En kille försökte lura mig på 70000kr för en R6:a.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Jag hör till dom som också funderar på vad polisen håller på med. I mina ögon är det ju ett uppenbart rånförök på gång.
Du skulle upplyst snuten om att det faktiskt är du som betalar hans lön och vill gärna ha en liten gentjänst för det.
Fast han kanske blev skraj, det skjuts ju mycket poliser nuförtiden. Kanske kändes tryggare på stationen.
Måste förresten tillägga att mitt förtroende för polisen börjar närma sig botten. Min 17åriga grabb blev överfallen av ett gäng på 10-15pers i våras, precis utanför hemmet. Dom hade diverse tillhyggen, en hade ett basebollträ. Som tur var kunde han slita sig loss och kuta hem och ringa polisen. Det tog nästan 2 timmar innan dom kom. Skyllde på att dom hade ett uppdrag utanför stan.
Jag skyller inte på dom två snutarna som kom, men hela systemet håller på att braka ihop verkar det som. Vad är det vi betalar för egentligen? Snart har vi vanliga människor ingen nytta alls av snutarna.
Phu... Jag blir bara så förbannad när jag tänker på hur det funkar nu för tiden.

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Gott att du iaf inte blev blåst på pengar! o j*vligt synd med polisen..

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
vilket jävla svar från polisen då... du skulle sagt att du sett en mc med för liten skylt på, då hade de verkligen tagit fart i byxan.
Hoppas bedragaren får lida resten av sitt liv för detta när han väl är fast.

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Men, om polisen skulle följa med som "köpare" så skulle det väl kunna tolkas som brottsprovokation, något som ju inte den svenska polisen får använda som spaningsmetod. Jag tänkte mest att det kanske var därför han började svamla om filmer.

Fast man tycker ju att de skulle kunna göra något åt saken. Problemet är ju bara att brottet inte skett än. Fast det faktum att han uppgav någon annans registeringsnummer borde ju fortfarande falla under någon tjusig fomulering till lagbrott. Tog han någon formell anmälan?

/perris

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Men, om polisen skulle följa med som "köpare" så skulle det väl kunna tolkas som brottsprovokation, något som ju inte den svenska polisen får använda som spaningsmetod. Jag tänkte mest att det kanske var därför han började svamla om filmer.

Fast man tycker ju att de skulle kunna göra något åt saken. Problemet är ju bara att brottet inte skett än. Fast det faktum att han uppgav någon annans registeringsnummer borde ju fortfarande falla under någon tjusig fomulering till lagbrott. Tog han någon formell anmälan?

/perris

Samma sak hände mig fast tvärtom, jag skulle sälja och han ville ta bilen och skicka pengar, jävla idioter.....ring och bestäm träff så åker vi dit ett gäng på 30pers och ger han en omgång! Ett tips är att aldrig ta med sig kontanter, kolla på hojen när banken är öppen så är det bara att åka dit å ta ut när du kollat att allt är okej....
Blir så j*vla förbannad på alla bluffmakare som finns på blocket......

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Kanske nånting för kvällspressen? Jävla idiotjävlar som försöker luras så

Thed

Guest
En annan form av oärligt beteende som uppkommer via blocket är ju när tjuvar sitter och spanar in fordonen och sedan åker raka vägen hem till dig och plockar dem i garaget. Visa därför aldrig registreringsskylten i annonserna där så att alla kan se utan att ni vet vem som sett.

motardkungen

Slide in...
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
En Blå
Jag hör till dom som också funderar på vad polisen håller på med. I mina ögon är det ju ett uppenbart rånförök på gång.
Du skulle upplyst snuten om att det faktiskt är du som betalar hans lön och vill gärna ha en liten gentjänst för det.
Fast han kanske blev skraj, det skjuts ju mycket poliser nuförtiden. Kanske kändes tryggare på stationen.
Måste förresten tillägga att mitt förtroende för polisen börjar närma sig botten. Min 17åriga grabb blev överfallen av ett gäng på 10-15pers i våras, precis utanför hemmet. Dom hade diverse tillhyggen, en hade ett basebollträ. Som tur var kunde han slita sig loss och kuta hem och ringa polisen. Det tog nästan 2 timmar innan dom kom. Skyllde på att dom hade ett uppdrag utanför stan.
Jag skyller inte på dom två snutarna som kom, men hela systemet håller på att braka ihop verkar det som. Vad är det vi betalar för egentligen? Snart har vi vanliga människor ingen nytta alls av snutarna.
Phu... Jag blir bara så förbannad när jag tänker på hur det funkar nu för tiden.

I den ena tråden skrivs det att man alltid ska neka till alla brott man begår i trafiken oavsett om man är överbevisad. Det innebär stora kostnader och att mycket tid går till spillo när poliserna måste sitta i tingsrätterna och vittna i ärenden som i princip är avgjorda på förhand. Det blir din son och många andra som kanske får lida för detta.

