En liten fråga ang asyl i sverige..?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
varför behöver vi då "hjälp" av andra länder?

"Hjälpen" jag nämnde gällde flyktingar från Irak som diskussionen gällde.
Varje gång det uppstår STORA flyktingströmmar från krisdrabbade områden bör så många länder som möjligt hjälpa till.

Räcka för vad?

För att nationen ska överleva över huvud taget.

Hur ska 1.7 barn per 2 föräldrar räcka till för att en nation ska överleva?! :va
 
Last edited:

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati S2R1000

Hur ska 1.7 barn per 2 föräldrar räcka till för att en nation ska överleva?! :va

Med 300000-400000 arbetslösa så räcker nog 1.7 säkert ett sekel innan det blir problem. Men kvalificerad arbetskraftsinvandring kan ju lösa akuta problem á la finnarna som kom kring 60-talet.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Med 300000-400000 arbetslösa så räcker nog 1.7 säkert ett sekel innan det blir problem. Men kvalificerad arbetskraftsinvandring kan ju lösa akuta problem á la finnarna som kom kring 60-talet.

Skojar du?!
Med för låga födelsetal får vi en åldrande befolkning där vi till slut majoriteten är pensionärer som skall försörjas av en minoritet... Om det nuppas för lite så kan det förvisso vara så att vi en vacker dag har så gott som noll arbetslöshet men å andra sidan har vi så stor andel gammlingar och sån liten andel unga att hela systemet brakar samman därför att vi betalar ut vansinnga summor i pensioner men inte har några som jobbar och betalar skatt...
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag tog mig friheten att ändra grafen en aning. Får jag säga det själv så ser den betydligt gynsammare ut nu.
 

Bifogat

  • lll.JPG
    lll.JPG
    32.2 KB · Visningar: 35

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati S2R1000
Skojar du?!
Med för låga födelsetal får vi en åldrande befolkning där vi till slut majoriteten är pensionärer som skall försörjas av en minoritet... Om det nuppas för lite så kan det förvisso vara så att vi en vacker dag har så gott som noll arbetslöshet men å andra sidan har vi så stor andel gammlingar och sån liten andel unga att hela systemet brakar samman därför att vi betalar ut vansinnga summor i pensioner men inte har några som jobbar och betalar skatt...

Och det skiljer sig från idag hur då menar du?

Vi har utan födelsetalens hjälp redan en utveckling där färre och färre ska försörja fler och fler. I och med att nya jobb inte skapas finns inte behov av fler folk eftersom dessa då hamnar i mottagarfacket.

Dessutom skriver du "till slut". När är det? Om 100 år? 150? Nästa vecka?
Vi bör minska vår befolkning så långt det är möjligt.

Jag anser att kvartalskapitalismen blandat med demografisk explosion blir vår undergång.
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Räcka för vad?

I dagens samhälle sköter 1 person samma jobb som 10 eller 15 gjorde för några år sedan. Företagen drar ner mer och mer eller flyttar utomlands.

Vad exakt behöver vi allt folk till? Försörja pensionärerna har jag hört, men eftersom det redan idag finns för få jobb hur ska alla nya svenskar (inkl 'nysvenskar') få jobb och tillföra något till statskassan i framtiden?

Oavsett antalet människor i Sverige så baserar sig våra system på att folk har jobb och kan transferera pengar till gamla och sjuka.

Den demografiska snedfördelningen som kommer och har börjat uppkomma på grund av för låg nativitet kommer att innebära ekonomisk stagnation och regression. BNP kommer således att få en stark negativ utveckling förutom att nationens långsiktiga överlevnad står på spel.

Klarspråk om ni inte förstår det ovan: Det är kört om vi inte tar tag i mer sexuella frågorna eller invandringen:)
 

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati S2R1000
Klarspråk om ni inte förstår det ovan: Det är kört om vi inte tar tag i mer sexuella frågorna eller invandringen:)

Jag förstår vad du menar, men frågan är:

med 400 sökande per jobb idag, vilka jobb ska alla nya människor få?

Om Pelle går i pension och 10 nya människor föds/invandrar, vad ska de andra nio göra?
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Jag noterar att du är konsekvent, du besvarar inte frågan. Jag upprepar:
  • Är den totala invandringen en tillgång eller inte?
-Om JA: varför behöver vi då "hjälp" av andra länder?

Jag förstår inte, var hygglig och utveckla resonemanget nu.
Äntligen kom det klassiska "Markus -argumentet"! "Har inte du någon fråga som du inte svarat på?"

Nu är det bara kvar: "Du har stavat fel där!" och "Kommunist!"
 
Last edited:

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Jag förstår vad du menar, men frågan är:

med 400 sökande per jobb idag, vilka jobb ska alla nya människor få?

Om Pelle går i pension och 10 nya människor föds/invandrar, vad ska de andra nio göra?

Va:va inom ett flertal sektorer råder arbetsbrist.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Äntligen kom det klassiska "Markus -argumentet"! "Har inte du någon fråga som du inte svarat på?"

Äntligen, vadå äntligen? Du har ju inte ens varit med idag. :lol
Hur många citationstecken får du in per mening förresten, eller är det situationstecken som korvgubbe kallar dem? :rofl
Vad vill du veta idag, vad jag tycker om dig och ditt låtsasjobb? Fånigt, det är vad jag tycker.
Det finns för övrigt ingen fråga som jag lämnat obesvarad. :fakta

:hej
 

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Jerusalem
Hoj
GSXR 1000 K7
Äntligen, vadå äntligen? Du har ju inte ens varit med idag. :lol
Hur många citationstecken får du in per mening förresten, eller är det situationstecken som korvgubbe kallar dem? :rofl
Vad vill du veta idag, vad jag tycker om dig och ditt låtsasjobb? Fånigt, det är vad jag tycker.
Det finns för övrigt ingen fråga som jag lämnat obesvarad. :fakta

:hej

:D :rofl
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08

Med tanke på din nya signatur gissar jag att ah's lilla dansande apa fått en ny husse!? Måste varit en förvirrad och jobbig tid nu när du varit utan ah så länge. Tur att du hittade en ny husse i Markus.

Förslag till ny smiley :ukiwaza
monkey.gif
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Med tanke på din nya signatur gissar jag att ah's lilla dansande apa fått en ny husse!? Måste varit en förvirrad och jobbig tid nu när du varit utan ah så länge. Tur att du hittade en ny husse i Markus.

"Någon" verkar lite bitter, har inte lorkan, dorkan och korkan haft tid att skicka några smickrande PM på sistone?
:blah
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Det finns för övrigt ingen fråga som jag lämnat obesvarad. :fakta

:hej
Du kan ju kolla inlägg 107...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=142564&page=6

Nu är jag väl medveten om att du inte kommer att svara på frågorna. Din stil är ju lite mer konfrontativ och kanske inte direkt byggd på kunskap och/eller bildning.

Att du ser min utbildning som "låtsas" är ju inte så svårt att förstå. Du har ju inte en chans i världen att ens komma in på den. Undrar om det pekar på någon kvalitativ skillnad på dig och mig? Vad tror du?:7peta
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Du kan ju kolla inlägg 107...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=142564&page=6

Nu är jag väl medveten om att du inte kommer att svara på frågorna. Din stil är ju lite mer konfrontativ och kanske inte direkt byggd på kunskap och/eller bildning.

Att du ser min utbildning som "låtsas" är ju inte så svårt att förstå. Du har ju inte en chans i världen att ens komma in på den. Undrar om det pekar på någon kvalitativ skillnad på dig och mig? Vad tror du?:7peta

Himla tjötande om det och off topic.:felämne
Såg i någon tråd att du var psykolog. Vilket har gjort att du har träffat många underliga personligheter. Varför reagerar du på detta sätt?
Gräv ner stridsyxan för fanken.

Edit: Hade varit roligare ifall du hade ställt en diagnos för snubben Markus:gnissla
 
Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
.....
Det finns för övrigt ingen fråga som jag lämnat obesvarad. :fakta

...

För föräldrar som är bekymrade ser vi här det slutgiltiga svaret på en av de stora frågorna runt barn och internet:

Nej, det är inte alla barn som mår bra av obegränsad tillgång till nätet, en del tappar greppet om verkligheten på ett sätt som inte kan vara nyttigt.

(Ibland gör quotar att man MÅSTE kolla. Och man blir lika skärrad varenda gång.)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top