Messiah skrev:160 in your wildest dreams![]()
![]()
Skall vi slåvad? jag lovar! men den hade VÄLDIGT dålit acc...
Messiah skrev:160 in your wildest dreams![]()
![]()
StewOo skrev:Skall vi slåvad? jag lovar! men den hade VÄLDIGT dålit acc...
Messiah skrev:det går inte att dreva mer än vad den orkar, kört en ostrypt dt125r-03a och den orkar nätt och jämt varva ur på 6an, då går det 135kmh, och det ska då vara minst 10hk till för 160kmh![]()
StewOo skrev:den hadde annan fögg, luftfilter å dämp tror jag..å de va en 94a
Messiah skrev:oj!!!!!! det kanske ger 145 i en jävla nerförs och 30m/sek medvind![]()
cRoC skrev:Hörreni pojkar, låt säga att man drevar så högt att den inte orkar varvar ur, då kan man slira upp den i högre farter på kopplingen.. Varför tror ni aldrig på vad folk säger? Kan ha vart en rejäl glädemätare också.
Messiah skrev:Men va less jag blir på puckade svar som dessa :kocko hur fan ska man kunna komma upp i 160 av att slira på kopplingen när dom knappt orkar varva ur 6e växeln i 135???
tror du att det ger bättre effekt på bakan genom att slira på kopplingen lr??
seriöst så är ni ju fan wasted om ni tror ni ska få upp en dt125r i 160....![]()
Tjet skrev:Min gör faktiskt 304.43 km/h!![]()
Messiah skrev:mmm min gjorde 125kmh oxxå, fast slirade jag på kopplingen gjorde den 258kmh![]()
Tjet skrev:Aha, får man slira på kopplingen när man mäter toppfart? Det visst ju inte jag. Min gör 743.08 km/h med koppelslir!![]()
Messiah skrev:Men va less jag blir på puckade svar som dessa :kocko hur fan ska man kunna komma upp i 160 av att slira på kopplingen när dom knappt orkar varva ur 6e växeln i 135???
tror du att det ger bättre effekt på bakan genom att slira på kopplingen lr??
seriöst så är ni ju fan wasted om ni tror ni ska få upp en dt125r i 160....![]()
Messiah skrev:seriöst så är ni ju fan wasted om ni tror ni ska få upp en dt125r i 160....![]()
cRoC skrev:Haha.. Om den inte orkar varva upp mer så kan man slira upp den i högre varv och därmed högre hastighet. (Sliter sönder grejerna, ja, men det har inget med saken att göra just nu) Tror du mig inte? Testa själv.
Messiah skrev:ojojoj, du är ju fan blåst! får du ut mer effekt genom att slira på kopplingen? :kocko
Messiah skrev:ojojoj, du är ju fan blåst! får du ut mer effekt genom att slira på kopplingen? :kocko
Messiah skrev:men puckade jävlar en dt125r orkar knappt hålla 135km/h på dom varv där den ger max effekt!!!! hur fan ska man kunna köra 160 då genom att dreva och slira på kopplingen? med drevning för 160km/h så tror jag inte ens den orkar varva ur på 5e växeln.....min -89a gjorde nätt och jämt 125 på 6an och den orkade inte med högre drevning hur jag än snärtade med kopplingen och hur jag än låg klistrad mot tanken![]()
cRoC skrev:Tänk till lite va?
För att få effekt måste du ha varv. För att få varv måste du ha rätt drevning, om du inte har rätt drevning kan du slira upp den i högre varv. :kocko
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |