Det handlar ju bara om att öva. Är själv helt kass på att cykla på bakhjulet och har allmänt dålig balans, men efter några år med motorcykel så sitter bakhjulskörningen ganska bra.
Har kört hoj i 5 säsonger och det va inte förrän nu i somras som det verkligen lossnade. Innan har jag väll klarat en dryg kilometer på 2:an kanske, men efter denna sommaren så känns det snarare som att det är orken i handlederna/armarna som sätter gränsen för hur långt jag kan köra och växlingarna sitter i 9 fall av 10.
6-7 kilometer brukar inte vara några problem och då är det inkluderat både filbyten och kurvor.
Men det tog som sagt 4 säsonger att nå dit så man ska ju inte tro att man blir en wheeliekung på en sommar (jo, vet att det finns dom som blir det... men dom är GAY!
)
Sen underlättar det ju väldigt mycket vilken hoj man kör på, vill man lära sig bakhjulskörning så är en motard det ultimata valet. Att den sedan är hälften så dyr som en sporthoj att äga och dessutom dubbelt så kul att köra med på kurviga vägar är bara en bonus
Kan tillägga att jag aldrig har kvaddat vid bakhjulskörning samt att jag fortfarande inte tar mig mer än nån kilometer på bakhjulet med sporthojen, men det ska det övas på kommande säsong......