I andra trådar ondgör man sig över att polisen har för lite resurser.. ja tacka för det...

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
En annan form av oärligt beteende som uppkommer via blocket är ju när tjuvar sitter och spanar in fordonen och sedan åker raka vägen hem till dig och plockar dem i garaget. Visa därför aldrig registreringsskylten i annonserna där så att alla kan se utan att ni vet vem som sett.

Jag förstår inte, vad är skillnaden mot att du åker omkring på hojjen och visar registreringsnummret för alla i trafik? Dessutom lämnar man oftast ut något typ av telefonnummer på annonser och oftast får man ju fram vart säljaren bor bara med hjälp av det.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
I den ena tråden skrivs det att man alltid ska neka till alla brott man begår i trafiken oavsett om man är överbevisad. Det innebär stora kostnader och att mycket tid går till spillo när poliserna måste sitta i tingsrätterna och vittna i ärenden som i princip är avgjorda på förhand. Det blir din son och många andra som kanske får lida för detta.

I andra trådar ondgör man sig över att polisen har för lite resurser.. ja tacka för det...

Lite OT men... Är det så solklara fall så kallar inte åklagaren polisen som vittne.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jo, men när man då har fått böter för miniblinkers och sedan säger att man tycker att polisen borde lösa riktiga brott så heter det alltid att "det är inte samma poliser, trafikpoliser är en egen grupp"
Alltså förhalar vi inga riktiga poliser som kan åka på såna här jobb, utan bara glorifierade P-vakter som får bötfälla fordon i rörelse också...

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
öj öj öj

följer gärna med och "köper" hoj vilken dag som helst..

tänk bara att få ge en sådan liten jävel ett par snabba skott i knäna...
hoppas nån vänlig själ riggar ett möte med han o hans vänner för han kommer knappast själv...o sedan bara ge dom vad dom tål...vad sägs om ett stabilt mc gäng här från sh.com som åker till ett möte med han....

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
3056648 I den ena tråden skrivs det att man alltid ska neka till alla brott man begår i trafiken oavsett om man är överbevisad. Det innebär stora kostnader och att mycket tid går till spillo när poliserna måste sitta i tingsrätterna och vittna i ärenden som i princip är avgjorda på förhand. Det blir din son och många andra som kanske får lida för detta.

tss tss, som GuW skriver ovan, trafikpolisen har väl ändå ingenting med bedrägerier alt rån att göra.. ska vara om dom får syn på en bil som har använts i ett rån lr liknande då. Men här i S-vall är dom jävligt noga med vart dom jobbar. Har för mig att det var ifjol som en butik blev rånad, butiksägaren springer efter men får inte tag på killen, kommer runt ett hörn, där står en polis och butiksägaren berättar direkt och pekar på den springande killen, får till svar att han inte kan göra något för han sysslar inte med sånt. Var nämligen en trafikpolis till fots.......................

Jävla klåpare, mindre trafikpoliser och dubbla mängden ordningspoliser!

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
mycket tid går till spillo när poliserna måste sitta i tingsrätterna och vittna i ärenden som i princip är avgjorda på förhand. Det blir din son och många andra som kanske får lida för detta.

trafikpolisen ja, verkar det som, ifall man läser om den rånade butiksägaren som mötte en trafikpolis

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro

Vet inte vad jag ska svara egentligen..annat än att du har rätt. Dom små resurserna polisen har idag verkar användas på fel sätt. En vacker dag poppar det upp beväpnade medborgargarden i villaområdena, och då är vi nog ute på hal is.

Apropå sonen. Veckan efter misshandeln, så blev han rånad nere på stan, och inte ens då brydde dom sig ordentligt när han ringde och talade om det. I princip suckade dom bara och tog emot anmälan. Antagligen rätt jobbigt för en 17åring att bli muddrad av ett gäng varav minst en var beväpnad. Dålig svenska pratade dom också, så han hade svårt att förstå dom först, och då blev det ju irritation.

Scrub

Guest
Kan inte nån av dina 5 polare ringa upp och låtsas vara intresserad?

Danne980

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
KTM

Speciellt som att trafikpoliserna är den enda del av den myndigheten som är självförsörjande. I vissa trådar beklagas det över hur mkt det kostar när man kör för fort och sedan skriver man i andra trådar vilket slöseri med skattepengar det är av polisen att stå efter vägarna. Bara jag som inte förstår den logiken.

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Speciellt som att trafikpoliserna är den enda del av den myndigheten som är självförsörjande. I vissa trådar beklagas det över hur mkt det kostar när man kör för fort och sedan skriver man i andra trådar vilket slöseri med skattepengar det är av polisen att stå efter vägarna. Bara jag som inte förstår den logiken.

de är så gnäll svensken tänker :tungan

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...