En resa som varar i två dagar norr om Stockholm.

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Nog det tråkigaste som finns, får se hur det blir med vädret då!
Exakt, dock så fungerar det ifall det bara är han och jag, men som jag fattade det som så skulle du ta och köra alldeles ensam? :eek:

Exakt, men Trollstigen var något jag ville åka till från början när vi kom och börja prata om Norge hehe, ser så otroligt vackert ut, och det är garanterat ett minne för livet, samma sak med Bergen som ligger där, googla på det vetja, riktigt vackert är det där.

Det jag är orolig för att campa ute är för vilda djur :lol samt pundare som vi har gott om i Södertälje, typ bli rånad på sin motorcykel och mobil så står man där :(

Nepp jag ska åka med 2st CBR 125 :)

Det där med pundare är nog ingen fara när man är ett gäng fräscha tonåringar mitt ute i landsbygden. det är fan oss folk är rädda för så att säga xD .
Ett bra koncept för att campa är att man åker långt bort från storstäder och från motorvägen :)

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Tredje tipset gillt. Istället för däcksjärn: http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Dack-och-slang/Reparationssats-dack-82573/

Sedan ett varningens ord. Det här med att vara ute och semestra på hoj är extremt beroendeframkallande...

Tackar för tipsen, dock så har jag slang i mitt däck men något kanske Dubstep vill kolla in!

Nepp jag ska åka med 2st CBR 125 :)

Det där med pundare är nog ingen fara när man är ett gäng fräscha tonåringar mitt ute i landsbygden. det är fan oss folk är rädda för så att säga xD .
Ett bra koncept för att campa är att man åker långt bort från storstäder och från motorvägen :)

Exakt, finns det hyttor längs med vägarna då som Starstriker ser, du har ju varit ute och varit du själv ju.
Segt om man måste åka mitt i natten för att komma fram till ett sådant ställe eftersom man lämna tältet och sovsäcken hemma.

Mattyyy

JJ(CBR)JJ Wannabe
Gick med
4 Apr 2012
Hoj
GasGas EC 125 SM -04
Kunde la ha haft det lite närmare Göteborg så vi ungdomar i GBG kunde hängt på!:banana

Skulle du överleva sträckan Gbg - Norge? tveksamt tror jag.

Ett tips Jeppe är att istället för en 2L flaska med vatten så ta med en 0,5L flaska istället som du kan fylla på vid varje mack (T.ex handfatet inne på toan eller vissa har t.om vattenkran utomhus) då sparar du 1,5kg och mycket plats.

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Tackar för tipsen, dock så har jag slang i mitt däck men något kanske Dubstep vill kolla in!

Exakt, finns det hyttor längs med vägarna då som Starstriker ser, du har ju varit ute och varit du själv ju.
Segt om man måste åka mitt i natten för att komma fram till ett sådant ställe eftersom man lämna tältet och sovsäcken hemma.

Ursäkta men den där texten hängde jag inte med på :3freak

Häggis

Gubbe i övre tonåren 40+
Gick med
2 Oct 2010
Hoj
Monark med 1 gk (gubbkraft)
Biltemas version av eluttag: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/12-Volt/Cigarettandaruttag-43228/
35 riksdaler och funkar skitbra, har monterat den på två hojar nu.

Förövrigt så tycker jag att det är en kanongrej :tummenupp ni gör grabbar det är en riktig höjdare. Sitter här och är lite avundsjuk :( för ni kommer att få blixterkul :hihi. Kör försiktigt bara killar, ta lite bilder och delge :fakta oss övriga när ni kommer hem igen :hej.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
En sur disktrasa att ha bakom hastighetsmätaren. När myggen börjar sätta igen visiret så kan man torka bort mygg och annat dött.

Cigguttag är smutt att ha. Jag hade själv köpt ett på biltema förra året då jag kuskade runt i Norge. Var jätte bra för att ladda mobil och GPS:en som jag hade i tankväskan.

Biltema har en säck som är klockrent att packa i också. Dom har också ett pack-nät som är riktigt bra. Smidigt att klämma fast saker under (som tex blöt handdruk eller något sött att snabbt dra i sig vid pisspaus)

Ha de så gött, sitter själv och drömmer om att åka till Norge. Förra årets tur till trollstigen trondheim m.m. var helt underbar.

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
Haha inga bittra miner här nu folks :D

Jag har iallafall förberett hojen lite med en box á la grande och tankväska :yoparty

IMG_1476.jpg

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...