En studie i hur man (inte) behåller sina kunder ( AvaMC )

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Jasså det tycker du. Intressant - Nej. Värt att notera, bemöta eller ta ställning till - Nej. :va
Jag skriver skit hoj & tänker fortsätta med det.

Trött, tröttare, tröttast... Du är förmodligen en trevlig kille irl, men gosh, bakom tangentbordet är du ju en riktig skrivbordstaliban som får trådarna att balla ur.

Ibland kan det vara bra och läsa igenom det man skrivit, vänta 5 min, läsa igen och tänka: Skall jag verkligen posta detta?

Mina 5 cent.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Ok, lägg ned nu. Både dumma inlägg och svar på dumma inlägg.
Någon som vill svära mer över våra hojbutiker så vi kommer tillbaka till ämnet?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Jag håller med, fast tvärt om. AVA rockar o Mc-varuhuset suger. AVA är en av landets största mc-handlare och har funnits i typ 20 år eller mer, så något gör de rätt. Men jag är stamkund och igenkänd och blir alltid behandlad mycket bra. Sist jag var där o servade 2 hojar fick jag i det närmaste furstlig service, sjukt bra. Men hade jag varit okänd kund kanske det hade varit lite mer anonymt.
...................

Men varför skall det vara/är så?
Ska inte jag som ny kund oxå få chansen att bli en stamkund!?

För mig låter det orimligt som har jobbat som både inköpare och säljare. Ok att det finns A-kunder och B-kunder, men alla kunder är KUNDER och betalar våra löner.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Då har du inte läst hela tråden och dessutom hör det inte alls till ämnet som TS startade, men start du en egen tråd om det.

Nej, det hör onekligen inte till ämnet om man bara får posta galla över Ava. Det är däremot en hyllning till de Triumph-handlare som gör en heroisk insats med materialet de har. Det står jag för vilken dag som helst.

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Nej, det hör onekligen inte till ämnet om man bara får posta galla över Ava. Det är däremot en hyllning till de Triumph-handlare som gör en heroisk insats med materialet de har. Det står jag för vilken dag som helst.

Nu hyllade vi ju inte Triumph som märke utan vi lyfte en upplevelse av en återförsäljare för märket. Fast man kanske skulle starta en tråd om märket med för det e fan värt att lyftas :tummenupp

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010

Tråden handlar ju om TS beskriver hur man i hans ögon inte skall göra hur man skall behålla sina kunder. Ganska många olika mc-firmor får sig en slev i denna tråd vilket nog är behövligt.
Jag tror att vår bransch måste snäppa upp sig ganska många knäpp, och att låna ut en hoj till en R1 kille så att han skall kunna köpa tändstift är så enkelt och så smart.

Nästa gång Peter kollar på hoj så kommer med största sannolikhet ha Triumph i Länna i bakhuvudet och då kanske de har hojar och material som passar din smak också?:tummenupp

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Nan som har skickat en lank till tradskaparens inlagg till ava sa att de kan ge sin version/forklara sig? Vore intressant hur de ser pa handelsen.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
En äldre säljare på Ava tyckte att jag dels inte skulle klaga på att det var för dyrt med försäkring och dels gott ha råd med det eftersom det var mycket dyrare i Tyskland :va Nej, jag tänker inte lägga ut 3-4kkr/månad i försäkring på en flång ny litersklubba bara för att det råkar vara dyrare i nått annat jävla land :mad: Isf skulle han väl kunna gett mig USA-priser på hojen då, eftersom dom är mycket billigare där :dummer

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
En äldre säljare på Ava tyckte att jag dels inte skulle klaga på att det var för dyrt med försäkring och dels gott ha råd med det eftersom det var mycket dyrare i Tyskland :va Nej, jag tänker inte lägga ut 3-4kkr/månad i försäkring på en flång ny litersklubba bara för att det råkar vara dyrare i nått annat jävla land :mad: Isf skulle han väl kunna gett mig USA-priser på hojen då, eftersom dom är mycket billigare där :dummer

Helt lysande logik av säljaren, tyvärr är det inte helt ovanligt att man hör att folk resonerar på det viset. :dummer

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Men varför skall det vara/är så?
Ska inte jag som ny kund oxå få chansen att bli en stamkund!?

För mig låter det orimligt som har jobbat som både inköpare och säljare. Ok att det finns A-kunder och B-kunder, men alla kunder är KUNDER och betalar våra löner.

Klart du har rätt, men det jag beskriver är tyvärr ett faktum, inte minst märker vi det i sådana här trådar. Sen när vi nu har konstaterat att det är så i stort sett i alla butiker så är det ju faktiskt upp till oss om bara vill gnälla här eller göra något mer åt det.

Men jag förstår verkligen de som blir sura o byter affär när de inte blir bemötta bättre.

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Hoj
BMW
AVA har flyttat – till Gustavsberg?! Och MC-Varuhuset lämnar adressen på Norra stationsgatan som man haft sedan 70-talet och övertar deras övergivna lokal i Vårby?!

Ska man tolka det som att AVA är på väg utför och MC-Varuhuset också, men det senare ännu inte lika nära ruinens brant?

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
AVA har flyttat – till Gustavsberg?! Och MC-Varuhuset lämnar adressen på Norra stationsgatan som man haft sedan 70-talet och övertar deras övergivna lokal i Vårby?!

Ska man tolka det som att AVA är på väg utför och MC-Varuhuset också, men det senare ännu inte lika nära ruinens brant?

Var förbi Mc-Varuhuset i veckan, Och fy fan`vilket ner köp på lokal, Trångt och hälften av lokalen som AVA hade:dummer gillade deras gamla lokal skarpt (Mc-Varuhusets!) .Va håller dom på med??

Ja du har nog rätt! det är nog på väg utför Garanterat.. (nu har jag inte sett AVA,s nya lokal men tvekar på att dom gjort ett lyft efter lokal bytet.) Nää man vill ju kunna gå runt en halvtimme (minst) och klämma o drömma :hihi

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...