En liten fråga ang asyl i sverige..?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Är det 2007? Förs diskussionen fortfarande om vem som är svensk? ....?

Skönt att se att du inte legat av dig.

Jag är inte ute efter någon av dina små hjärndöda ordlekar - att du har bytt sida i invandrarfrågor under den tid du varit på SH gör ingen större skillnad. (edit: korkad formulering)

I det här fallet är jag faktiskt bara ute efter att Fredda och han hjärntrust ska berätta vilka som är godkända svenskar, för de är jävligt tydliga i sitt ställningstagande att det finns de som inte är tillräckligt svenska.

Det resonemanget får aldrig ett bra svar. Det mesta som dyker upp är folks frustration över att muslimer är hemska.
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag förstår inte vad det är du är rädd för? Tycker allting bara låter som att du är smygrasse vilket antytts flera gånger förut. Däremot verkar du vara invandrare själv helt plötsligt. Vad är din familj invandrad från när du nu plötsligt börjar dela med dig av den informationen till oss?

Smygrasse?! :va
IM är ju den mest uppenbara nazisten på SH även om han ihärdigt förnekar det själv. Jag vet inte ens i vilken ände jag ska börja.

- Han skröt om att han var polare med Klas Lund. Klas Lund deltog bl.a. i en dödsmisshandel i min gamla hemstad av en kille som hette Ronny som ingrepp då ett gäng skinnskallar misshandlade en invandrare... Bara Iron Mike kan skryta om att vara kompis med honom...
- hans tråd om att "negrer" borde klättra i träd istället för att spela fotboll är ju en klassiker.
- hans ständiga judehets, eller snarare hans eviga tjat om judiska konspirationer i främst media
- ständigt återkommande kränkande inlägg om invandrare, muslimer, zigenare

....listan kan göras lång... "tyvär" har Swedie raderat de värsta inläggen och trådarna i hans digra samling.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Jag är inte ute efter någon av dina små hjärndöda ordlekar - att du har bytt sida i invandrarfrågor under den tid du varit på SH imponerar föga.

Tyvärr Chewie, jag är still på The Dark Side som ni i rymden säger.


Det resonemanget får aldrig ett bra svar.

Svaret har du i mitt föregående inlägg. Det är samma personer som inte kommer in på krogen, förutom det förortsställe Freddagädda hänger på förstås. Tydligt nog?

För övrigt är det skitkul att du kan se mina inlägg trots att jag är på din ignore, ni har verkligen mad sKiLLz där i rymden. :rofl
 

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati S2R1000
Vad gör man när man är i 50års åldern har fem barn och vad man trodde var en trygg framtid för att man hade en firma som man haft i 20 år?
Nu lever han på vad min pappa skickar till honom varje månad. För det ÄR ingen lösning att dra hit dom.

Och jag säger det igen..jag tycker liksom trådstartaren att invandringspolitiken är galen och att det måste ses över. Men jag tror att man kan göra mycket positivt med dom invandrare som redan är här.

Klart lovvärt av din far att skicka pengar till sin bror. Vet inte om dom blivit lyckligare av att bo i en tvåa i Rosengård och få socialbidrag?

Problemet är inte invandrarna utan volymen. Pengar lokalt hjälper mycket mer än att alla flyttar hit, för då tar våra pengar också slut.

Mitt exempel med Irak var missvisande, men flykt till närområden borde ju vara bättre (och ja det finns redan jag vet).
 

FreddaGädda

Guest

Det jävligaste med resonemang som ditt är att ni tar er rätten att berätta vem som är svensk eller inte. Indirekt innebär det att du inte godkänner Nursey som en önskvärd medborgare... eller ska du designa ett prov du kan få genomföra för att styrka din svenskhet. Ska det vara kulturellt eller DNA?

I mitt inlägg framgår det tydligt att jag inte skyr hudfärg och DNA, utan kultur och attityd. Jag är själv genetiskt halvnorsk, så.. Jag tänker inte göra mig besväret att argumentera. Vad jag ville ha sagt har ändå lagts på bordet, att det räcker nu. Vi kan inte värna om alla. Vi har redan gjort och gör vad vi kan.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08

Mitt exempel med Irak var missvisande, men flykt till närområden borde ju vara bättre (och ja det finns redan jag vet).

Ja, och närområdena(främst libyen och syrien) har redan tagit emot upp mot två miljoner flyktingar. Så vår "släng av sleven" kan vi nog överleva även om det är upp emot 40.000. (Vår del uppgår alltså bara till 2% av den andel närområderna tar hand om samtidigt som vår folkmängd är ca40% av den libyen och syrien har)

Att "en vanlig svensk knappt har råd att köpa ett radhus utanför en större stad" är inget bevis på fattigdom utan snarare är det argumentet ett exempel på att vi har det djävligt bra och därför är det självklart för mig att vi måste ta oss råd att skydda de som flyr ifrån krig.

Hur många av de boende i närområdena, som huserar två miljoner flyktingar, har råd med sammalevnadsstandard som vi?
 
Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Klart lovvärt av din far att skicka pengar till sin bror. Vet inte om dom blivit lyckligare av att bo i en tvåa i Rosengård och få socialbidrag?

Menar bara med mitt exempel att inte många invandrare VILL bo här..VILL ha bidrag eller sitta i en kyffig 2:a med 7 ungar och potatisodling på balkongen (;)).

Dom VILL jobba med det dom utbildats till..och det ÄR inte så att invandrarna som ÄR kvalificerade får jobben före svenskarna. Så det är inte ett "dom tar vad vi borde få" Varken svenskar eller invandrare får jobben dom är utbildade för..och om någon får det så är det oftast svenskarna. Och nej..jag menar det inte på DET sättet :ajjabajja

Länder som inte har så stor invandring har samma problem med dyra och för lite bostäder. Irland är ett exempel. Men nu menar jag INNAN halva Polen,Litauen samt Nigeria ramlade in där...INGEN av dom länderna BEHÖVER asyl där.

Edit..shajt..kom på att detta är sh..så jag skall lägga till, innan någon liten tomte kommer o tror att min pappa tar bidrag o skickar..så är inte fallet..han jobbar hårt o TJÄNAR pengar som han skickar. SH är som USA..you gotta cover yo ass..skriftligen ur alla vinklar :p
 
Last edited by a moderator:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Smygrasse?! :va
IM är ju den mest uppenbara nazisten på SH även om han ihärdigt förnekar det själv. Jag vet inte ens i vilken ände jag ska börja.

Jag försöker att inte stöta mig med nån det första inlägget jag gör i tråden.:D
Just på grund av det du räknade upp vore det ju hemskt roligt att veta vart mike invandrat ifrån när han vet så väl hur det är att vara invandrare och hur man inte kan tycka det är rasistiskt att prata om hur rädd man är att få ett barn i en värld som det kanske finns mer än 50% invandrare i. :gnissla
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
I mitt inlägg framgår det tydligt att jag inte skyr hudfärg och DNA, utan kultur och attityd. ....


Så du har en lista på godkända kulturer och attityder. Norrmän och kvartsafrikaner är ju tydligen ok. Vanligt är också att finnar får godkänt. Tyskar brukar aldrig diskuteras men kommer det en polska bärplockare så brukar folk börja muttra om kultur.... kan det vara katolicismen som ställer till det.

EDIT/
Vilka tycker du att vi ska värna om? Personligen sparkar jag hellre ut 10 gnälliga 08or på a-kassa "för att det inte finns några jobb i kommun" än pizzabagaren som gör 70-90 timmar i veckan. Han gör ju rätt för sig.

Smygrasse?! :va
IM är ju den mest uppenbara nazisten på SH även om han ihärdigt förnekar det själv. .....


Han har också på ett mycket djupt och känsligt sätt förklarat att han har lagt av med sånt nu..... undrar om "lagt av" innebär att han sparat ut håret eller kastat kängorna....
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, och närområdena(främst libyen och syrien) har redan tagit emot upp mot två miljoner flyktingar. Så vår "släng av sleven" kan vi nog överleva även om det är upp emot 40.000. (Vår del uppgår alltså bara till 2% av den andel närområderna tar hand om samtidigt som vår folkmängd är ca40% av den libyen och syrien har)

Att "en vanlig svensk knappt har råd att köpa ett radhus utanför en större stad" är inget bevis på fattigdom utan snarare är det argumentet ett exempel på att vi har det djävligt bra och därför är det självklart för mig att vi måste ta oss råd att skydda de som flyr ifrån krig.

Hur många av de boende i närområdena, som huserar två miljoner flyktingar, har råd med sammalevnadsstandard som vi?

Intressant det här, Migrationsminister Tobias Billström vill att irakier från alla områden i Irak ska flytta hem - var det inte moderaterna du röstade på? men du vill att de stannar, oense inom partiet?

Dessutom kan man ju undra om Sverige verkligen är lämpat att ta emot 45% av den totala irakiska flyktingströmmen, jag är osäker. Övertyga mig gärna om motsatsen.

Edit:
45% av totalt antal till europa förstås.
 
Last edited:

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Va fan? För drygt hundra år sen var Sverige ett av de fattigaste länderna i Europa. Typ ett U-land.

Några saker drog oss upp ur det svåra ekonomiska träsket vi befann oss i. Vår enorma utvandring, vilket till största delen berodde på svåra ekonomiska förhållande. Statens enorma satsning på infrastruktur som gav även arbete. Den industrialisering som följde mm.

Konstigt att vi får nu får invandring i Sverige, nope.

Slutsats då: De som förespråkar stoppad invandring är hycklare. Problemet är att vi ser det som ett problem att lösa istället för en möjlighet, en möjlighet för ännu större ekonomisk tillväxt. Politikerna har helt enkelt misslyckats med detta.

Vissa andra länder har lyckats betydligt bättre, på att ta tillvara på möjligheterna, varför inte vi?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Haha, vilken Deja Vu-upplevelse, det var länge sen vi hade en hjärndöd invandrartråd här på forumet. Men det varar nog inte länge till.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Nu tillhör jag, som de flesta vet, de om inte är särsklit rädd för invandringen.
Men det framhålls ofta någon form av rädsla för att "den svenska kulturen" ska försvinna. Vad menas med det?
Är det någon form av romantiserad bild om att den svenska kulturen är toppen av utveckling och inte kan bli bättre/annorlunda? Sedan kan man ju undra om inte den perfekta kultur vi har idag har påverkats av utländska influenser tidigare i historien... Jag har ett svagt minne av att min mormor gnällde om detta för 30 år sedan också, fast då var det rock som var problemet. Eller så är det det moraliska förfallet, internett, engelska låneord eller något annat problem.
Världen förändras, har alltid gjort det och kommer alltid att göra det.

Finns det för övrigt något exempel på någon kultur som har gått under p.g.a. invandring? Jag bortser nu från de kulturer som vi i civiliserade väst utrotat genom åren och som knappast kan kallas invandring.:confused:

Min syn är att vi är alla människor som bor på samma planet, vi har alla samma drömmar och önskningar vare sig vi tillber Satan, Muhammed eller Gud. Den stora majoriteten av alla människor vill nog leva i fred och harmoni med sina grannar om de ges den möjligheten.
Vårt stora problem är nog snarare alla små rädda människor som måste distansera sig från sina medmänniskor p.g.a sin egen paranoiditet. Kolla t.ex. trådarna på detta forum om vilka vapen man MÅSTE ha på stan och vilka kamptekniker som är bäst för att överleva i våra oerhört farliga städer.
Fattar inte att någon vill flytta hit, med tanke på hur farligt det är här och att vi bor i ett av världens sämsta länder.:rolleyes:
 

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati S2R1000
Att "en vanlig svensk knappt har råd att köpa ett radhus utanför en större stad" är inget bevis på fattigdom utan snarare är det argumentet ett exempel på att vi har det djävligt bra

Inte helt schysst av dig att svara på ett citat som inte är från mig i ett svar till mitt inlägg. Jag har inte sagt detta.

Visst, vi har det bra ställt i Sverige. Till viss del beroende på liten befolkning och avsaknad av konflikter. Att människor drabbas av krig är lika lite vårt fel som deras. Vi är för mycket folk på planeten helt enkelt, som slåss om samma resurser.
 

FreddaGädda

Guest
Så du har en lista på godkända kulturer och attityder. Norrmän och kvartsafrikaner är ju tydligen ok.

Nej, men jag tror inte så många ursvenskar tycker om idén om att muslimer vill ha separata lagar för sig själva här, och jag tror inte heller att någon gillar att gå i skräck över vad som kan hända om de kastar en frisbee snett på en badstrand, eller går med rakat huvud på stan.

Jag har aldrig varit i Arvika, men i huvudstaden har vi ett påtagande attitydproblem som sträcker sig genom hela den etniska skalan.
Men de som är påfallande problematiska eller farliga är vare sig du tycker annorlunda eller inte, invandrare från de Persiskpratande områdena, och svenskar som hatar invandrare från de Persiskpratande områdena. Nej, inte alla. Men det är fortfarande en övervägande majoritet.

Däremot har jag varit i många andra, mindre orter runtom i sverige och helt klart funnit en stor skillnad i attityd, svensk som osvensk. Hade det inte varit för att det är just mindre orter så hade jag flyttat härifrån för länge sedan. Jag gillar "storheten" i området i och runt Stockholm, men jag gillar inte majoriteten av folket då de är alldeles för upptagna och egocentriska för att ens hälsa eller titta upp när man möts på en gångväg under en kvällspromenad. Jag bor kvar här och tar på mig projektet att hitta de guldkorn till folk som det kryllar av i mindre orter men som i Stockholm är lika sällsynta som fiskar i öknen. Här finns skärgården, där är jag uppväxt, där är jag på fritiden, där kommer jag jobba i framtiden. Det vill jag inte flytta ifrån. Därför stannar jag. Annars hade jag som sagt flyttat.
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
...vidare sades det att det var över en halv miljon troende muslimer
Jasså, det sades det? Vad intressant. Och exakt hur dum behöver man vara för att tro på den siffran?

Vilket radioprogram var det du hörde det på? Vem gjorde påståendet? Var det öht någon som påstod det eller är det bara något du hittar på? Det är nämligen en siffra som används flitigt i dina kretsar (rasister, nazister och likartat, värdelöst slödder) men inte av någon annan.

Tssss... Du sitter där och ljuger om att du "hörde det på radion". Vad vill du egentligen, din lilla sopa?
 

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr -00
Känns som om det var länge sedan man fick stänga en tråd med det här ämnet men det problemet känns som om det snart är löst... :tungan
Vore trevligt med lite länkar till alla fakta folk nämner....
 

FreddaGädda

Guest
Känns som om det var länge sedan man fick stänga en tråd med det här ämnet men det problemet känns som om det snart är löst... :tungan
Vore trevligt med lite länkar till alla fakta folk nämner....

Varför inte stänga den på en gång? Ingen blir varken smartare, gladare eller får ut något av den här tråden..
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top