en tråd för landsvägsreggade enduro/crossar

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
StewOo skrev:
Skall vi slåvad? jag lovar! men den hade VÄLDIGT dålit acc...

det går inte att dreva mer än vad den orkar, kört en ostrypt dt125r-03a och den orkar nätt och jämt varva ur på 6an, då går det 135kmh, och det ska då vara minst 10hk till för 160kmh :fakta

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
CBR 900RR Fighter
Messiah skrev:
det går inte att dreva mer än vad den orkar, kört en ostrypt dt125r-03a och den orkar nätt och jämt varva ur på 6an, då går det 135kmh, och det ska då vara minst 10hk till för 160kmh :fakta

den hadde annan fögg, luftfilter å dämp tror jag..å de va en 94a

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hörreni pojkar, låt säga att man drevar så högt att den inte orkar varvar ur, då kan man slira upp den i högre farter på kopplingen.. Varför tror ni aldrig på vad folk säger? Kan ha vart en rejäl glädemätare också.

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
cRoC skrev:
Hörreni pojkar, låt säga att man drevar så högt att den inte orkar varvar ur, då kan man slira upp den i högre farter på kopplingen.. Varför tror ni aldrig på vad folk säger? Kan ha vart en rejäl glädemätare också.

Men va less jag blir på puckade svar som dessa :kocko hur fan ska man kunna komma upp i 160 av att slira på kopplingen när dom knappt orkar varva ur 6e växeln i 135???
tror du att det ger bättre effekt på bakan genom att slira på kopplingen lr??
seriöst så är ni ju fan wasted om ni tror ni ska få upp en dt125r i 160.... :fatta!

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Messiah skrev:
Men va less jag blir på puckade svar som dessa :kocko hur fan ska man kunna komma upp i 160 av att slira på kopplingen när dom knappt orkar varva ur 6e växeln i 135???
seriöst så är ni ju fan wasted om ni tror ni ska få upp en dt125r i 160.... :fatta!

Min gör faktiskt 304.43 km/h! :fakta

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Messiah skrev:
mmm min gjorde 125kmh oxxå, fast slirade jag på kopplingen gjorde den 258kmh :3freak

Aha, får man slira på kopplingen när man mäter toppfart? Det visst ju inte jag. Min gör 743.08 km/h med koppelslir! :hihi

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Tjet skrev:
Aha, får man slira på kopplingen när man mäter toppfart? Det visst ju inte jag. Min gör 743.08 km/h med koppelslir! :hihi

ja men fan oxxå! vissa kör med NOS istället för kopplingsslir, i vissa klasser får man tom köra med båda :tuttar

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Messiah skrev:

Haha.. Om den inte orkar varva upp mer så kan man slira upp den i högre varv och därmed högre hastighet. (Sliter sönder grejerna, ja, men det har inget med saken att göra just nu) Tror du mig inte? Testa själv.

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
cRoC skrev:
Haha.. Om den inte orkar varva upp mer så kan man slira upp den i högre varv och därmed högre hastighet. (Sliter sönder grejerna, ja, men det har inget med saken att göra just nu) Tror du mig inte? Testa själv.

ojojoj, du är ju fan blåst! får du ut mer effekt genom att slira på kopplingen? :kocko

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Messiah skrev:
ojojoj, du är ju fan blåst! får du ut mer effekt genom att slira på kopplingen? :kocko

Men lyssna , om du ligger och pressar på sexan , men du har drevat den så att du bara kan ligga på ca 6000 varv , under effektpuckeln alltså , sen när du ligger o pressar , och sen slirar på kopplingen så orkar den varva upp mer och upp till tex där du har mest effekt , då kommer den orka gå fortare , förstår du?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Messiah skrev:

Tänk till lite va?

För att få effekt måste du ha varv. För att få varv måste du ha rätt drevning, om du inte har rätt drevning kan du slira upp den i högre varv. :kocko

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
men puckade jävlar en dt125r orkar knappt hålla 135km/h på dom varv där den ger max effekt!!!! hur fan ska man kunna köra 160 då genom att dreva och slira på kopplingen? med drevning för 160km/h så tror jag inte ens den orkar varva ur på 5e växeln.....min -89a gjorde nätt och jämt 125 på 6an och den orkade inte med högre drevning hur jag än snärtade med kopplingen och hur jag än låg klistrad mot tanken :fakta

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Messiah skrev:
men puckade jävlar en dt125r orkar knappt hålla 135km/h på dom varv där den ger max effekt!!!! hur fan ska man kunna köra 160 då genom att dreva och slira på kopplingen? med drevning för 160km/h så tror jag inte ens den orkar varva ur på 5e växeln.....min -89a gjorde nätt och jämt 125 på 6an och den orkade inte med högre drevning hur jag än snärtade med kopplingen och hur jag än låg klistrad mot tanken :fakta

Läs igenom mitt första inlägg igen.

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
cRoC skrev:
Tänk till lite va?

För att få effekt måste du ha varv. För att få varv måste du ha rätt drevning, om du inte har rätt drevning kan du slira upp den i högre varv. :kocko

Du tror inte att någon effekt försvinner ut i kopplingen då? ;)

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa