En liten fråga ang asyl i sverige..?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du kan ju kolla inlägg 107...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=142564&page=6

Nu är jag väl medveten om att du inte kommer att svara på frågorna. Din stil är ju lite mer konfrontativ och kanske inte direkt byggd på kunskap och/eller bildning.

Att du ser min utbildning som "låtsas" är ju inte så svårt att förstå. Du har ju inte en chans i världen att ens komma in på den. Undrar om det pekar på någon kvalitativ skillnad på dig och mig? Vad tror du?:7peta

Åh jävlar, en längdpissningstävling? Vems pappa är starkast? Vem kör fortast, och vem har bäst utbildning? Ska vi toppa med vem som tjänar mest så är det pubertalt så det räcker till påsk? :rofl
Vad jag kan komma in på har inte ens jag någon aning om, än mindre du. Jag hade 1.6 på Högskoleprovet tror jag, det räcker inte för städ-linjen va? :va

Nu ska jag kolla in ditt inlägg och kanske till och med besvara det. :fakta
 

mudder

Muppkiller
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Kungsgården
Hoj
KTM990 Adventure S KTM690E
.........Hur många kan vi ta emot?
http://video.google.com/videoplay?docid=4094926727128068265&q=numbers+usa

En intressant film om invandrares demografiska påverkan på USA. Observera att jag liksom han är för invandring, men inte för massinvandring. Hjälp till självhjälp borde vara mottot. Vad gör irakier här nu? Hela södra och norra Irak är ju lugnt tex.........

Filmen är en väldigt bra förklaring på problemet. Har ni sett filmen än?
Det är inte invandrarna som är problemet, det är antalet.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Himla tjötande om det och off topic.:felämne
Såg i någon tråd att du var psykolog. Vilket har gjort att du har träffat många underliga personligheter. Varför reagerar du på detta sätt?
Gräv ner stridsyxan för fanken.

Edit: Hade varit roligare ifall du hade ställt en diagnos för snubben Markus:gnissla

Att han reagerar på det sätt han för jämnan gör bör gå att finna svaret på i hans barndom, knappast i eventuellt yrke.
Jag sätter in en tjuga på Friends konto i alla fall.

Diagnos vore fett, jag skickade just en inbjudan till middag med mig till bonny, hoppas han tar med formulär och grejer om han kommer. :brynad
 

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Ort
08
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
Vad jag har fått höra så kostar varje ny invandrare ca 450 000kr dom första månaderna dom är här.
Om vi då räknar på att 96 800 st invandrare kom till Sverige år 2006 så har dom alltså kostat oss 43560000000 kr :confused:
Om detta nu stämmer? vem är det som betalat det? jag vet att mer än varannan intjänad krona för medelsvensken betalas i skatt och vart fan tar dom pengarna vägen?
Kostar det verkligen så här löjligt mycket att ta in invandrare ?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Vad jag har fått höra så kostar varje ny invandrare ca 450 000kr dom första månaderna dom är här.
Om vi då räknar på att 96 800 st invandrare kom till Sverige år 2006 så har dom alltså kostat oss 43560000000 kr :confused:
Om detta nu stämmer? vem är det som betalat det? jag vet att mer än varannan intjänad krona för medelsvensken betalas i skatt och vart fan tar dom pengarna vägen?
Kostar det verkligen så här löjligt mycket att ta in invandrare ?

Vad är det för konstiga siffror, var har du fått dem ifrån och hur räknar du? Menar du att av dessa 96 800 så finns det inga som börjar jobba och betala skatt?
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Vad är det för konstiga siffror, var har du fått dem ifrån och hur räknar du? Menar du att av dessa 96 800 så finns det inga som börjar jobba och betala skatt?

Det gör det säkert, hur många nyanlända invandrare känner du som börjat jobba och betala skatt samma år de kommer hit?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Det gör det säkert, hur många nyanlända invandrare känner du som börjat jobba och betala skatt samma år de kommer hit?

Vad har det med saken att göra? Vad spelar det för roll om jag känner 20 eller 0 st? Det intressanta är hur många som börjar jobba efter de kommit hit.

En bit över hälften av invandrarna är nordbor och européer, tex polacker kommer i princip enbart hit för att jobba. Skulle tro att det är en bit över 50% av de i arbetsför ålder som börjar jobba inom ett år. Fast jag vet inte.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Att du ser min utbildning som "låtsas" är ju inte så svårt att förstå.
Nä, verkligen inte. Om man är lågutbildad så pratar man hellre om andras utbildning än sin egen :D
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Skojar du?!
Med för låga födelsetal får vi en åldrande befolkning där vi till slut majoriteten är pensionärer som skall försörjas av en minoritet... Om det nuppas för lite så kan det förvisso vara så att vi en vacker dag har så gott som noll arbetslöshet men å andra sidan har vi så stor andel gammlingar och sån liten andel unga att hela systemet brakar samman därför att vi betalar ut vansinnga summor i pensioner men inte har några som jobbar och betalar skatt...

Vad sägs om minskad pool av arbetslösa => Högre löner => Minskade utgifter & ökade skatteintäckter för staten => Lika mycket/mer pengar över till pensioner?

