Tompten
Även kallad Tompa
- Gick med
- 8 Aug 2005
- Hoj
- DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
12-13 år gammal, första sommarjobbet på bygdens bygdegård. Skötte mig exemplariskt ända tills jag av någon outgrundlig anledning fick för mig att plocka bort en toalettstol. Började med att lossa de fyra skruvarna i golvet, därefter vattenavstängningen. Det var här det sket sig. Jag skruvade loss muttern på fel sida av kulventilen, alltså den mot röret, inte toaletten. Minns det som igår, ljudet när ventilen lämnade röret. "SCHWOOOOSCH" Sen sprutade det rätt bra, och jag fick lite panik.
Försökte få stopp på det värsta genom att trycka fingret mot röret, men det gick väl sådär. Min kompis, som sommarjobbade med mig, började garva, och det enda jag fick fram var, -"Vilken tabbe." när jag satt där dyngsur i vattensprutet och smått panikslagen. Kompisen fick springa och hämta "chefen", som fick stänga av vattnet. Han garvade också, men var lite fundersam på varför jag ens kommit på tanken att ta bort toalettstolen från början. =) Kan ju i alla fall säga att golvet i rummet, och två rum intill, blev väldigt rena efter att jag svabbat upp allt vatten. =)
Försökte få stopp på det värsta genom att trycka fingret mot röret, men det gick väl sådär. Min kompis, som sommarjobbade med mig, började garva, och det enda jag fick fram var, -"Vilken tabbe." när jag satt där dyngsur i vattensprutet och smått panikslagen. Kompisen fick springa och hämta "chefen", som fick stänga av vattnet. Han garvade också, men var lite fundersam på varför jag ens kommit på tanken att ta bort toalettstolen från början. =) Kan ju i alla fall säga att golvet i rummet, och två rum intill, blev väldigt rena efter att jag svabbat upp allt vatten. =)