bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Rubriken säger väl allt, varför har man shims till ventleventilerna istället för att bara ha justerskruvar med låsmutter?
Måste kolla ventilspelet på KLR:en till vintern då den passerat 2000 mil nu och på både den och Trajan justeras ju ventilspelet med shims vilket verkar vara ett jäkla bök då man först måste mäta sen, lossa kammarna beställa shims och sen testa åt det blivit rätt, mot att bara ha en justerskruvar med låsmuttrar och ett bladmått. Vad är anledningen till detta?
Måste kolla ventilspelet på KLR:en till vintern då den passerat 2000 mil nu och på både den och Trajan justeras ju ventilspelet med shims vilket verkar vara ett jäkla bök då man först måste mäta sen, lossa kammarna beställa shims och sen testa åt det blivit rätt, mot att bara ha en justerskruvar med låsmuttrar och ett bladmått. Vad är anledningen till detta?