BlöjRäsern
Gränsfall
Jag köpte en fz8 en gång.
Vad nu?
Jag köpte en fz8 en gång.
Vad nu?
Hehe, jag gjorde egna stroboskop av vanliga spotlights, och glimtändare. Bara att kapa sladden och linda tåtarna runt piggarna, så hade man discolampa.När jag var liten (mindre) så skruvade jag isär allt jag fick tag på. Trasig video, fungerande telefon, gamla leksaker. Bl. a en sån robot som blinkade och lät.
Jag lyckades identifiera vad i den roboten som var blinkreläet.
Det var ju jättekul att koppla batterier på det och se att det blinkade.
Så kom jag på att om jag kopplar på en väggkontakt på reläet så kommer det ju blinka jättefort...!?
När jag var liten (mindre) så skruvade jag isär allt jag fick tag på. Trasig video, fungerande telefon, gamla leksaker. Bl. a en sån robot som blinkade och lät.
Jag lyckades identifiera vad i den roboten som var blinkreläet.
Det var ju jättekul att koppla batterier på det och se att det blinkade.
Så kom jag på att om jag kopplar på en väggkontakt på reläet så kommer det ju blinka jättefort...!?
Gjorde det samma med en brökniv i våras, ned till benet 3/4 varv runt, 7 stygn, taskig känsel.Fick en kniv i julklapp en gång. Hittade ingen sax att ta bort buntbanden med som den satt fast med så jag tog en annan kniv för att skära av buntbanden. Slant och satte den nya kniven rätt i höger tumme. Massa blod, 8 stygn och ingen känsel på ena sida tummen längre, jag klöv tummen ungefär 1½ cm ner.
Fördelen var att det var mitt under kalleanka så det var ingen på akuten då jag kom in. Åkte hem 30 minuter senare med bultande sydd tumme.
Då kanske någon av de här trådarna skulle kännas bättre att lägga den historien i:Det är i den här tråden man skall skriva om den gången man slogs av det geniala i att ta bort sprängskyddet på vinkelslipen för att nå det sista lilla, antar jag.
Men det tänker jag inte göra, för det skulle avslöja mig som impulsiv och korkad.
Det är i den här tråden man skall skriva om den gången man slogs av det geniala i att ta bort sprängskyddet på vinkelslipen för att nå det sista lilla, antar jag.
Men det tänker jag inte göra, för det skulle avslöja mig som impulsiv och korkad.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|