Bonzo
Trying real hard to be the shepherd
Jag väntar också på svar från Italian Bike Center i Arboga, skickade intresseanmälan den 14:e september 2019.
Rekord?
Någon sorts rekord är det nog då jag upplever att de flesta (jag själv inräknad) är nöjda med deras kundservice.
Som en motpol kan jag nämna att jag har ett par piggybackdämpare liggande på hyllan hos dem. Jag lämnade in dem för service för 2 (eller är det 3) år sedan. Janne väntar bara på att jag ska få tummen ur och återkomma med lite mått som han behöver för att pressa i distanserna i fästöglorna. Vilken dag som helst nu ska jag ta fram skjutmåttet och höra av mig till honom.
Iofs ot, men Nordea skulle återkomma med offert på bolån åt mig, "senast imorgon", detta var tidigt 2017....
Jag fick ett bolån hos Nordea godkänt direkt via hemsidan för ett par år sedan. Jag tyckte att det kändes lite oseriöst att jag inte ens fått träffa en handläggare för att gå igenom villkor och räntor, så jag bad om ett fysiskt möte. Efter ett antal påtryckningar fick jag ett möte inbokat 6 veckor senare. Lite tajt om tid då tillträdesdatumet för huset vi köpt var bara en knapp vecka senare, men jag tänkte att det får gå.
Vid mötet visar det sig att det inte är en lånehandläggare de bokat in mig hos, utan någon form av rådgivare för privatekonomi. Hon hade alltså ingen koll alls på någon av de frågor och funderingar jag hade gällande bolånet.
Jag har nog aldrig blivit så förbannad i en offentlig miljö tidigare och jag sa åt henne att om de inte kunde fixa ett fysiskt möte med en handläggare innan veckan var slut så har de förlorat en kund. Någon dag senare ringer de och ber om ursäkt för "missförståndet" och vill boka in mig på ett telefonmöte med en handläggare som satt på något jävla callcenter 50 mil bort.
Jag tackade nej till det mötet och hörde av mig till en konkurrerande bank där jag fick ett fysiskt möte inbokat två dagar senare. Ett par veckor senare hade jag flyttat alla tillgångar och avslutat alla kontot hos Nordea.