En liten fråga ang asyl i sverige..?

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Varje vettig människa vet att de flesta som säger sig vara emot invandring utan att vara rasister har ordet svartskalle som en flitigt använd del av sitt vokabulär.

Du kan vara ett undantag, men de flesta är det inte.

Så bara för att man anser att situationen vi har idag med de enorma summor som läggs ner på integrationen är oerhört problematisk så är man per automatik rasist?
Det är nog andra gången jag blivit kallad rasist, trevligt.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Jag tycker det är väldigt långsökt att dra paralleller mellan att anse att vi borde ta emot ett mindre antal invandrare och att vara rasist. ......

Jag höll faktiskt med dig. Du var den enda jag inte har sagt emot i den här tråden. Jag sa bara att : Därför antar folk att du är rasist....

Jag sa inte: Jag tror att du är rasist.

...
Det är nog andra gången jag blivit kallad rasist, trevligt.

Jag kallade inte dig heller för rasist..... Det är upp till dom som känner dig att veta sanningen i det sammanhanget.
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det vet du lika lite som jag.
Men med tanke på landets storlek samt frånvaron av rapporter om stridigheter från många delar, så är en kvalificerad gissning att det är lugnt där.

Gissningen kan vara fel, men också rätt.

Innan du drag några förhastade slutsatser gör en snabb googling på mitt efternamn.....

Tips: Mamma jobbar inom FN med flyktingfrågor och ja jag har besökt Irak både inna och efter invasionen
 

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati S2R1000
Innan du drag några förhastade slutsatser gör en snabb googling på mitt efternamn.....

Tips: Mamma jobbar inom FN med flyktingfrågor och ja jag har besökt Irak både inna och efter invasionen

Är det Boris eller JR jag ska söka på?

Hittade en massa om en rysk president och tv-serien Dallas.

Eller du kanske menar att man ska google namnet på alla man skriver något till på SH?
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Jag höll faktiskt med dig. Du var den enda jag inte har sagt emot i den här tråden. Jag sa bara att : Därför atntar folk att du är rasist....

Jag sa inte: Jag tror att du är rasist.
Okej. Men du sa också:
Chrille skrev:
Varje vettig människa vet att de flesta som säger sig vara emot invandring utan att vara rasister har ordet svartskalle som en flitigt använd del av sitt vokabulär.

Jag hävdar fortfarande att ingen vettig människa kan tro att jag är rasist för att jag säger att jag tycker att invandringen till Sverige är för stor.


Jag är ingen expert på invandringens påverkan på det svenska samhället. Självklart är det positivt med viss invandring. Lika självklart finns det även nackdelar. Jag tycker att det finns många saker som pekar på att den invandring vi har idag är för stor. Därför bör man kunna hålla en diskution om frågan utan att bli kallad rasist. Hela frågan är ju överdramatiserad. Det är väl ingen (inte ens SD) som vill skicka tillbaka invandrarna?
 
Last edited:

FreddaGädda

Guest
Jag är personligen mycket emot invandringen nu. Bara det faktum att hälften av folket på krogen en lördagkväll inte är ursvenskar, borde man ta som en varning på fullaste allvar. Det är bara gå ut på stockholms gator och räkna.
Svensk, inte svensk, svensk, inte svensk, osv. Det har nått ett skrämmande antal och fortsätter på det här viset kommer jag fundera allvarligt på att söka lyckan i Norge. Man kommer inte undan att invandrarkillarna i min ålder har en jobbig attityd. Det finns naturligtvis undantag, jag känner flera oerhört bra invandrare. Se youtube-klippet "Vem vare som kasta!?".
"Hemmakänslan" har avtagit på senare år, det känns mindre och mindre svenskt i Sverige för varje år, den enda oförändrade delen är stockholms skärgård, men det är väll bara en tidsfråga innan det blir pimp att ha en båt att cruisa mellan öar med.
Och det är som det är nu..
Hur blir det sen? Som Järnmicke sade, det är redan svårt att få jobb och bostad, och man får inte glömma att vi redan betalar ofantliga mängder skatt åt saken. Man får inte plats med 70 pers i en jolle. Fortsätt lasta på så sjunker den. Jag är gravt oroad över Sveriges framtid. Och det säger jag med understrykning på att damen jag regelbundet bestiger är kvarts afrikan.

http://www.youtube.com/watch?v=ugiBP47MKrU
Sånt här skit har jag blivit utsatt för alldeles för många gånger, och rånförsök. Jag bara orkar inte med det..
 
Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona

Hjälp till självhjälp borde vara mottot. Vad gör irakier här nu? Hela södra och norra Irak är ju lugnt tex.

SouthPark: "Too bad the future sucks but if everyone comes here, it´s gonna suck here too."


Jag tror också på hjälp till självhjälp. Och tycker inte alls att massinvandring är en lösning på något. Men att säga att läget i Iraks södra o norra delar är helt lugnt är fel. Det är inte många som VILL åka från sitt hemlend och komma hit. Min farbror..bor i Bagdad..hade egen affär och var framgångsrik..försörjde sin familj på fem barn o fru. Tills allt började hända som hänt på sista tiden.

Hotelser från olika grupperingar (säkert några underutvecklade bediuner som leker maffia) började hända..att han måste betala stora summor pengar annars dödas han barn etc..bara för att han har ett företag och är ett tacksamt offer. Tillslut visste han inte vad han skulle göra..min pappa uppmanade honom att sälja sin affär som han fick göra för ett skitpris.

Vad gör man när man är i 50års åldern har fem barn och vad man trodde var en trygg framtid för att man hade en firma som man haft i 20 år?
Nu lever han på vad min pappa skickar till honom varje månad. För det ÄR ingen lösning att dra hit dom.

Det är klart att det finns rötägg och jag skäms när jag läser om taxigubbar som fajtas för att ena är arab och andra är kurd eller hedersmord etc. Men det är inte jag eller min familj att bete sig så. Jag ser mig själv som svensk och är mycket mån om att det svenska bevaras (kanske det är mer viktigt för mig iom att min mamma är svensk).

Tycker att det är VÅRT anvar att bevara det. Men man kan bevara det utan att bli militant om saken. Man kanske tillochmed kan uppmuntra alla dessa små tuffa Achmeds och Mustafas som hänger i Cheeerhålmensentrym och ser tyffa ut. Jag tror det. Sverige är trots allt den hand som föder dom. Men man måste gå fram på rätt sätt.

Och jag säger det igen..jag tycker liksom trådstartaren att invandringspolitiken är galen och att det måste ses över. Men jag tror att man kan göra mycket positivt med dom invandrare som redan är här.
 

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
Det började med Landskrona och kommer att sprida sig.
Lösningen är ju dock i vanlig ordning skitenkel, om politikerna så skulle önska. Totalstopp förutom arbetskraftsinvandring samt sparka ut alla kriminella utlänningar. Snatteri räcker och det ska ske omedelbart.

Pisslätt, gör det idag! :tummenupp

Tyvärr verkar det inte bli så, inte ännu iaf.
Så det är bara att invänta undergången...
 
Last edited:

FreddaGädda

Guest
Det började med Landskrona och kommer att sprida sig.
Lösningen är ju dock i vanlig ordning skitenkel, om politikerna så skulle önska. Totalstopp förutom arbetskraftsinvandring samt sparka ut alla kriminella utlänningar. Snatteri räcker och det ska ske omedelbart.

Pisslätt, gör det idag! :tummenupp

Det tycker jag faktiskt, hur grymt det än kan låta. Vi har varit snälla jättelänge nu, och nu får det faktiskt räcka. Vi kan inte rädda hela världen.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Okej..sak nummer ett som måste göras i Sverige. Rasiststämpeln måste bort. Man måste kunna sjunga sin nationalsång, ha en svensk flagga vartfan man vill och diskutera problemen utan att man blir kallad rasist.

MEN...då skall det inte utnyttjas..och förstöras av små ettriga människor som inte har fakta bakom sig utan på allvar tror att alla invandarare är här för att dom tycker att Sverige är något jäkla tivoli.
ALLTSÅ..det krävs ansträngning från BÅDA hållen.


Tyvärr verkar det inte bli så, inte ännu iaf.
Så det är bara att invänta undergången...

The end is nigh?
Tror du att folk vill att Sverige skall gå under? Hur många invandrare har företag som bidrar till den svenska budgeten? Varför skulle det vara så att Sverige skulle gå under?
Om vi håller på våra lagar och traditioner så GÅR vi inte under.
 
Last edited by a moderator:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vilket gör dem till typ de äckligaste människorna på jorden. Som han kommunalrådet på Lidingö på 90-talet. Vilken fåntratt. :lol

Eller våra kära sjöbopolitiker som skrek att det fick bli stopp på massivandringen till sjöbo efter att det flyttat in 5 invandrarfamiljer (2 av dem var iof Tyskar resp Danskar)......
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Eller våra kära sjöbopolitiker som skrek att det fick bli stopp på massivandringen till sjöbo efter att det flyttat in 5 invandrarfamiljer (2 av dem var iof Tyskar resp Danskar)......

Jag kan inte det där i detalj, det finns ju gott om bönder här som kan reda ut det dock, men jag tror inte hela sanningen är att det "...flyttade in några familjer och då höll man folkomröstning. Punkt."
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Jag är personligen mycket emot invandringen nu. Bara det faktum att hälften av folket på krogen en lördagkväll inte är ursvenskar, .....
Svensk, inte svensk, svensk, inte svensk, osv. Det har nått ett skrämmande antal och fortsätter på det här viset kommer jag fundera allvarligt på att söka lyckan i Norge. ......

Du får väl ansöka om att öppna en krog "whites only".

Myten om Norge är betydligt överdriven. Det kryllar av pakkisar i Oslo, men det kan ju kännas som en tröst att de pundiga uteliggarna har samma hudfärg som dig.

Det jävligaste med resonemang som ditt är att ni tar er rätten att berätta vem som är svensk eller inte. Indirekt innebär det att du inte godkänner Nursey som en önskvärd medborgare... eller ska du designa ett prov du kan få genomföra för att styrka din svenskhet. Ska det vara kulturellt eller DNA?

.....Hur många invandrare har företag som bidrar till den svenska budgeten? ....

Inte en enda. Tur att vi har Nisse och Sven inom service-yrkena... :rolleyes:

....Vi har varit snälla jättelänge nu, och nu får det faktiskt räcka....


Det håller jag med om. Vi behöver inte acceptera en massa gnäll från folk som inte får sitt drömjobb på gångavstånd. Tvinga folk under 30 att flytta dit jobben finns. För jobb finns det.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är det 2007? Förs diskussionen fortfarande om vem som är svensk?
Vad skönt det måste vara att vara ignorant:
-De om diskrimineras i krogkön är "svenskar"
-I Rosengård bor mestadels "svenskar"
-De som pga exotiska efternamn inte får gå på anställningsintervju är "svenskar" (med lite otur dock)

Hur jävla arrogant får man bli, rymdvarelse eller inte?
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Om det kan finnas en gräns ...om det finns 7,5 miljoner svenskar, som är antingen födda av båda föräldrarna som helsvenskar eller ena föräldern invandrare, kontra kanske 2 miljoner invandrare. Vilket sammanför gränsen för helsvensk vs invandrare med kanske 70/30 ...blir det så att det blir för många när dom är 1 stycken fler än antalet helsvenskar för då blir det majoritet? Eller finns överhuvudtaget en gräns? Och hur ser regeringen ut om 30 år, samma som nu? Eller finns det nya partier? Blir det sverigedemokraterna vs liberalerna vs nysvenskarna, eller vad vet jag.

Jag är lika mkt nyfiken, som skraj för om jag någonsin ska bidra med fler barn till denna värld..

Jag förstår inte vad det är du är rädd för? Tycker allting bara låter som att du är smygrasse vilket antytts flera gånger förut. Däremot verkar du vara invandrare själv helt plötsligt. Vad är din familj invandrad från när du nu plötsligt börjar dela med dig av den informationen till oss?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top