Midnattsblå
Ny medlem
Hallo alla.
Sökt på forumet men inte hittat några passande svar.
Sitter med en Kawa ZZR-600 -92:a. Och det e ju trevligt.
Men denna är sig inte riktigt frisk.
Symptom:
Åker t.ex på 4:an på lagom varv, 5-6000. Vill öka för lugn omkörning.
Motorn drar fint till ca 8000, då den tycks "takta över", bluddrar och tappar all ork, accelererar inte ens. Man får då "koppla" sig upp till ca 8600-9000, då börjar motorn dra fint igen och går kalas till maxvarv, ca 14000.
Kör jag bara under dessa 8000varv så går den fint men kan ibland tjuvdö efter lite bludder(1 av 10 åkturer). Har jag tagit den förbi detta "dåliga" varvtal så har den ofta en tendens att tjuvdö, men gör det inte alltid(5 av 10 tester förbi varvtalet). Startar alltid efter lite övertalning vid vägkanten, men svårare om man pressat den förbi detta konstiga område.
Om jag drar fullt från stillastående märks knappt något alls. Inga tjuvstopp eller bludder. Bara om jag försöker öka farten på 3:ans eller högre växel förbi detta varvtalsområde vid normal körning.
Tycker själv att jag hör missar på en cylinder ibland, men det är antagligen inbillning.
Har fått massa tips, men inte hittat något som hjälpt ännu. Haft hojen i garaget snart 2 år bara för att man tappat gnistan då ingen lösning på problemet hittats (än).
Kommer byta stift igen och mäta upp tändkablar/spolar.
Mycket tacksam om någon känner igen detta eller har förslag på en lösning.
/Mc
Sökt på forumet men inte hittat några passande svar.
Sitter med en Kawa ZZR-600 -92:a. Och det e ju trevligt.
Men denna är sig inte riktigt frisk.
Symptom:
Åker t.ex på 4:an på lagom varv, 5-6000. Vill öka för lugn omkörning.
Motorn drar fint till ca 8000, då den tycks "takta över", bluddrar och tappar all ork, accelererar inte ens. Man får då "koppla" sig upp till ca 8600-9000, då börjar motorn dra fint igen och går kalas till maxvarv, ca 14000.
Kör jag bara under dessa 8000varv så går den fint men kan ibland tjuvdö efter lite bludder(1 av 10 åkturer). Har jag tagit den förbi detta "dåliga" varvtal så har den ofta en tendens att tjuvdö, men gör det inte alltid(5 av 10 tester förbi varvtalet). Startar alltid efter lite övertalning vid vägkanten, men svårare om man pressat den förbi detta konstiga område.
Om jag drar fullt från stillastående märks knappt något alls. Inga tjuvstopp eller bludder. Bara om jag försöker öka farten på 3:ans eller högre växel förbi detta varvtalsområde vid normal körning.
Tycker själv att jag hör missar på en cylinder ibland, men det är antagligen inbillning.
Har fått massa tips, men inte hittat något som hjälpt ännu. Haft hojen i garaget snart 2 år bara för att man tappat gnistan då ingen lösning på problemet hittats (än).
Kommer byta stift igen och mäta upp tändkablar/spolar.
Mycket tacksam om någon känner igen detta eller har förslag på en lösning.
/Mc