En tanke om TANKAR

HELGETHEHELLMOP

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2008
Ort
Tokholma Bandithagen....
Hoj
Zuki kaffemoppe
Tjeená....:confused: Om Man esugen på
en tank, ti moppen, i typ aluminium.
Vem ere här i Swedala som e specce på å knopa
ihop en skräddarsyd tank ,ti en Zucka......:D
Man tackar fö seriösa svar....

HADE J.Wayne
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ditt språk suger.
Men:
Om jag var ute efter en aluminiumtank, så skulle jag vända mig till "The tank shop" i England.
http://www.thetankshop.com/
Gör mycket snygga jobb, även special, till hyfsade priser.
Gör även sadelkit med bakdel och allt.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hur är det möjligt? LGO är ju tankmotsvarigheten till ISR!

Ja det är nyttigt att påminnas om hur lite man kan :gnissla

LGO har ju i galleriet en xr-inspirerad alutank till sportster, precis en sån jag drömt om. Lägre, bredare, större och lättare! En sån vill jag ha, med gummiupphängning. Min nuvarande är på bara 9 liter och i tungt stål, och ingen gummiupphängning.

Tutar upptaget hos LGO. Jag får ringa på måndag.
 

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Dalby
Hoj
En svart Qvarna 701
Ja det är nyttigt att påminnas om hur lite man kan :gnissla

LGO har ju i galleriet en xr-inspirerad alutank till sportster, precis en sån jag drömt om. Lägre, bredare, större och lättare! En sån vill jag ha, med gummiupphängning. Min nuvarande är på bara 9 liter och i tungt stål, och ingen gummiupphängning.

Tutar upptaget hos LGO. Jag får ringa på måndag.

Hoppas dom inte läser denna tråden. Dom kan nog sätta vilket pris dom vill nu när Jörgen hittat det han vill ha :hihi
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hoppas dom inte läser denna tråden. Dom kan nog sätta vilket pris dom vill nu när Jörgen hittat det han vill ha :hihi

Tänkte inte på det :gnissla

Storz i USA har en sån tank som jag suktat på ett tag.
http://www.storzperf.com/jpgs/page31.html
Men den går på ca 10 000:- att få hem, och då måste jag skicka den till ngn i Sverige som för ytterligare några tusenlappar vidgar tunneln och sätter dit gummiupphängning. :gnissla

Så jag hoppas att jag kan komma billigare undan om man kan få allt gjort på samma ställe. Då kan man ju dessutom påverka designen lite. Så LGO måste jag undersöka.

En alutank utan gummiupphängning på en twin vill jag inte prova. En vacker dag känner man hur båda stövlarna fyllas med bensin mitt i en kurva. :D
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Tänkte inte på det :gnissla
Så jag hoppas att jag kan komma billigare undan om man kan få allt gjort på samma ställe. Då kan man ju dessutom påverka designen lite. Så LGO måste jag undersöka.

En alutank utan gummiupphängning på en twin vill jag inte prova. En vacker dag känner man hur båda stövlarna fyllas med bensin mitt i en kurva. :D

Det sitter LGO tank på båda mina ISR'er. Orginal! :yoparty

Mats
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det sitter LGO tank på båda mina ISR'er. Orginal! :yoparty

Mats

Det kan jag tänka mig, det var ju ett kluster av tillverkare här i sthlmstrakten som var inblandade i de där hojarna vad jag minns, ISR, Öhlins osv.

Jag frågade dig innan men minns inte att jag fick ngt svar. Är dina maskiner de som var blålackerade och med mycket guldeloxerat? Som det var reportage om i Bike på 80-talet? Reportaget spann på en tunnelbaneliknelse med blå tåget/blåa linjen har jag för mig. :va
 

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
Det kan jag tänka mig, det var ju ett kluster av tillverkare här i sthlmstrakten som var inblandade i de där hojarna vad jag minns, ISR, Öhlins osv.

Jag frågade dig innan men minns inte att jag fick ngt svar. Är dina maskiner de som var blålackerade och med mycket guldeloxerat? Som det var reportage om i Bike på 80-talet? Reportaget spann på en tunnelbaneliknelse med blå tåget/blåa linjen har jag för mig. :va


Förmodligen är det 2 st sådana hojar byggda
Dom kallades för Suhilia eller nåt liknande, vet att varjefall en finns kvar i livet.
Tyckte att dom var såååå balla.

Ska kolla vad dom hette egentligen, och om det finns nån bild på dom

>>Eric
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Det kan jag tänka mig, det var ju ett kluster av tillverkare här i sthlmstrakten som var inblandade i de där hojarna vad jag minns, ISR, Öhlins osv.

Jag frågade dig innan men minns inte att jag fick ngt svar. Är dina maskiner de som var blålackerade och med mycket guldeloxerat? Som det var reportage om i Bike på 80-talet? Reportaget spann på en tunnelbaneliknelse med blå tåget/blåa linjen har jag för mig. :va

Nä det är inte min. Min har aldrig rullat ute någon gång. Mer än över min gård från det ena garaget till det andra. Två tidigare ägare har aldrig byggt färdigt hojen! Varav den första ägaren har slarvat bort stötdämparen. Ska tydligen vara helt kass, fungerade aldrig. Men jag vill ändå ha delarna. Suck....
Nu sitter det EN Öhlinare på ena sidan. På Kjelle Watts rääser satt det gamla klasiska bruna Öhlinare på. Till att börja med ska jag också ha det....
Jag ska göra min så lik den som möjligt. Silverfärgad.
Min är nummer 6. Alltså med rundrörsram. Bara tio st som har det, sedan blev det fyrkantsrör. Säkert bättre, men inte lika snyggt. Min kusin har en med Laverda Migrän motor.

I grannkomunen står det också en ISR med Kawa 1000 motor. Nummer 2 tror jag den har.

Mats
 

Dr.Bike

Guest
Nä det är inte min. Min har aldrig rullat ute någon gång. Mer än över min gård från det ena garaget till det andra. Två tidigare ägare har aldrig byggt färdigt hojen! Varav den första ägaren har slarvat bort stötdämparen. Ska tydligen vara helt kass, fungerade aldrig. Men jag vill ändå ha delarna. Suck....
Nu sitter det EN Öhlinare på ena sidan. På Kjelle Watts rääser satt det gamla klasiska bruna Öhlinare på. Till att börja med ska jag också ha det....
Jag ska göra min så lik den som möjligt. Silverfärgad.
Min är nummer 6. Alltså med rundrörsram. Bara tio st som har det, sedan blev det fyrkantsrör. Säkert bättre, men inte lika snyggt. Min kusin har en med Laverda Migrän motor.

I grannkomunen står det också en ISR med Kawa 1000 motor. Nummer 2 tror jag den har.

Mats

A du vill ju inte slappa din hoj till MIG for vettiga pengar.... :gnissla

tank bara hur ratta hander den skulle hamna i!
Bara DET vart att DONERA den!

Make the right choice! do it!


:lol
 

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Oslo
Hoj
Halvt bobbrad
rokar ju finnas ysslexi med i detta land! så jetas inte! seriöst. ni hajar väl va han menar! sen att stavningen inte e den bästa tar vi en annan gång.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
rokar ju finnas ysslexi med i detta land! så jetas inte! seriöst. ni hajar väl va han menar! sen att stavningen inte e den bästa tar vi en annan gång.
Det är inte dyslexi.
Det är lunarstormska.
Medvetna felstavningar för att det är "häftigt".
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
A du vill ju inte slappa din hoj till MIG for vettiga pengar.... :gnissla

tank bara hur ratta hander den skulle hamna i!
Bara DET vart att DONERA den!

Make the right choice! do it!

:lol

Vettiga pengar!!! :tummenupp För dig eller mig:gnissla
Oj oj oj vad jag skulle ångra mig.:huvet

Tvivlar inte ett dugg att du är rätt person att göra den till en dröm hoj... oj vad svårt det kommer att bli att somna...:rolleyes:

Eller... nej

Har en MAN traktor från 1950 med fyrhjulsdrift. HIAB kran och skogsutrustad. Kan det vara någonting istället?:D

Mats
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top