En liten fråga ang asyl i sverige..?

IronMike

Guest
Dom sa på radion nyss, att fler än någonsin fick asyl 2006, och nästa år beräknas fler komma hit..samt att väldigt höga procent av dessa får permanent uppehållstillstånd (dvs medborgarskap?) och blabla, vidare sades det att det var över en halv miljon troende muslimer, bofasta i sverige. Men fler skulle inkvarteras i glesbygden.

Man kan väl få se svensk invandrarpolitik utan att vara rasse?

Är det likadant i andra länder?

Läste nyss en bok om bergsklättring, värderingarna där var väldans naturliga, oavsett religion eller nationalitet. Så hjälpte man andra, i den mån man kunde, dvs var man i knipa, så såg man till att först säkerhetsställa sin egna överlevnad - och sen andras. And so on. Har vi inte redan ganska mkt problem? Hur ska allt finansieras, hur ska allt funka, när det redan är omöjligt för folk att få jobb eller ett schysst boende. Det borde ju snart vara värre å komma hit som flykting än att bo kvar i sitt hemland.

Och vart går gränsen i övrigt. Kan man tycka så utan att vara rasse, jag tycker det. Man har ju massa vänner från andra länder, jag skiter i vad folk tror på för gud, eller har för hudfärg. Men man måste ju tänka lite på sig själv. Det är ju redan kaos på många platser i landet. Såg senast ikväll, ett bråk mellan taxichaffisar, ena var kurd å andra irakie, polis fick tillkallas etc.

Och blickar man frammåt då, om det fortsätter, exponentiellt, så borde det alltså nångång i mitten av vårt århundrade - bli så att det är fler invandrare. Om dessa bildar ett parti, och får all majoritet. Kan ett annat folkslag helt enkelt ta över ett annat land, och störta en demokrati, om svenskar skulle bli minoritet? Går det under, säg 100 år, att genomföra?

Skissade på en midnatts-teckning, den e lite sne, hoppas de e ok, och hänger med i debbaten.

:rolleyes:
 

Bifogat

  • lll.JPG
    lll.JPG
    19.4 KB · Visningar: 59

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Jag gissar att Sverige är bland dom länder som är mest generös vad gäller att ta emot flyktingar, de lär inte bli färre flyktingar de kommande åren med tanke på Irak, Iran, Afghanistan m.m., kan ju fråga Bush om han kan tänkas ta emot några också :rolleyes:


Årets invandring blir den största sedan 1875. Orsaken är till största delen den tillfälliga asyllagen, uppger Statistiska centralbyrån (SCB). De flesta invandrare kommer från Irak, Polen samt Serbien och Montenegro.

Den totala folkmängden i Sverige kommer vid årsskiftet att uppgå till 9 114 800 personer enligt SCB:s preliminära siffror. Folkmängden ökar under året med 67 100 personer, vilket är den största ökningen på tolv år.

Under år 2006 beräknas 96 800 personer invandra till Sverige. Det är den högsta siffran sedan SCB började mäta invandringen 1875. Jämfört med året innan ökar invandringen i år med 48 procent.

Den tillfälliga asyllagen som gällde mellan 15 november 2005 och 31 mars 2006 gav asylsökande en ny möjlighet att få sin ansökan prövad. Den uppges vara den största orsaken till den kraftigt ökade invandringen. Dessutom följde en viss följdinvandring av anhöriga, som tros fortsätta även i framtiden.


De flesta invandrare kommer från Irak, Polen samt Serbien och Montenegro. Från Irak invandrar 9 700 personer under året, tre gånger så många som året innan. Från Polen kommer 6 500 personer.

De flesta irakier får stanna i Sverige av humanitära skäl, medan polackerna invandrar för att arbeta.

Antalet nyfödda fortsätter också att öka. Under året föds 106 400 barn, en ökning med fem procent från förra året.


http://www.privataaffarer.se/newsText.asp?s=pa&a=18502
 

IronMike

Guest
Alltså, man tänker lite på de där fram och tillbaks. Hur blir det om några år? Jag skiter som sagt i vad folk tror på eller ser ut...det är inte det som är grejjen här. Att komma ny till ett land är en annan sak, farsan gjorde det, men det var 1967, så fanns det mer jobb än invånare.

Men nu :S ...inte ens en hederlig svenne med jobb, å fru som har jobb, å nåt barn, kan knappt köpa radhus nära en storstad.

Företag flyttar utomlands, likaså massor jobb. Visst skapas det jobb, men som idag, en platsannons, eller "receptionist sökes" - 450 pers söker. Allt känns så snedvridet, inget står riktigt rätt till, samtidigt som befolkningen ökar med 1 miljon per knappt 10 år, om ens det. Allt ökar ju ..men jobb, boende, allt känns ju fuckat. Stå i kö för en bostad i sthlm är ju inte att leka med t ex. Tack å lov kunde man köpa en.

Men känns som att allt hårdnar.... Någongång måste det spricka. Då man får skatta 101% på sin lön, eller stå i kö 2 livstider för en lya om man inte har det välställt. Osv..

Jag tycker de e skrämmande. Inte minst för nya invånare. Jag skyller inget på dom, utan undrar mest, vad som är tanken bakom allt. Ekonomi styr ju allt. Är det för att toppen ska få ännu mer? Sprida dekadens bland fotfolket??
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Jag är också lite tveksam till att ta emot så mycket invandrare. Det är ju tveklöst så att vi inte kan ta hand om dem särskilt bra med tanke på den ganska höga arbetslösheten och brottsligheten bland nysvenskar. Visserligen får väl de flesta det bättre än de hade innan men det finns ju andra länder att flytta till...

Mycket störande är det också att folk tror att man är rasist för att man vill minska invandringen till Sverige. Varje vettig människa förstår ju att det inte har något att göra med rasism.

Sen tror jag inte på ditt domedagspredikande att invandrarna kommer att "störta demokratin".
 

IronMike

Guest

Sen tror jag inte på ditt domedagspredikande att invandrarna kommer att "störta demokratin".


Det är mer en slags utopi... Om trenden fortsätter i all oändlighet, tillslut når man en punkt där svennar kastas ut istället? :)

varpå jag får stanna kvar, för jag är inte svensk. och chi på den som kallar mig rasse, för isåfall skulle jag då hata mig själv? nu är jag inte första generationens invandrare, men stoppas i samma fack. jag är inte heller någon förortskis...men jag kan spela på båda sidor. Äsch, jag behöver inte spela, jag har inte emot någon för att denne har annan hudfärg, dock kan jag skämta mer om invandrare ofta med invandrare eller skämt om svenskar. Vem bryr sig. Få hatar någon pga av hudfärg, det är mer politiken, och framtidsutsikterna jag menar här.
 

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati S2R1000
Detta är en intressant frågeställning. Hur många kan vi ta emot?
Ska vi acceptera att Yngve har liggsår för att det inte finns pengar att vända honom för att sjubarnsfamiljer kräver villor via jordkällarutpressning?

http://video.google.com/videoplay?docid=4094926727128068265&q=numbers+usa

En intressant film om invandrares demografiska påverkan på USA. Observera att jag liksom han är för invandring, men inte för massinvandring. Hjälp till självhjälp borde vara mottot. Vad gör irakier här nu? Hela södra och norra Irak är ju lugnt tex.

SouthPark: "Too bad the future sucks but if everyone comes here, it´s gonna suck here too."
 

IronMike

Guest
Om det kan finnas en gräns ...om det finns 7,5 miljoner svenskar, som är antingen födda av båda föräldrarna som helsvenskar eller ena föräldern invandrare, kontra kanske 2 miljoner invandrare. Vilket sammanför gränsen för helsvensk vs invandrare med kanske 70/30 ...blir det så att det blir för många när dom är 1 stycken fler än antalet helsvenskar för då blir det majoritet? Eller finns överhuvudtaget en gräns? Och hur ser regeringen ut om 30 år, samma som nu? Eller finns det nya partier? Blir det sverigedemokraterna vs liberalerna vs nysvenskarna, eller vad vet jag.

Jag är lika mkt nyfiken, som skraj för om jag någonsin ska bidra med fler barn till denna värld..
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
...
Men nu :S ...inte ens en hederlig svenne med jobb, å fru som har jobb, å nåt barn, kan knappt köpa radhus nära en storstad.

Företag flyttar utomlands, likaså massor jobb. Visst skapas det jobb, men som idag, en platsannons, eller "receptionist sökes" - 450 pers söker. ......

Vilken värld lever du i. Är det någon sorts rättighet att ha en flådig bostad i en storstad.

I övriga landet finns det i stort set obegränsat med jobb, problemet är dock att SVENNAR är rätt lata så länge det inte går ut på att lära sig a-kasse-regler. Och att flytta för att få ett jobb?? Inte en chans.

Ditt svammel om svenskar/invandrare är rent obegåvat. Vad är en svensk? Rötter i det land som bildades för 7-800 år sen?

Hur länge tror du att en inflyttad arab är invandrare? Hittar du fortfarande svenskar i amerika sen 1800-talets stora inflyttning eller kan det vara så att de är en del av vad som nu är amerikanskt??

Jag säger inte att den svenska invandringspolitiken är bra men din argumentation är helt talanglös. Du borde vara lite tystare med dina påståenden om att du har lagt din bakgrund bakom dig.

Sen påstås det ju att ett samhäller som vårt inte klarar en negativ befolkningsökning. Då är ju invandring lösningen.

....Vilket sammanför gränsen för helsvensk vs invandrare med kanske 70/30 ...blir det så att det blir för många när dom är 1 stycken fler än antalet helsvenskar för då blir det majoritet? .....

Javisst är det störande med alla dessa blattar? För jävla svårt att veta vem som är SVENSK på riktigt.

Varje gång man tror att ett land som Sverige MÅSTE innebära intellektuella framsteg pga vår miljö så kommer folk som dig och bevisar motsatsen.

Vilka länder finns med renrasig befolkning?? Du måste ju ha en förebild ....
 
Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
...

Mycket störande är det också att folk tror att man är rasist för att man vill minska invandringen till Sverige. Varje vettig människa förstår ju att det inte har något att göra med rasism.
...

Varje vettig människa vet att de flesta som säger sig vara emot invandring utan att vara rasister har ordet svartskalle som en flitigt använd del av sitt vokabulär.

Du kan vara ett undantag, men de flesta är det inte.
 

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati S2R1000
Varje vettig människa vet att de flesta som säger sig vara emot invandring utan att vara rasister har ordet svartskalle som en flitigt använd del av sitt vokabulär.

Du kan vara ett undantag, men de flesta är det inte.

Föga troligt att du är särskilt vettig själv.
Vi pratar om den ekonomiska och demografiska problembild som dagens ekonomiska invandring för med sig.

Om dagens skattetryck inte ens räcker till den befolkning vi har idag, vad är syftet med att ta in bidragsberoende människor i stor utsträckning?
Eller du kanske tror att en somalisk fembarnsmamma är attraktiv på arbetsmarknaden?

Det är svårt att bortse från en socialdemokratisk konspiration som går ut på att föra in socialdemokratiska röster i landet, då man sällan biter den hand som föder en.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vad gör irakier här nu? Hela södra och norra Irak är ju lugnt tex.

SouthPark: "Too bad the future sucks but if everyone comes here, it´s gonna suck here too."

Inte för att vara sånn men har du varit i Irak nydligen eller har du bara tittat på TV?
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
....

Det är svårt att bortse från en socialdemokratisk konspiration som går ut på att föra in socialdemokratiska röster i landet, då man sällan biter den hand som föder en.

Trovärdigt.
Stämmer det resonemanget så vore det lättare att höja skatten för höginkomsttagare, ta bort karensdagen och höja A-kassan. Då hade du fått en garanterad uppsving i den röda röst-statistiken

Är det TV som avgör huruvida olika länders medborgare förtjänar flyktingstatus eller är det möjligen någon annan? :va

Krångligt. Jag trodde TV'n var den sionistiska sammansvärjningens främsta vapen... :va
 
Last edited:

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati S2R1000
Är det TV som avgör huruvida olika länders medborgare förtjänar flyktingstatus eller är det möjligen någon annan? :va

Vad har det med saken att göra?

Enligt Migrationsverkets egna siffror så är väl runt 16% av dom vi tar emot flyktingar enligt FNs definition. TV har väl ingen definition vad jag vet?

Jag känner inte till vilka irakiska områden eller etniska grupper som är klassade som flyktingstatusområden av FN och det tror jag inte du heller gör.
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Varje vettig människa vet att de flesta som säger sig vara emot invandring utan att vara rasister har ordet svartskalle som en flitigt använd del av sitt vokabulär.

Du kan vara ett undantag, men de flesta är det inte.
Jag tycker det är väldigt långsökt att dra paralleller mellan att anse att vi borde ta emot ett mindre antal invandrare och att vara rasist. Jag tänker inte förklara för dig vad en rasist är men det är något helt annorlunda.

För att förtydliga för dig och eventuella andra träskallar: Jag är inte rasist, jag använder mig inte av ordet svartskalle eller andra rasistiska ord om invandrare. Jag tycker inte illa om någon på grund av ursprung, religion eller hudfärg. MEN jag tycker att frågan om minskad invandring åtminstone borde utredas och diskuteras på allvar.

Det är folk som du som gör att det inte finns en vettig debatt om ämnet. Så fort någon nämner det så kommer folk som du och ropar rasist. Som en jävla häxjakt.

Jag har på känn att denna tråd kommer att spåra ur...
 

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati S2R1000
Ja och när TV rapporterar att man nu slutat skjuta där dagligen så är det lugnt nog för folk att återvända, eller?

Det vet du lika lite som jag.
Men med tanke på landets storlek samt frånvaron av rapporter om stridigheter från många delar, så är en kvalificerad gissning att det är lugnt där.

Gissningen kan vara fel, men också rätt.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top