En kille försökte lura mig på 70000kr för en R6:a.

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
En av mina kompisar ville det men annonsen ligger inte kvar, så killen skulle förmodligen bli misstänksam med en gång.

Be din kompis ringa, Säg att han printade ut annonsen föra helgen men har varit iväg på semester och har inte kunnat ringa tidigare. Och fråga om den finns kvar...

Sen så bestämmer ni träff någonstans där säljaren vill träffas. Försök att spela så intresserad och omedvetande som möjligt.

Får ni en träff så åker ni ner till Polishuset och kräver att en civilklädd snut ska följa med.

Hoppas det funkar och att de tar SVINET, Annars hoppas jag han en dag stöter på fel köpare. Som slår han sönder och samman...:)

///Micke

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
öj öj öj

följer gärna med och "köper" hoj vilken dag som helst..

tänk bara att få ge en sådan liten jävel ett par snabba skott i knäna...
hoppas nån vänlig själ riggar ett möte med han o hans vänner för han kommer knappast själv...o sedan bara ge dom vad dom tål...vad sägs om ett stabilt mc gäng här från sh.com som åker till ett möte med han....

:rofl

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Tycks var en poppis sysselsättning just nu - att sälja andras prylar alltså.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1120950,00.html

Håller ju lagerkostnaderna nere också... :D

Men hur jävla korkade får folk vara?

Betala förskott till privatperson för bil som dom uppenbart inte ens sett.

Och detta tom utan att säljaren verkar ha kört med sina klassiska "bor i Tyskland och vill sälja bil i England". Och sen polisanmäla den riktiga ägaren. :dummer

Snart tar jag och säljer några av försvarets JAS-plan för 5 miljoner dollar styck, 10% i handpenning resten vid leverans ("Ring inte mig jag ringer er.").

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Snart tar jag och säljer några av försvarets JAS-plan för 5 miljoner dollar styck, 10% i handpenning resten vid leverans ("Ring inte mig jag ringer er.").

Bra affärsidé ända till spekulanterna börjar klaga. De är troligen inte av den sorten som går till polisen utan löser det mer handgripligt. :kulspruta :machinegu Se till ha flera identiteter, flyktvägar och sånt redo innan du börjar "sälja"... Risken du blir allvarligt åtgången är riktigt stor.. :kryckor

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Men hur jävla korkade får folk vara?

Betala förskott till privatperson för bil som dom uppenbart inte ens sett.

Och detta tom utan att säljaren verkar ha kört med sina klassiska "bor i Tyskland och vill sälja bil i England". Och sen polisanmäla den riktiga ägaren. :dummer

eller varför inte Eifeltornet i France?

Thed

Guest
Jag förstår inte, vad är skillnaden mot att du åker omkring på hojjen och visar registreringsnummret för alla i trafik? Dessutom lämnar man oftast ut något typ av telefonnummer på annonser och oftast får man ju fram vart säljaren bor bara med hjälp av det.

Visst är det så som du säger, men skillnaden är ändock ganska stor. Är du som tjuv ute efter just en Yamaha R6 exempelvis, så visst kan du köra runt en hel dag och hoppas få syn på ett fräsch exemplar att sno. Eller också går du in och kollar annonser på Blocket på just den hojen och får upp en hel lista på intressanta objekt du kan välja mellan att sno. Blocket är ju i den bemärkelsen rena gottbutiken för tjuvar. Sedan att man kan spåra även via telefonnummer, ja, det gör ju inte saken bättre, men har man inte sitt nummer på eniro så är man ju tämligen safe.

MinnieF1Mouse

Vem behöver en hel liter för att ha kul
Gick med
29 Jul 2006
Hoj
Mv Agusta F4 750. Ducati 750F1.
Visst är det så som du säger, men skillnaden är ändock ganska stor. Är du som tjuv ute efter just en Yamaha R6 exempelvis, så visst kan du köra runt en hel dag och hoppas få syn på ett fräsch exemplar att sno. Eller också går du in och kollar annonser på Blocket på just den hojen och får upp en hel lista på intressanta objekt du kan välja mellan att sno. Blocket är ju i den bemärkelsen rena gottbutiken för tjuvar. Sedan att man kan spåra även via telefonnummer, ja, det gör ju inte saken bättre, men har man inte sitt nummer på eniro så är man ju tämligen safe.

En kompis hade en hoj till salu på blocket, med bild. På bilden som var tagen i garaget kunde man se ytterligare en hoj i bakgrunden. Det dröjde inte länge efter det att annonsen kommit in förrän den där "andra" hojen blivit stulen...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept