mini-knutten skrev:barnbidrag och studiebidraget ligger på 950 kr om jag inte har helt fel, mitt "hoj-konto" startade jag när jag var 13....
-dB_mike skrev:17-13=4år
4x12månx950kr=45600kr, inte dåligt att inte spendera en spänn på den tiden. nu vet jag ju inte vad du har gett för hojarna, men suzukin brukar ligga på 40000kr beroende på årsmodell. yamahan har jag ingen aning om, men 5600kr låter lite. sen kostar ju bensin o försäkring en del oxå.
kanske inte så konstigt att han ifrågasätter finansieringen.
Padde skrev:Jobba på lov? Spara pengar på födelsedagar/julen?
-dB_mike skrev:om man får pengar på födelsedagar o till jul kan man väl inte räkna som man arbetat ihop, eller?
Padde skrev:Pallar banemig inte läsa igenom hela tråden vad det nu är ni diskuterar men det vara bara ett förslag.
-dB_mike skrev:oj, nu var du snabbare än mig, ville ju editera lite.
ett hett tips är annars att läsa hela tråden innan du gör ett inlägg, minskar risken för missförstånd. i detta fallet gick det dock att fuska eftersom vi redan är rejält off topic
WORD!Maax skrev:Mycket "kronisk missförstånds syndromet" som florerar här.
Hur man från ett inlägg om snorungar som leker med mail funktionen på datorn kan slida in på att pissa på en som är 18 år o har två hojar varav en är en paj 125:a är en total gåta för mig....avundsjuka kanske?
Ärligt talat, vart NÅGON fått sina pengar ifrån ska vi alla totalt SKITA i o sköta vår egen buissnes. Om det nu inte finns någon här som började jobba i saltgruvan när han/hon var 13?.........nä, trodde inte det heller
Jag har 3 hojar själv........give me your best shot
Pissa ha ha! vilket uttryck,det låter äckligt, då blir han ju alldeles blöt.Maax skrev:Mycket "kronisk missförstånds syndromet" som florerar här.
Hur man från ett inlägg om snorungar som leker med mail funktionen på datorn kan slida in på att pissa på en som är 18 år o har två hojar varav en är en paj 125:a är en total gåta för mig....avundsjuka kanske?
Ärligt talat, vart NÅGON fått sina pengar ifrån ska vi alla totalt SKITA i o sköta vår egen buissnes. Om det nu inte finns någon här som började jobba i saltgruvan när han/hon var 13?.........nä, trodde inte det heller
Jag har 3 hojar själv........give me your best shot
Master_ skrev:Vem orkar sitta och ringa om man letar bil/mc. Är man en seriös säljare så skriver man så pass utförligt så mail och telefon samtal är överflödigt.
-dB_mike skrev:17-13=4år
4x12månx950kr=45600kr, inte dåligt att inte spendera en spänn på den tiden. nu vet jag ju inte vad du har gett för hojarna, men suzukin brukar ligga på 40000kr beroende på årsmodell. yamahan har jag ingen aning om, men 5600kr låter lite. sen kostar ju bensin o försäkring en del oxå.
kanske inte så konstigt att han ifrågasätter finansieringen.
H4 skrev:Självklart måste en tråd spåra ut, det är ju fan sporthoj.com.
R1bjorn skrev:-Kom tillbaka när du får mail där de frågar om allt som redan står i annonsen när de ringer eller vill byta mot playstation + obes. saab 99.
Kawwa skrev:Å vad är det för fel på en obes. saab 99?
IronMike skrev:En snabb titt på blocket - och man konstaterar att 80% av hojjarna är kraftigt övervärderade!!
Vem f-n skulle dega 45' ("prutat och klart") för en cbr 900 årsm 96, med 4000 mil+ på nacken, Eller 68' för en 00a. Eller en väl inkörd R1a 98a, med repiga kåpor för 60 lax. Ovanstående hojjar ligger typ 20,000:- över sitt värde.
Inte konstigt att vissa inte får grejjer sålda. Överpriser och vinter.
PacMan skrev:Mail är bra. Som köpare kan man fråga de viktigaste om en massa intressanta objekt på en bråkdel av den tid det tar att ringa runt till alla säljarna.
Om det är jag som ska sälja nåt så sitter jag som klistrad vid datorn och svarar på alla frågor fortare än kvickt. Då tror jag i alla fall man har större chans att få grejerna sålda snabbt och lätt.
Känns som du inte blir världens bäste säljare när du blir stor.H4 skrev:Halloj!
Har lagt ut hojen på blocket. Det går trögt, får inte sålt på den men många "seriösa" mailar. Men den här jäveln förstår jag mig inte på:
Mail 1:
hur fort går den ostrypt då ..?
Svar: Är du intresserad får du reda på det själv.
Mail 2: men jag är intresserad och därför frågar jag hur fort den går ..!
Svar: Det är du tydligen inte. Sluta ödsla min tid, jag vill inte ha några brevvänner.
Mail 3: men ... eru seriös eller .. vill du ha skiten sold eller ..?? hur fort gåren
..?
Svar: Ungefär 310 km/h. Kul va? Köp den nu då.
Mail 4: men fuck u .. varför kan du inte bara säg .. skämms nu eller ..!?
--------------------------------------------------------------------------
Sista brevet fick jag inte med, men jag minns att jag avslutade ganska gött. Kan säga att den här grabben ringde inte heller, så jag visste att han var oseriös. Händer detta er? Eller är det bara så för att min hoj är en sådan som uppmärksammas av fjortisar?
Bästa sättet....punkt!HanneZ skrev:Skitsnack, jag inleder nästan alltid köp via mail. Kollar annonser sent på kvällar etc, då vill man inte gärna ringa.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|