En liten rapport från sjukhuset!

Pillis

Jag begär inget men vill ha allt...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
En familjeräser...Emmaljunga City Cross -07
spyan skrev:
En liten tanke bara,jag ser att över 3600 personenr har varit inne på den här tåden och läst,om varje peson hadde lagt 1 kr på nått konto nr eller bankgiro så skulle det räcka till en fin blomma eller nått som kanske piggar upp från alla sporthojare,eller är det för tidigt kanske ? eller ?
mvh tobbe


En mycket bra idé! :tummenupp
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
spyan skrev:
En liten tanke bara,jag ser att över 3600 personenr har varit inne på den här tåden och läst,om varje peson hadde lagt 1 kr på nått konto nr eller bankgiro så skulle det räcka till en fin blomma eller nått som kanske piggar upp från alla sporthojare,eller är det för tidigt kanske ? eller ?
mvh tobbe

SÅKLART GÖR VI DET!!!!!! Upp med konto eller PG så lägger vi precis så mycket vi känner. Fan va bra Tobbe.

Dock undrar jag hur det går med Fosser? Han har lite glömts av i sammanhanget???

/E
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
låter kanon, jag e med, han lär ju behöva mer än en blomma för att komma på banan igen...
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Upp med ett kontonummer så åker pluringarna in :tummenupp
 

Pillis

Jag begär inget men vill ha allt...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
En familjeräser...Emmaljunga City Cross -07
jorpes skrev:
SÅKLART GÖR VI DET!!!!!! Upp med konto eller PG så lägger vi precis så mycket vi känner. Fan va bra Tobbe.

Dock undrar jag hur det går med Fosser? Han har lite glömts av i sammanhanget???

/E

Tyvärr är det många som "glömts av lite i sammanhanget" men jag hoppas att de vet att vi tänker på dem också! Det är många förare/publik/funktionärer som fortfarande är chockade av det som hänt!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Pillis skrev:
Tyvärr är det många som "glömts av lite i sammanhanget" men jag hoppas att de vet att vi tänker på dem också! Det är många förare/publik/funktionärer som fortfarande är chockade av det som hänt!
du har så rätt Pillis
(du kan få en liten blomma av mig :tungan )
 

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm City Bikes
spyan skrev:
En liten tanke bara,jag ser att över 3600 personenr har varit inne på den här tåden och läst,om varje peson hadde lagt 1 kr på nått konto nr eller bankgiro så skulle det räcka till en fin blomma eller nått som kanske piggar upp från alla sporthojare,eller är det för tidigt kanske ? eller ?
mvh tobbe

En jätte bra idé, jag är med. :tummenupp
Självklart går även tankarna till alla de andra som också drabbades i kraschen.
Alla får en stor kram av mig :krama
 

Pillis

Jag begär inget men vill ha allt...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
En familjeräser...Emmaljunga City Cross -07
R2 skrev:
du har så rätt Pillis
(du kan få en liten blomma av mig :tungan )

Vad gulligt av dig!:) Har fortfarande lite läskiga bilder i huvudet sedan i söndags men det känns bättre nu när vi varit och hälsat på Patrik! Måste säga att hans anhöriga är verkligen toppen...hur goa och sympatiska som helst!

*Skickar en varm och go kram till ALLA som var med i söndags....förare/publik/funktionärer*
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Ja upp med nummer så kommer det pengar!

/KetogaN
 

Pelle k

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2003
Ort
Munkedal
Hoj
2st Yamaha r6
Detta har varit mina värsta dagar i mitt liv. Jag var en av dom som krashade med Patrik. när de låg på asfalten jämte patrik och såg när de tog av honom hjälmen så jag gick in i ett chocktillstånd all min tid och kraft går till att
tänka på Patrik och hans familj.
 

Pillis

Jag begär inget men vill ha allt...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
En familjeräser...Emmaljunga City Cross -07
Pelle k skrev:
Detta har varit mina värsta dagar i mitt liv. Jag var en av dom som krashade med Patrik. när de låg på asfalten jämte patrik och såg när de tog av honom hjälmen så jag gick in i ett chocktillstånd all min tid och kraft går till att
tänka på Patrik och hans familj.

Vi har tänkt mycket på dig också eftersom vi såg att du inte mådde så bra i söndags! *kram*
 

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
N/A :(
Pelle k skrev:
Detta har varit mina värsta dagar i mitt liv. Jag var en av dom som krashade med Patrik. när de låg på asfalten jämte patrik och såg när de tog av honom hjälmen så jag gick in i ett chocktillstånd all min tid och kraft går till att
tänka på Patrik och hans familj.

Jag är väldigt glad att jag själv slapp bli förstahandsåskadare till händelsen och har funderat mycket på hur du har mått sedan i söndags. Jag ångrar att jag inte stannade kvar tills dina kära kom för du såg inte ut som om du skulle varit ensam där.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Pelle k skrev:
Detta har varit mina värsta dagar i mitt liv. Jag var en av dom som krashade med Patrik. när de låg på asfalten jämte patrik och såg när de tog av honom hjälmen så jag gick in i ett chocktillstånd all min tid och kraft går till att
tänka på Patrik och hans familj.


Fan Pelle, hade jag vetat att du stod i startfältet så hade jag kommit förbi och åtminstone kollat så du inte var ensam på Falken och behövde hjälp hem innan jag och syrran for hem. Förbannat klantigt av mig, men du får krya på dig och skynda långsamt tillbaka till banorna.
 
Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Pelle k skrev:
Detta har varit mina värsta dagar i mitt liv. Jag var en av dom som krashade med Patrik. när de låg på asfalten jämte patrik och såg när de tog av honom hjälmen så jag gick in i ett chocktillstånd all min tid och kraft går till att
tänka på Patrik och hans familj.

Kämpa på Pelle! Nu verkar det som det går bra med Patrik och det måste vara en stor lättnad. Led med dig på Falken i söndags. Låt det ta den tid det tar att komma tillbaka så hoppas jag vi ses på nån bana senare i sommar!
 

Pelle k

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2003
Ort
Munkedal
Hoj
2st Yamaha r6
Jag vill tacka alla funktionärer och förare för det stöd och den hjälp jag
fick efter olyckan. Nu hoppas jag Patrik blir frisk.
Jag kommer nog att ta en paus och lägga hjälmen på hyllan ett tag så att min kropp får läka både psykiskt som fysiskt. I dagsläget kan jag inte titta någon i ögonen efter olyckan. om någon skall hälsa på Patrik så hälsa från
mig.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hej igen.
Kommer just från sjukhuset och Patrik och jag kan meddela att nu är respiratorn borttagen! Fram tills för ett tag sedan hade alltså Patrik en slang ner i lungorna som hjälpte till, eller snarare skötte, andningen, men den är alltså borttagen nu och Patrik andas för egen maskin. :tummenupp
Vidare kunde man få lite kontakt och när jag hälsade från er alla så satte han upp en :tummenupp och det var tammefan så man fick en tår i ögat!
En liten till fick man en stund senare när familjen kom och han försökte komma upp ur säng och mofferus för att krama lillflickan.
Allt går så bra det kan! Han har fått en fruktansvärd smäll som han tack vare god fysik (som ju vi RR-förare alltid har :va ) klarat bra. Men det kommer att ta tid....

Mitt pg är 4345472-7 och såklart vidarebefodras alla insatta pengar till Patrik enligt mitt goda omdöme :3freak :lol Har ni förslag på vad jag ska köpa så kom igen med det.... Åkband på Liseberg??

Ploppen var på väg ner från Sthlm så han är där nu..
Återkommer.
 

Pillis

Jag begär inget men vill ha allt...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
En familjeräser...Emmaljunga City Cross -07
magnus_moss skrev:
Hej igen.
Kommer just från sjukhuset och Patrik och jag kan meddela att nu är respiratorn borttagen! Fram tills för ett tag sedan hade alltså Patrik en slang ner i lungorna som hjälpte till, eller snarare skötte, andningen, men den är alltså borttagen nu och Patrik andas för egen maskin. :tummenupp
Vidare kunde man få lite kontakt och när jag hälsade från er alla så satte han upp en :tummenupp och det var tammefan så man fick en tår i ögat!
En liten till fick man en stund senare när familjen kom och han försökte komma upp ur säng och mofferus för att krama lillflickan.
Allt går så bra det kan! Han har fått en fruktansvärd smäll som han tack vare god fysik (som ju vi RR-förare alltid har :va ) klarat bra. Men det kommer att ta tid....

Mitt pg är 4345472-7 och såklart vidarebefodras alla insatta pengar till Patrik enligt mitt goda omdöme :3freak :lol Har ni förslag på vad jag ska köpa så kom igen med det.... Åkband på Liseberg??

Ploppen var på väg ner från Sthlm så han är där nu..
Återkommer.


Vad härligt att höra!:) Vet du hur länge han kommer att ligga kvar i Varberg? Ska ju ändå dit lite titt som tätt i några veckor framöver så då kunde man ju kanske tassa förbi Patrik någon mer gång när man ändå är där!

BTW sätter in pengar på ditt pg så fort jag bara kan! :tummenupp
 

icemanjoakim

Bannad
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Habo/Jkpg
Hoj
Suzuki GSXR600/GSXR1000
eftersom jag stod sist i starten så var jag en av de som såg olyckan ske precis framför mig...
jag trodde aldrig att jag skulle kunna klara mig helskinnad igenom det kaos som uppstod - hojar & förare överallt, på banan & i luften.
men jag höll mig på hjulen och lyckades undvika att köra på någon.

som vittne till alltihop så känns det i kroppen & själen och jag önskar alla inblandade ett snabbt tillfrisknande.
behöver man tillägga att man kollar SH 7 ggr/tim för att se om det kommit några positiva rapporter om Patrik (en kille som jag inte personligen känner men som ändå ingår i "vår stora familj"!)

Pelle, du är en glad & trevlig kille och jag hoppas att vi snart får se dig igen, vare sig det blir på eller jämte banan.

våran sport behöver alla sköna människor som bidrar till den härliga gemenskap & stämning som råder i depån.

vi må kämpa på banan emot varann, men vi är ända alla en stor familj som delar ett glödande intresse.

vill även ge Pillis och hennes kollegor världens största beröm för det otroliga jobb de gör.
att de klarar av dessa svåra situationer är beundransvärt!

Mossberg, jag känner inte dig heller personligen (ännu!), men önskar att jag gjorde det eftersom du är en stor medmänniska...

jag är med er i tankarna - hela tiden...


Joakim
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top