:va
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Skänk skåne till Danmark ISAT!

Förvisso är det nog invandringen som kommer rädda Sverige. Med tanke på hur mesiga politikerna är med sitt svensson mesande kommer nog några Irakier i ledanade positioner sätta fart på maskineriet!

Allah Akbahr!:D
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Det stämmer nog, en del ligger redan i startgroparna. Egna lagar, jo jag tackar jag. :D

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=614535

Tror vi kör strutsen va? Om vi blundar tillräckligt hårt så visar det sig nog att det inte var sant.

:banana

Tacka vet jag Sharialagar!

Exempel:

# En mördare måste dödas på samma sätt han mördade. Mördaren kan friställas om de berörda familjerna enas om en ekonomisk ersättning för mordet.
# En tjuvs hand måste huggas av.
# En man kan endast ha fyra fruar vid ett och samma tillfälle:tuttar . En man får endast ha så många fruar att han kan försörja dem med värdighet, annars skall han ställas inför rätta.
# Man kan inte ha två äkta systrar till fru vid ett och samma tillfälle.

Etc...
 

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Ort
08
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
Vad är det för konstiga siffror, var har du fått dem ifrån och hur räknar du? Menar du att av dessa 96 800 så finns det inga som börjar jobba och betala skatt?

Vet inte exakt om siffrorna stämmer, men det var på radio som det sades.
Det som siffrorna står för är vad det i snitt kostar att ta in en ny invandrare till Sverige.
Även om dom jobbar och kanske till och med betalar in skatt så är det snittkostnaden som ska ligga på 450 000kr per person!
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Kul att se att tråden har gått frammåt:rolleyes: och att folks EVIGA personliga bitchfighter spiller ut i alla sånna här trådar. Blir det inget nulla eller vad är det som gör att ni måste bete er som Carl Bildt vs Göran Persson i alla trådar? Gå ut o torrbryt o garaget eller nått så ni blir som folk igen:gnissla
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Många av invandrarna som kommer hit är riktiga skitstövlar.
Många av ursvenskarna som redan bor här också är riktiga skitstövlar.
Så är själva invandringen egentligen något att hänga upp sig på?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2754316 Jag gissar att Sverige är bland dom länder som är mest generös vad gäller att ta emot flyktingar, de lär inte bli färre flyktingar de kommande åren med tanke på Irak, Iran, Afghanistan m.m., kan ju fråga Bush om han kan tänkas ta emot några också :rolleyes:


Årets invandring blir den största sedan 1875. Orsaken är till största delen den tillfälliga asyllagen, uppger Statistiska centralbyrån (SCB). De flesta invandrare kommer från Irak, Polen samt Serbien och Montenegro.

Den totala folkmängden i Sverige kommer vid årsskiftet att uppgå till 9 114 800 personer enligt SCB:s preliminära siffror. Folkmängden ökar under året med 67 100 personer, vilket är den största ökningen på tolv år.

Under år 2006 beräknas 96 800 personer invandra till Sverige. Det är den högsta siffran sedan SCB började mäta invandringen 1875. Jämfört med året innan ökar invandringen i år med 48 procent.

Den tillfälliga asyllagen som gällde mellan 15 november 2005 och 31 mars 2006 gav asylsökande en ny möjlighet att få sin ansökan prövad. Den uppges vara den största orsaken till den kraftigt ökade invandringen. Dessutom följde en viss följdinvandring av anhöriga, som tros fortsätta även i framtiden.


De flesta invandrare kommer från Irak, Polen samt Serbien och Montenegro. Från Irak invandrar 9 700 personer under året, tre gånger så många som året innan. Från Polen kommer 6 500 personer.

De flesta irakier får stanna i Sverige av humanitära skäl, medan polackerna invandrar för att arbeta.

Antalet nyfödda fortsätter också att öka. Under året föds 106 400 barn, en ökning med fem procent från förra året.


http://www.privataaffarer.se/newsText.asp?s=pa&a=18502
VI tar in väldigt få flyktingar (vi får duktigt med skit för det också..) men mkt invandrare..
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Vad har det med saken att göra? Vad spelar det för roll om jag känner 20 eller 0 st? Det intressanta är hur många som börjar jobba efter de kommit hit.

En bit över hälften av invandrarna är nordbor och européer, tex polacker kommer i princip enbart hit för att jobba. Skulle tro att det är en bit över 50% av de i arbetsför ålder som börjar jobba inom ett år. Fast jag vet inte.

Helt riktigt. Det spelar ingen roll vad man tror. Fakta är det som gäller. Men jag tror inte på de siffror du gissar heller.

Många av invandrarna som kommer hit är riktiga skitstövlar.
Många av ursvenskarna som redan bor här också är riktiga skitstövlar.
Så är själva invandringen egentligen något att hänga upp sig på?

Jo, när den skattefinansieras blir det ju det.
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ett problem är att vi behöver arbetskraft, det föds för få alltså behöver vi invadrare, kruxet är att visa invandrare istället för att bidra med skatter, lever på bidrag i onödan (arbetsförd ålder) Varpå vi behöver ännu fler. Därför vore de bättre om vi födde fler, fast svenskarna blir också allt latare..
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top