En liten rapport från sjukhuset!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Usch och fy, det såg verkligen illa ut när förare och hojar flög hit och dit, och ännu värre när allt sedan står still och folk inte rör på sig... Önskar dig ett snabbt tillfrisknande!
 

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
Ush, det går rysningar igenom hela kroppen när man läser sådanthär!
Hoppas att allt går vägen och att #8 snart finns ute på banorna igen.
Tråkigt att sådanahär olyckor händer. :(
 

icemanjoakim

Bannad
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Habo/Jkpg
Hoj
Suzuki GSXR600/GSXR1000
är det någon som vet hur läget är nu?

det skulle verkligen vara skönt med positiva nyheter!

Joakim
Iceman
 

Henric

Fallit tillbaka i sporthojträsket...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Bromma
Hoj
Ingen just nu
Det sista vi har hört från sjukhuset var att Patrik väcktes igår ca 10 minuter för kontroll, annars är läget oförändrat. Vet inte om Mossberg varit på sjukan idag också? Patriks anhöriga är nere i Varberg nu och kommer troligtvis att ge rapport in om kort. Återkommer med mer info så fort det finns ngt att berätta.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hej alla.
Kommer just från sjukhuset. Patrik är fortfarande nedsövd men allt är så bra det kan vara. Läget är stabilt. Pratade med läkaren som tog emot Patrik i söndags och "med tanke på den skada som Patrik har så går allt väldigt bra". Han lät mycket positiv och det är ju toppen. Fotledsfrakturen har opererats av de bästa kirurgerna och de var också mycket nöjda. Vidare överväger de att ta upp Patrik ur narkosen i eftermiddag.
Jag berättade att för Patrik att Sverige har vunnit första matchen i fotbolls-EM och att det var 26,2 % som röstade på Junilistan i Bengtsfors. Läkaren uppmuntrade till samtal och kontakt, så jag satt och läste GP och DN. Vidare hälsade jag från er alla och berättade om det stora stöd han har i sin kamp.
Återkommer.
Magnus Mossberg
#22 std 600
 

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
N/A :(
Härligt att höra att det går åt rätt håll :tummenupp

Önskar en fortsatt snabb tillfriskning.
 

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm City Bikes
magnus_moss skrev:
Hej alla.
Kommer just från sjukhuset. Patrik är fortfarande nedsövd men allt är så bra det kan vara. Läget är stabilt. Pratade med läkaren som tog emot Patrik i söndags och "med tanke på den skada som Patrik har så går allt väldigt bra". Han lät mycket positiv och det är ju toppen. Fotledsfrakturen har opererats av de bästa kirurgerna och de var också mycket nöjda. Vidare överväger de att ta upp Patrik ur narkosen i eftermiddag.
Jag berättade att för Patrik att Sverige har vunnit första matchen i fotbolls-EM och att det var 26,2 % som röstade på Junilistan i Bengtsfors. Läkaren uppmuntrade till samtal och kontakt, så jag satt och läste GP och DN. Vidare hälsade jag från er alla och berättade om det stora stöd han har i sin kamp.
Återkommer.
Magnus Mossberg
#22 std 600


Verkligen skönt att höra att det går åt rätt håll. :tummenupp
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
magnus_moss skrev:
Hej alla.
Kommer just från sjukhuset. Patrik är fortfarande nedsövd men allt är så bra det kan vara. Läget är stabilt. Pratade med läkaren som tog emot Patrik i söndags och "med tanke på den skada som Patrik har så går allt väldigt bra". Han lät mycket positiv och det är ju toppen. Fotledsfrakturen har opererats av de bästa kirurgerna och de var också mycket nöjda. Vidare överväger de att ta upp Patrik ur narkosen i eftermiddag.
Jag berättade att för Patrik att Sverige har vunnit första matchen i fotbolls-EM och att det var 26,2 % som röstade på Junilistan i Bengtsfors. Läkaren uppmuntrade till samtal och kontakt, så jag satt och läste GP och DN. Vidare hälsade jag från er alla och berättade om det stora stöd han har i sin kamp.
Återkommer.
Magnus Mossberg
#22 std 600

Stor eloge till dig Magnus som både bryr dig om honom, och som ger info till oss :Bugar
O krya på dig Patrik!
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Hälsa Putte att krya på sig snartast. Tårarna kom rullandes på kinderna och det har gått många kalla kårar längs med ryggen efter vad som händer. Det är väl såhär man inser att man inte är osårbar... Skönt att höra att det är på bättringsvägen.

Och en stor eloge till Mossberg!!! Är det på Varberg sjukhus han ligger?

Från Pit-box kollegan i Brno
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
magnus_moss skrev:
Hej alla.
Kommer just från sjukhuset. Patrik är fortfarande nedsövd men allt är så bra det kan vara. Läget är stabilt. Pratade med läkaren som tog emot Patrik i söndags och "med tanke Magnus Mossberg
#22 std 600

Tänk om hela världen var så godsinnade mot varann som du... Bra gjort Mossberg!

Krya på Patrik!!!
 

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hovås
Hoj
NADA!
jorpes skrev:
Tänk om hela världen var så godsinnade mot varann som du... Bra gjort Mossberg!

Krya på Patrik!!!


Kan bara instämma, du är en mycket sympatisk människa! :tummenupp

Hoppas att allt går bra med Patrik....
 

Pillis

Jag begär inget men vill ha allt...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
En familjeräser...Emmaljunga City Cross -07
magnus_moss skrev:
Hej alla.
Kommer just från sjukhuset. Patrik är fortfarande nedsövd men allt är så bra det kan vara. Läget är stabilt. Pratade med läkaren som tog emot Patrik i söndags och "med tanke på den skada som Patrik har så går allt väldigt bra". Han lät mycket positiv och det är ju toppen. Fotledsfrakturen har opererats av de bästa kirurgerna och de var också mycket nöjda. Vidare överväger de att ta upp Patrik ur narkosen i eftermiddag.
Jag berättade att för Patrik att Sverige har vunnit första matchen i fotbolls-EM och att det var 26,2 % som röstade på Junilistan i Bengtsfors. Läkaren uppmuntrade till samtal och kontakt, så jag satt och läste GP och DN. Vidare hälsade jag från er alla och berättade om det stora stöd han har i sin kamp.
Återkommer.
Magnus Mossberg
#22 std 600

Jag och Camilla (en kollega i räddningsteamet) var nyss uppe hos Patrik och fick prata med hans otroligt trevliga mor, far, fru och dotter. Skönt att se honom efter olyckan i ett mer "fridfullt" tillstånd än i söndags och få prata med och berätta för hans anhöriga om vad som hände innan han hamna på sjukhuset! Hans familj tycker att personalen på intensiven är otroligt goa och omtänksamma så Patrik blir väl omhändertagen där han är nu!:) En sköterska sa att hon skulle de skulle ta bort slangen som han har i halsen så att han kan börja prata igen! Håller verkligen tummarna för Patrik att han tillfrisknar snabbt och kan börja umgås med sin fru och underbara lilla dotter snart igen! :tummenupp
 
Last edited:

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bromma
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
magnus_moss skrev:
Hej alla.
Kommer just från sjukhuset. Patrik är fortfarande nedsövd men allt är så bra det kan vara. Läget är stabilt. Pratade med läkaren som tog emot Patrik i söndags och "med tanke på den skada som Patrik har så går allt väldigt bra". Han lät mycket positiv och det är ju toppen. Fotledsfrakturen har opererats av de bästa kirurgerna och de var också mycket nöjda. Vidare överväger de att ta upp Patrik ur narkosen i eftermiddag.
Jag berättade att för Patrik att Sverige har vunnit första matchen i fotbolls-EM och att det var 26,2 % som röstade på Junilistan i Bengtsfors. Läkaren uppmuntrade till samtal och kontakt, så jag satt och läste GP och DN. Vidare hälsade jag från er alla och berättade om det stora stöd han har i sin kamp.
Återkommer.
Magnus Mossberg
#22 std 600

Du är för go, du, il doctore!!! :Bugar :Bugar :Bugar Det värmer att höra såna rapporter. Hälsa honom så mycket från helgens mest varvade förare :)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Åsa #96 skrev:
Och en stor eloge till Mossberg!!!

Vaffan, jag är ju lärare... fyra månader ledigt nu på sommaren jö!!!! Tid har jag gott om :banana

Skämt åsido, minns träningslägret i Tjeckien och vad Ola Fredby sa när han satte sig i bussen för att hämta Tandpetar´n och Sara Dolk å dom som satt i någon håla i Polen 800 mil bort med en trasig buss... "Nästa gång är det jag som sitter där med trasig buss"... :tummenupp

Dessutom ligger ju Sjukhuset i Varberg 2 km bort...
Men tack ändå! Det är kul att få beröm för något... Köra hoj kan jag ju inte...

Återkommer...
 

icemanjoakim

Bannad
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Habo/Jkpg
Hoj
Suzuki GSXR600/GSXR1000
instämmer - mossberg är en sann hjälte.
tänk om alla hade en "mossberg" i sig... då vore världen ett bättre ställe...


joakim
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Då är det väl bara för oss andra att hitta våran egen Mossberg inom oss och börja göra världen till ett bättre ställe! :tummenupp
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
magnus_moss skrev:
Hej alla.
Kommer just från sjukhuset. Patrik är fortfarande nedsövd men allt är så bra det kan vara. Läget är stabilt. Pratade med läkaren som tog emot Patrik i söndags och "med tanke på den skada som Patrik har så går allt väldigt bra". Han lät mycket positiv och det är ju toppen. Fotledsfrakturen har opererats av de bästa kirurgerna och de var också mycket nöjda. Vidare överväger de att ta upp Patrik ur narkosen i eftermiddag.
Jag berättade att för Patrik att Sverige har vunnit första matchen i fotbolls-EM och att det var 26,2 % som röstade på Junilistan i Bengtsfors. Läkaren uppmuntrade till samtal och kontakt, så jag satt och läste GP och DN. Vidare hälsade jag från er alla och berättade om det stora stöd han har i sin kamp.
Återkommer.
Magnus Mossberg
#22 std 600

Alla borde ha en vän som du Mossberg.
Tårarna rullar när jag läser hur mycket du bryr dig!
Önskar Patrik ett snabbt tillfrisknande!

//Anders.
 

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Tjörn
Hoj
CBR 1000RR
En liten tanke ???

En liten tanke bara,jag ser att över 3600 personenr har varit inne på den här tåden och läst,om varje peson hadde lagt 1 kr på nått konto nr eller bankgiro så skulle det räcka till en fin blomma eller nått som kanske piggar upp från alla sporthojare,eller är det för tidigt kanske ? eller ?
mvh tobbe
 

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hovås
Hoj
NADA!
spyan skrev:
En liten tanke bara,jag ser att över 3600 personenr har varit inne på den här tåden och läst,om varje peson hadde lagt 1 kr på nått konto nr eller bankgiro så skulle det räcka till en fin blomma eller nått som kanske piggar upp från alla sporthojare,eller är det för tidigt kanske ? eller ?
mvh tobbe

Nej det är tamigtusan helt rätt, bra initiativ!!

Tanken är väl närmast då att vi i så fall donerar in en peng på Mossbergs konto (om han uppger det här) så kan han ta med sig något fint efter eget tycke nästa gång han besöker sjukhuset, eller?? :tummenupp

Jag ställer omedelbart och självklart upp!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top