En liten fråga ang asyl i sverige..?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Vad gäller antalet muslimer i Sverige finns inga exakta siffror eftersom man inte får registrera personer på basis av deras religiösa tillhörighet, men de flesta seriösa uppskattningar (alltså inte de som järnmicke och hans polare i motståndsrörelsen dragit ur arslet) ligger på mellan 100-150 000 praktiserande muslimer.

Därtill tillkommer 200 000-250 000 som har sina rötter i muslimska länder sk "etniska muslimer".
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Varför stänga tråden? Jag tycker nivån i tråden har hållt sig på en hyfsad hög nivå, inte så mycket "ut med packet". Ta hellre bort de inlägg som bara består av personangrepp. Det finns trots allt många kloka synpunkter i tråden tycker jag.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Vad gäller antalet muslimer i Sverige finns inga exakta siffror eftersom man inte får registrera personer på basis av deras religiösa tillhörighet, men de flesta seriösa uppskattningar (alltså inte de som järnmicke och hans polare i motståndsrörelsen dragit ur arslet) ligger på mellan 100-150 000 praktiserande muslimer.

Därtill tillkommer 200 000-250 000 som har sina rötter i muslimska länder sk "etniska muslimer".

Det kan alltså vara så mycket som 400 000 tomtar därute som man inte ens vågar kasta en frisbee på?? :gnissla Skrämmande :tungan
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Vi är för mycket folk på planeten helt enkelt, som slåss om samma resurser.

Ja, det har du däremot rätt i. Och än mer anmärkningsvärt är det att det är vi, som tillhör de 20% rikaste och som dessutom utnyttjar 80% av resurserna, som konstant skriker i högan sky om vi "tvingas" ta emot flyktingar, från den 80%:iga andel av världens befolkning som nyttjar 20% av jordens resurser...

- hJelP! Vi hArr inTe råD med FleR. Min KoMpis haR intE äNns rådD med En vilLA i en NärfÖrort så Vi KANn inTE ta EMot fleRr inVandrRe!:mad:

Libyen och Syrien med totalt ca 22milj invånare tar emot upp mot två miljoner irakier. Då borde vi i Sverige, med 9milj invånare kunna hantera 40.000. Självklart skall vi hjälpa de som vill att flytta hem igen och självklart ska vi försöka få övriga europa att dra sitt strå till stacken men det ena utesluter inte det andra. Förhoppninsgvis är "staten" så pass kompetent att vi BÅDE kan ta emot flyktingar OCH försöka förmå övriga europa att hjälpa till.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Hoho, den hade jag missat, mycket har man fått höra om invandring men den med överbefolkning var vansinnigt rolig. Sverige ligger verkligen på gränsen att bli överbefolkat, våra resurser räcker inte till....:lol
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Bla bla.

Och blickar man frammåt då, om det fortsätter, exponentiellt, så borde det alltså nångång i mitten av vårt århundrade - bli så att det är fler invandrare. Om dessa bildar ett parti, och får all majoritet. Kan ett annat folkslag helt enkelt ta över ett annat land, och störta en demokrati, om svenskar skulle bli minoritet? Går det under, säg 100 år, att genomföra?

Skissade på en midnatts-teckning, den e lite sne, hoppas de e ok, och hänger med i debbaten.

:rolleyes:

Vår låga nativitet gör det faktiskt absolut nödvändigt med invandring om Sverige ska överleva som nation.

Inte många tänker på det märker jag:huvet
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Vår låga nativitet gör det faktiskt absolut nödvändigt med invandring om Sverige ska överleva som nation.

Vaddå?! :va
Om alla får 1 barn så blir det ju lixom fler...
1 mamma + en pappa = 2
Om de sen får ett barn så blir de ju tre.
Och om alla svenskar då får ett barn så blir vi ju 9milj * 0,5 = nästan 15 miljoner!!!! :mad:














:rolleyes: :näsblod
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Förhoppninsgvis är "staten" så pass kompetent att vi BÅDE kan ta emot flyktingar OCH försöka förmå övriga europa att hjälpa till.

Nu fattar jag ingenting, i inlägg efter inlägg har jag läst vilken tillgång invandringen är. Ja rent av nödvändig för att rädda vår existens, och nu vill du att andra länder ska hjälpa till? Med vadå? Är invandringen en belastning, det var det värsta. :skrämd

För övrigt skulle jag back off lite grann, hittebarnet blir sur om du diskuterar på villkor som Dom(tm) satt upp.

Ps.
Akta er alltid för Dom(tm).
 

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati S2R1000
Vaddå?! :va
Om alla får 1 barn så blir det ju lixom fler...
1 mamma + en pappa = 2
Om de sen får ett barn så blir de ju tre.
Och om alla svenskar då får ett barn så blir vi ju 9milj * 0,5 = nästan 15 miljoner!!!! :mad: :rolleyes: :näsblod

Bortsett från allt näsblod, så räcker en ersättningsnativitet på 2.1 brukar man väl läsa? Vad ligger svenskarna på idag?
 

MikkE

Guest
Kan vi inte börja med att ta hand om "våra egna" först?
Sverige ska ju vara (måste vara) så snälla och ta emot alla men det blir väl inte så speciellt mkt bättre när Vallentuna fått ytterligare 3 pizzerior inom loppet av 8 månader när vi redan har över ett dussin? Dåligt exempel, ja.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Bortsett från allt näsblod, så räcker en ersättningsnativitet på 2.1 brukar man väl läsa? Vad ligger svenskarna på idag?

Vi ligger väl runt 1.6 eller något sånt om jag inte är felunderrättad.. Det kläcks för lite för att det ska räcka till iaf.
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Bortsett från allt näsblod, så räcker en ersättningsnativitet på 2.1 brukar man väl läsa? Vad ligger svenskarna på idag?

Under, men även om man kommer upp i 2,1 måste det även vara ihållande.

Några lösningar på problemet:

Jufsa mer
Totalförbjuda preventivmedel
Alla i Sverige ska tvångskonventeras till katolism

eller invandring:gnissla
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Kan vi inte börja med att ta hand om "våra egna" först?

Det där hör man så ofta men vad betyder det? Hur ska "våra egna" (konstigt uttryck förresten, definiera det) tas om hand? När har vi tagit hand om "våra egna" tillräckligt för att vi ska kunna ta hand om invandrare?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Nu fattar jag ingenting, i inlägg efter inlägg har jag läst vilken tillgång invandringen är. Ja rent av nödvändig för att rädda vår existens, och nu vill du att andra länder ska hjälpa till? Med vadå? Är invandringen en belastning, det var det värsta. :skrämd

Var det en belastning för Thailand och thailändarna att ta hand om och vårda alla européer efter flodvågen?
Hörde du många thailändare propagera för att stänga sjukhusen för europeer för att enbart vårda sina egna?

var det en belastning att ta hand om många skadade turister på kort tid?
- Självklart!
hade det underlättat om fler hjälpt till?
- självklart?
Var det aktuellt att sluta vårda europer för att bara vårda infödingar?
- Inte för en sekund.

Edit
Snart dyker den dansande apan upp oxå. Låt mig gissa. Ett påhopp på mig eller det jag skrivit?! :va Någon som satsar emot?
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det där hör man så ofta men vad betyder det? Hur ska "våra egna" (konstigt uttryck förresten, definiera det) tas om hand? När har vi tagit hand om "våra egna" tillräckligt för att vi ska kunna ta hand om invandrare?

T.ex. när vi har förstklassig skola, vård och annat tjafs som också ska betalas av det allmänna.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
T.ex. när vi har förstklassig skola, vård och annat tjafs som också ska betalas av det allmänna.

Ja, för det är viktigare att vi toppar all välfärdsstatistik än att vi hjälper de som tillhör samma statistiks absoluta botten! :tummenupp

Tycker vi kan köra ungefär samma retorik på hemmaplan.
- INGA socialbidrag förän ALLA som jobbar åtminstonde har råd med ett radhus i närheten av en storstad eller motsvarande!! :mad:
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Var det en belastning för Thailand och thailändarna att ta hand om och vårda alla européer efter flodvågen?
Hörde du många thailändare propagera för att stänga sjukhusen för europeer för att enbart vårda sina egna?

var det en belastning att ta hand om många skadade turister på kort tid?
- Självklart!
hade det underlättat om fler hjälpt till?
- självklart?
Var det aktuellt att sluta vårda europer för att bara vårda infödingar?
- Inte för en sekund.

Edit
Snart dyker den dansande apan upp oxå. Låt mig gissa. Ett påhopp på mig eller det jag skrivit?! :va Någon som satsar emot?

Jag noterar att du är konsekvent, du besvarar inte frågan. Jag upprepar:
  • Är den totala invandringen en tillgång eller inte?
-Om JA: varför behöver vi då "hjälp" av andra länder?

Jag förstår inte, var hygglig och utveckla resonemanget nu.
 

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati S2R1000
Vi ligger väl runt 1.6 eller något sånt om jag inte är felunderrättad.. Det kläcks för lite för att det ska räcka till iaf.

Räcka för vad?

I dagens samhälle sköter 1 person samma jobb som 10 eller 15 gjorde för några år sedan. Företagen drar ner mer och mer eller flyttar utomlands.

Vad exakt behöver vi allt folk till? Försörja pensionärerna har jag hört, men eftersom det redan idag finns för få jobb hur ska alla nya svenskar (inkl 'nysvenskar') få jobb och tillföra något till statskassan i framtiden?

Oavsett antalet människor i Sverige så baserar sig våra system på att folk har jobb och kan transferera pengar till gamla och sjuka.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, för det är viktigare att vi toppar all välfärdsstatistik än att vi hjälper de som tillhör samma statistiks absoluta botten! :tummenupp

Ja, det är precis vad jag tycker. :)
Sällan upplever man att någon annan uttrycker ens åsikter bättre än en själv. :banana
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top