padde skrev:
Pallar banemig inte läsa igenom hela tråden vad det nu är ni diskuterar men det vara bara ett förslag.

:tummenupp :tummenupp

oj, nu var du snabbare än mig, ville ju editera lite.

ett hett tips är annars att läsa hela tråden innan du gör ett inlägg, minskar risken för missförstånd. i detta fallet gick det dock att fuska eftersom vi redan är rejält off topic

Last edited:

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
-dB_mike skrev:
oj, nu var du snabbare än mig, ville ju editera lite.

ett hett tips är annars att läsa hela tråden innan du gör ett inlägg, minskar risken för missförstånd. i detta fallet gick det dock att fuska eftersom vi redan är rejält off topic

Ja, sant.

Men var redan så OT så tänkte slänga in det om det var så du inte tänkt på det elr så, hoppas du hajar!

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Mycket "kronisk missförstånds syndromet" som florerar här.

Hur man från ett inlägg om snorungar som leker med mail funktionen på datorn kan slida in på att pissa på en som är 18 år o har två hojar varav en är en paj 125:a är en total gåta för mig....avundsjuka kanske?

Ärligt talat, vart NÅGON fått sina pengar ifrån ska vi alla totalt SKITA i o sköta vår egen buissnes. Om det nu inte finns någon här som började jobba i saltgruvan när han/hon var 13?.........nä, trodde inte det heller

Jag har 3 hojar själv........give me your best shot :arsele

Last edited:

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
Maax skrev:

Hur man från ett inlägg om snorungar som leker med mail funktionen på datorn kan slida in på att pissa på en som är 18 år o har två hojar varav en är en paj 125:a är en total gåta för mig....avundsjuka kanske?

Ärligt talat, vart NÅGON fått sina pengar ifrån ska vi alla totalt SKITA i o sköta vår egen buissnes. Om det nu inte finns någon här som började jobba i saltgruvan när han/hon var 13?.........nä, trodde inte det heller

WORD!

kan även vara ganska svårt att hitta jobb i den(min) ålder. Iaf i mina trakter...

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
opel
Maax skrev:

Pissa ha ha! vilket uttryck,det låter äckligt, då blir han ju alldeles blöt. :confused:

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Jäkla tjöt om pengar..

Jag fick låna på obestämt tid av farsan.
Jobbade varenda dag i sommar så jag har betalat av 10.000kr nu iallafall.

Om jag inte hinner jobba ihop varenda krona så får han endå igen det när hojen säljs.

Om jag nu hade fått hojen så hade jag fanimig inte tackat nej iallafall!

Men det är inte bra att bara "få"..
Då blir det lätt ovarsamt och inte lika mycket kärlek till hojen :tungan

Topic:

Jag svarar på alla mail, men efter 10st kortfattade mail från den "intresserade" om hur fort den går, om den är fin, hur fort den går igen, om den drar en Mt5 med portad topp och 16mm osv osv.. Då lägger jag av och säger ring mig istället.

10 mail = 3minuter i telefon
Säg att var person skickar ett mail per dag, då går det inte snabbt mot att bara ringa. Vill man nu ha bilder skickade så är det bara att lämna e post så skickar man :yoparty

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
-dB_mike skrev:
17-13=4år

sa han inte att han hade jobbat en del också? :va

H4 skrev:
Självklart måste en tråd spåra ut, det är ju fan sporthoj.com.

värst va alla va seriösa då :corn

IronMike

Guest
En snabb titt på blocket - och man konstaterar att 80% av hojjarna är kraftigt övervärderade!!

Vem f-n skulle dega 45' ("prutat och klart") för en cbr 900 årsm 96, med 4000 mil+ på nacken, Eller 68' för en 00a. Eller en väl inkörd R1a 98a, med repiga kåpor för 60 lax. Ovanstående hojjar ligger typ 20,000:- över sitt värde.

Inte konstigt att vissa inte får grejjer sålda. Överpriser och vinter.

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Varför inte kolla upp hur fort den går o svara på frågan! Kanske blir lättare att sälja hojen om du inte är otrevlig. :tummenupp Mail är kanon vid försäljning - köp... Lätt att rada upp all teknisk info mm - slipper svara på frågor om o om igen när köparen glömt bort vad man svarade!

Verkar vara vanlig kille som undrar - vad är det för fel med att alla inte kan så mycket om allt. -Kom tillbaka när du får mail där de frågar om allt som redan står i annonsen när de ringer eller vill byta mot playstation + obes. saab 99.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
R1bjorn skrev:
-Kom tillbaka när du får mail där de frågar om allt som redan står i annonsen när de ringer eller vill byta mot playstation + obes. saab 99.

Å vad är det för fel på en obes. saab 99? :va

:D

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Mail är bra. Som köpare kan man fråga de viktigaste om en massa intressanta objekt på en bråkdel av den tid det tar att ringa runt till alla säljarna.

Om det är jag som ska sälja nåt så sitter jag som klistrad vid datorn och svarar på alla frågor fortare än kvickt. Då tror jag i alla fall man har större chans att få grejerna sålda snabbt och lätt.

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
IronMike skrev:
En snabb titt på blocket - och man konstaterar att 80% av hojjarna är kraftigt övervärderade!!

Vem f-n skulle dega 45' ("prutat och klart") för en cbr 900 årsm 96, med 4000 mil+ på nacken, Eller 68' för en 00a. Eller en väl inkörd R1a 98a, med repiga kåpor för 60 lax. Ovanstående hojjar ligger typ 20,000:- över sitt värde.

Inte konstigt att vissa inte får grejjer sålda. Överpriser och vinter.

Nä å det tragiska är att idioterna sätter sina priser efter andra på blocket.. fast de legat ute i 3 månader. Sen blir de sura när man prutar.

PacMan skrev:
Mail är bra. Som köpare kan man fråga de viktigaste om en massa intressanta objekt på en bråkdel av den tid det tar att ringa runt till alla säljarna.

Om det är jag som ska sälja nåt så sitter jag som klistrad vid datorn och svarar på alla frågor fortare än kvickt. Då tror jag i alla fall man har större chans att få grejerna sålda snabbt och lätt.

:tummenupp

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
H4 skrev:
Halloj!

Har lagt ut hojen på blocket. Det går trögt, får inte sålt på den men många "seriösa" mailar. Men den här jäveln förstår jag mig inte på:

Mail 1:

hur fort går den ostrypt då ..?

Svar: Är du intresserad får du reda på det själv.

Mail 2: men jag är intresserad och därför frågar jag hur fort den går ..!

Svar: Det är du tydligen inte. Sluta ödsla min tid, jag vill inte ha några brevvänner.

Mail 3: men ... eru seriös eller .. vill du ha skiten sold eller ..?? hur fort gåren
..?

Svar: Ungefär 310 km/h. Kul va? Köp den nu då.

Mail 4: men fuck u .. varför kan du inte bara säg .. skämms nu eller ..!?

--------------------------------------------------------------------------

Sista brevet fick jag inte med, men jag minns att jag avslutade ganska gött. Kan säga att den här grabben ringde inte heller, så jag visste att han var oseriös. Händer detta er? Eller är det bara så för att min hoj är en sådan som uppmärksammas av fjortisar?
Känns som du inte blir världens bäste säljare när du blir stor.

Varför kunde du inte ge han svaret på frågan?
Om han vill köpa den så är han all rätt att fråga, eller?

Om jag hade varit spekulant på hojen så hade jag inte varit speciellt långvarig i en mailkonversation med dig.

Så hur fort går hojen? :kocko

HanneZ skrev:
Skitsnack, jag inleder nästan alltid köp via mail. Kollar annonser sent på kvällar etc, då vill man inte gärna ringa.
:fakta Bästa sättet....punkt!

Och efter man fått mer info och fått en uppfattning hurvida säljaren är seriös eller inte så ringer man om intresset finns kvar.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept