Nu tillhör jag, som de flesta vet, de om inte är särsklit rädd för invandringen.
Men det framhålls ofta någon form av rädsla för att "den svenska kulturen" ska försvinna. Vad menas med det?
Är det någon form av romantiserad bild om att den svenska kulturen är toppen av utveckling och inte kan bli bättre/annorlunda? Sedan kan man ju undra om inte den perfekta kultur vi har idag har påverkats av utländska influenser tidigare i historien... Jag har ett svagt minne av att min mormor gnällde om detta för 30 år sedan också, fast då var det rock som var problemet. Eller så är det det moraliska förfallet, internett, engelska låneord eller något annat problem.
Världen förändras, har alltid gjort det och kommer alltid att göra det.
Finns det för övrigt något exempel på någon kultur som har gått under p.g.a. invandring? Jag bortser nu från de kulturer som vi i civiliserade väst utrotat genom åren och som knappast kan kallas invandring.
Min syn är att vi är alla människor som bor på samma planet, vi har alla samma drömmar och önskningar vare sig vi tillber Satan, Muhammed eller Gud. Den stora majoriteten av alla människor vill nog leva i fred och harmoni med sina grannar om de ges den möjligheten.
Vårt stora problem är nog snarare alla små rädda människor som måste distansera sig från sina medmänniskor p.g.a sin egen paranoiditet. Kolla t.ex. trådarna på detta forum om vilka vapen man MÅSTE ha på stan och vilka kamptekniker som är bäst för att överleva i våra oerhört farliga städer.
Fattar inte att någon vill flytta hit, med tanke på hur farligt det är här och att vi bor i ett av världens sämsta länder.