Ja precis, slutat saknas juporec skrev:jup den var bra, men när kommer nästa del? vill se..!!!
Gamla gubbar klarar sig särskilt bra.....har jag märktsandstream skrev:Skönt, då finns det hopp för mig också, kanske...
Det tog en halv sommar sen gick det ganska bra.Kenya skrev:Hur länge har du tränat i så fall?
Mögel skrev:Kass film... Jag kan inte ens power wheelia med min hoj, Betyder det att jag inte får använda kopplingen då? efter som jag måste göra steg ett först.. Kunde han inte visat på en slö gammal 600 istället!!
RRacer skrev:Det är i min mening lättare att använda kopplingen på en 600:a, då de inte har det där goa vridet på lägre varv. När effekten väl kommer så har man inte så mycket kvar på varvräknaren att leka med, om man inte är mogen för att peta in nästa växel. Jag är den klassiska få-ut-så-många-wheeliemeter-som-möjligt-på-ettan-killen...
Det innebär att cykeln måste upp tidigt i registret, och den ska upp högt. Då blir det bra. Kan väl iofs växla i vertikalläge oxå, men det känns så läskigt
Litercykel eller motard är ju fusk!
Showtime skrev:Jo de trodde jag med, men de funkade inte..
Chirre skrev:Kanske legat uppe innan men här är den:
http://video.google.com/videoplay?docid=-6656191590638402466&q=motorcycle&pr=goog-sl
Anderzzon skrev:Samma här
Bara vart med om powerwheelis på fuktiga å kalla mornar än så länge
Som sagt, är det nån som märker att det saknas sista delen på filmen?!?!?!?Hultan skrev:Ja precis, slutat saknas ju
Det va så jag lärde mig först, tyckte det var mindre läskigt, men men, alla gör olikaMögel skrev:Annars finns ju, Gasa släppa gasa varianten, Men den är mycke läskigare än kopplings varianten, Men mycket mer effektiv..
Tror han menar att bågen är mer rapp då.. Det är så himla skönt när man känner det vissa mornar..sporTlovEr skrev:Bra förklarat allting! Han nämde inget om gasa, slå av gasa på, men kanske för att kraften kommer så fort o lite okontrollerbart då.
Du menar inte powersladdisar..
Rigge skrev:Den var ganska bra, förutom att han växlade utan koppling, det finns ingen anledning att göra det.
Tobbe79a skrev:Jag vet inte vad ni andra tycker men jag blir iaf. mer impad av en förare som kopplar upp i låg hastighet och försvinner bort i horisonten växel efter växel än av en förare som tokvarvar på ettan och får upp hjulet 2 dm... eller får upp den för högt, släpper all gas och slår i hjälmen i tanken vid nedsläppet
/ Tobbe
Rigge skrev:Det räcker väl att åka på 2:an eller 3:an, fler växlar än så så åker man för lågt.
Jag tänker iallafall fortsätta använda kopplingen såfort jag ska peta på växelspaken
Tobbe79a skrev:Så sant så!! Får man rätt höjd någorlunda snabbt så behöver man ju inte växla på ett bra tag! Och känns det bekvämt att koppla på slangen så gör det! Det skadar ju inte att använda kopplingen, men kan skada om man INTE använder den och gör fel. Man ska ju göra så som känns bäst för sig själv... hitta sitt "flow" liksom...
Obs: Mitt förra inlägg var inte kritiskt menat mot dig. Bara mina personliga synpunkter på bakhjulsåka.
wonderwizard skrev:Jag tycker det är skönast att använda kopplingen i 2:an istället för att gasa upp den i 1:an, då jag gillar det mjuka & sköna
lyftet som dippandet av kopplingen ger.
Hultan skrev:Det va så jag lärde mig först, tyckte det var mindre läskigt, men men, alla gör olika
Koppling rular nu dock.. Mycket skönare!
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |