:
Tala för din egen kompetens, inte för sporthojskollektivet.. För mig är det åt andra hållet, trafikskolan kunde inte lära ut mig något nyttigt alls som jag inte redan kunde..om man inte anser att en garagevändning utan att sätta ner foten, eller åka lite slalom är något att ha i trafiken,
bromsa kunde jag innan jag började på skolan, och kunna hantera en hoj. MIN trafiksskola var mer intresserad av att få ut så mkt pengar som möjligt, och min trafiklärare var tyvärr ganska trög...och sa att jag körde kanonbra, men skulle nog behöva mer lektioner(för att göda hans pluska) t om dan före uppkörningen, så påpekade han när jag sa ytterliggare nej till mera lektioner att jag klarat mig "billigt" undan, så även om man kunde köra så skulle man ha ett "visst" antal lektioner där..NU talar jag INTE OM att detta gäller generellt, men Köpings nya trafikskola sög purjo på den delen, har även hört de som kör upp på bil där, trafikskolelärarens brist på intresse, sitter brevid och käkar godis, och eleven frågar var skall vi åka, -Bestäm du fick denna till svar av TRAFIKSKOLELÄRAREN..suck.
När jag tog mc kort hade jag haft bilkörkort i 17 år så trafikavanan fanns, och har kört en hel del cross innan.
Jag säger att det inte finns kompetenta förare på detta forum men det som dem lär ut på körskolan kanvara nyttigt dem har ju extrem bra kunskap (beror på skola) som vi "vanliga" inte har, dem har varit med ett tag och deras tips kan komma till hands i både trafik och uppkörning, men som en vanlig handledare kan glömma att ta upp, jag tog mitt kort på 7 lektioner utan att ha rört en mc eller moppe i mitt liv och det gik hur bra som helst via körskola![]()
Tala för din egen kompetens, inte för sporthojskollektivet.. För mig är det åt andra hållet, trafikskolan kunde inte lära ut mig något nyttigt alls som jag inte redan kunde..om man inte anser att en garagevändning utan att sätta ner foten, eller åka lite slalom är något att ha i trafiken,
När jag tog mc kort hade jag haft bilkörkort i 17 år så trafikavanan fanns, och har kört en hel del cross innan.
Last edited: