En MC-relaterad krock avslutade torsdagskvällen.

WhopperBoy

Vatten som passerat driver ingen kvarn
Gick med
31 May 2007
Hoj
HORNET 600 -07
Usch...vilken jävla förlust... :( ...läste det igår kväll här...och sen imorse på blocket...vila i frid min hojbroder, mina tankar finns hos dina nära och kära...och till er andra hojfränder där ute: sköt ommm er och kör vackert med hjärnan inkopplad....always!! Vill inte se några mer sådan här nyheter nu jag heller :(

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
fick höra de tragiska nyheterna på jobb nu precis..
klumpen i magen blev ju bara större när jag läste detta..

RIP
tankarna går till familj och vänner..

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Nej

Fy vad hemskt för alla inblandade. Har kört ett par gånger med honom på turerna.

Usch och fy nu räcker det med olyckor. Tror snart jag slutar köra i trafiken och kör med på bana i framtiden. Känner att jag blir fegare och fegare när jag kör ute bland andra trafikanter.

MC Doktorn

Guest
Oerhört tragiskt helvetet anhöriga går igenom går inte beskriva i ord.

Att åka hoj är naket oskyddat så otroligt lustfyllt samtidigt finns en enorm baksida risker som är fatala.

Fy Fan säger jag bara :(

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Plötsligt känns det inte lika roligt att ta MC körkort. Man måste verkligen ligga 3 steg före alla andra i trafiken för att ha en chans att klara sig krockfri när man kör.

Mina tankar går till hans anhöriga.

Sov gott och sköt om er!

Elmlund

de är bara du själv som sätter ribban för din egen säkerhet, minskar man på farten hinner man med å göra fler bedömningar osv. med andra ord kör vettigt å de mesta kommer gå bra

EDIT: fan inga tangenter sitter på rätt ställe idag.

Last edited:
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
keine
Jävla jävla skit... stooffe gick i min klass så sent som igår o nu finns han inte mer... så jävla fel.. så otroligt sjukt...
Känns inte som något vidare roligt o ta mc-kort nu längre..
Mina kondoleanser går till hans familj o de som kände honom ännu bättre än vad jag gjorde..
FAN FAN FAN FAN

vila i frid Stooof och ha de bra
en lite ljuspunkt i sorgen är iallafall att du gjorde det du älskade när det hände.
kram
/Danne

Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
Fyyfan! :gråta Varför, varför, varför? :gråta

Du skulle suttit i klassrummet brevid och allt skulle varit som vanligt, nu är du död och kommer aldrig tillbaka. :gråta :gråta

Fyfan. :gråta

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Till anhöriga och vänner: jag beklagar sorgen och saknaden efter en älskad son, bror och vän.

...Usch och fy nu räcker det med olyckor. Tror snart jag slutar köra i trafiken och kör med på bana i framtiden. Känner att jag blir fegare och fegare när jag kör ute bland andra trafikanter.

Kan vi inte hedra Röris, Stooffe och alla andra som lämnat detta liv under tragiska omständigheter genom att komma överens om att fegare=klokare när det gäller körning på allmän väg?

Vila i Frid!

Underworld

Running when I can....
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
CBR 1100 XX -04
Fifan, där minska suget att köra en sväng en hel del.

Lider med er som kände honom in real, vet hur det känns då min bästa polare fick kast med bakhjulet för ett antal år sen och flög in i en bergvägg och bröt nacken.

Man känner sig alldeles tom i kroppen när man läser sånt här:gråta

Som sagts tidigare.

RIP

freon

Allmänt Vilse!!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
-03 Suzuki SV650
Vila i Frid broder.
Skickar mina tankar till systern och övriga nära och kära...

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
:gråta

Går inte uttrycka sig i ord. :gråta

Sänder många tankar till vänner och familj. :gråta

Vila I frid. :gråta

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Fan! det är inte sant! Känns helt tomt...

Du som alltid var så glad när man träffade dig!

Ta det lugnt där du är nu..

Tankar till familjen, sköt om er.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
körningarna kommer aldrig bli det samma utan stoffe, alltid ett leende på läpparna. det gick bara inte att vara på dåligt humör när han var med :gråta

tankarna går till familjen

whizquiz

whizquiz
Gick med
21 Sep 2006
Hoj
yamaha r1 silver en 03ans
en tanke

en tanke när man läser om många olyckor så skylls det ofta på att ja men jag trodde det var en moped! hmm jag menar va fan ska man inte se upp för mopeder heller? vissa bilister dom kör ju bara ut! när jag kör bil så tittar jag noga innan jag kör ut!

jag tycker att alla som tar körkort ska lära sig hur fan en mc ser ut! och att dom borde införa regler som tex hellyse på mc är helt ok! som har föreslagits!
men sen ska fan alla som tar körkort lära sig att se upp i trafiken!

onödigt att en massa liv ska gå till spillo för att några jävla idioter inte lärt sig se sig för! utan tror att dom kan göra vad dom vill!

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Fy helvete alltså. Hoppas att nån jävel snarar upp bilisten i en lyktstolpe för detta! Ignoranta jävla as som inte respekterar motorcyklister utan bara svänger rakt ut framför hojen.

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.
en tanke när man läser om många olyckor så skylls det ofta på att ja men jag trodde det var en moped!
Annledningen till den ursäkten bland bilister är att dom förutsätter då att dom kommer hinna över ,för dom går ju så sakta i deras värld.

En reflektion från mej som nyinflyttad här i Skåneland är att dom allra flesta bilister här nere tror sig alltid hinna över. Finns det minsta lucka så ska man ut..använda blinkers gör man helst inte och om så är fallet så gör man det i sista sekunden. Man planerar inte sin körning utan får bara för sig att HÄR ska jag svänga eller parkera.
Jag har kört nästan överallt och har många mil bakom mej men som bilist men jag har aldrig vart med om maken till noll trafikmoral och brist på empati i trafiken som härnere.

Sorry att det vart lite Ot.

PaPaGoja

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Suzuki GSX-R600 -99
Fan vad tråkigt, var själv ute o åkte igår i det sköna vädret, min polare som låg en bit bak mig körde ner i diket igår, han klarade sig dock utan en skråmma. Hans hoj me.
Vila i fred Stoffe

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Fick precis telefonsamtalet från JKay. "stoooffe" dog igår". Trodde jag skulle sjunka genom marken, det får inte vara sant.
Tänker tillbaka på alla inlägg här på SH om MCK Vilserundorna, om att han hängde på med 125:an, hur glad han var när han köpt R6:an, snacket vi hade uppe i Ängelholm på senaste rundan.

Till er som aldrig träffat stoooffe, världen har mist en bra människa och det känns för jävligt. 18 år, så mycket kvar av livet och helt plötsligt tar det bara slut.

Vila I Frid hojbroder

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln