AVA Mc låg på Högbergsgatan när jag sålde min Grottis-portade 553 kubiks CB500 1981. Räven var lite kreativ med beloppet på kvittot.
Jag åkte till Flöters på Norra Stationsgatan och köpte deras Kawasaki z750 -80 som de kört lilla superbike-klassen med. Kostade 19 000 surt förvärvade kronor och mätaren visade 853 mil. Fästet till sidostödet var nedslipat så endast halva skruvhålet fanns kvar. Michelin PZ2 fram som nytt mitt på och sådär ballt uppruggat på sidorna. Pirelli Phantom bak. Såg bra ut på Sveavägen
Nere i Hammarbyhamnen kollade jag länge på både En svart och blå GSX1100E och FJ1100. Kawan blev snodd men hittades efter tre veckor. AVA Mc hade lite skamfilat rykte redan då. Jag köpte dock en Shoei när de låg vid Sätrarakan. Bra hjälm inte så bra service. Var och kollade på hojar några gånger när de låg i Masmo/Fittja men inget köpsug där.
Undrar hur det kommer gå för Mc-varuhuset. Inte så sugen på att lämna in hojen där och ta tunnelbanan hem. Hoppas ändå att det kommer att funka för dom.
Hej hej Örby Mc
Jag cyklade förbi Lill-Orsas lokal idag, passerade även Skoglunds gamla adresser och Wheeler Dealers på Koksgatan.
På Dalagatan och Ynglingagatan låg ju Lelles. Emil Örn var ju kul, svårt att leverera beställda delar bara. På Dalagatan var man in varje vecka eftersom jag och en polare gick på Vasa Gymnasium ett stenkast därifrån.
Flöters låg på Bagarfruvägen i Sköndal. Dit cyklade jag och fick broschyrer på tripplarna 350, 500 och 750. Satt på väggen sen.
Jag hade svårt att välja mellan 350n och Suzuki 380. Det blev en Honda 500 från Lelles på Dalagatan istället.
Andra affärer man handlat på är ju Tom-Peng-Pung på Luntmakargatan, blev senare Rickman-agenten på Rutger Fuchsgatan. Roffes på Blekingegatan både uppe och en trappa ned. Senare såldes allt till RaceWay som låg där puben Rost ligger idag, Wollmar Yxkullsgatan. Idag ligger RaceWay i Jordbro industriområde.
MC-Hörnan var en liten hojfirma som låg i hörnan Maria Skolgata och Rosenlundsgatan. Min kompis köpte en brun CB450 där. Den lackades om. Hmm det var inte igår det där.