En undran....

Status
Ej öppen för fler svar.

Karin.81

Om man inte vill, så behöver man inte...
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Rimbo
Hoj
tt600
Som hojåkande tjej har jag en undran till alla :tungan (kaxiga) killar (och tjejer). När man säger att man har mckort och hoj, blir mc intresseade killar, väldigt nyfikna av en, och tycker man "e cool" och "häftig"...om man nu sedan sticker ut och åker med dom, varför ska dom då alltid hävda sig och visa sig bättre???? Och "leta" efter något "fel" man kan rätta till??? :mad: Det e bara en undran...

Jag säger nu :) INTE att ALLA är på detta sätt, men många som jag träffat....

Jag har även åkt mycket med killar och tjejer som gärna VISAR och kommer med RÅD, och det är VÄLDIGT uppdskattat... :tummenupp

Bara lite nyfiken på vad andra har att säga om detta, :confused: eller är det bara något som jag själv tycker???
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Karin.81 skrev:
Som hojåkande tjej har jag en undran till alla :tungan (kaxiga) killar (och tjejer). När man säger att man har mckort och hoj, blir mc intresseade killar, väldigt nyfikna av en, och tycker man "e cool" och "häftig"...om man nu sedan sticker ut och åker med dom, varför ska dom då alltid hävda sig och visa sig bättre???? Och "leta" efter något "fel" man kan rätta till??? :mad: Det e bara en undran...

Jag säger nu :) INTE att ALLA är på detta sätt, men många som jag träffat....

Jag har även åkt mycket med killar och tjejer som gärna VISAR och kommer med RÅD, och det är VÄLDIGT uppdskattat... :tummenupp

Bara lite nyfiken på vad andra har att säga om detta, :confused: eller är det bara något som jag själv tycker???
posta en bild på dig först så kan jag svara sen :)
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Känner inte igen detta hos mig själv. Tycker väl egentligen man alltid ska ta det lugnt när man åker flera - lätt att man jagar upp varandra annars och kör utöver vad som är hållbart om man vill behålla kortet.
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Karin.81 skrev:
Som hojåkande tjej har jag en undran till alla :tungan (kaxiga) killar (och tjejer). När man säger att man har mckort och hoj, blir mc intresseade killar, väldigt nyfikna av en, och tycker man "e cool" och "häftig"...om man nu sedan sticker ut och åker med dom, varför ska dom då alltid hävda sig och visa sig bättre???? Och "leta" efter något "fel" man kan rätta till??? :mad: Det e bara en undran...

Jag säger nu :) INTE att ALLA är på detta sätt, men många som jag träffat....

Jag har även åkt mycket med killar och tjejer som gärna VISAR och kommer med RÅD, och det är VÄLDIGT uppdskattat... :tummenupp

Bara lite nyfiken på vad andra har att säga om detta, :confused: eller är det bara något som jag själv tycker???
Vad är då skillnad på att "leta efter något fel man kan rätta till"

och

"att komma med råd och visa"

Jag har kört hojen sen -83 (ja, ja jag vet att jag är gammal) och jag vis av erfarenhet :D vill gärna dela med mig av erfarenheten.
Sen finns det dom som inte vill ta till sig info "för att dom tror sig veta bäst"
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Har nog haft tur att inte träffa på så många som ska "hävda"sig..
De jag träffat har jag slutat åka med, för där kommer det ske en olycka..
Och jag vill inte vara med då..

Sen om nån ger mig tips/råd gör mig bara glad.. Min egen säkehet..
Man lär så länge man lever..

/N
 

Karin.81

Om man inte vill, så behöver man inte...
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Rimbo
Hoj
tt600
:tungan tack för den... är det en undrar om hur en tjej ser ut, som gör om hon kan köra hoj eller inte... :)
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Karin.81 skrev:
:tungan tack för den... är det en undrar om hur en tjej ser ut, som gör om hon kan köra hoj eller inte... :)

njae.... snarare så att "hävda sig" kan vara ett desperat försök att vara tuff och impa på snygga dig.
 

Karin.81

Om man inte vill, så behöver man inte...
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Rimbo
Hoj
tt600
aRWe skrev:
Vad är då skillnad på att "leta efter något fel man kan rätta till"

och

"att komma med råd och visa"

Jag har kört hojen sen -83 (ja, ja jag vet att jag är gammal) och jag vis av erfarenhet :D vill gärna dela med mig av erfarenheten.
Sen finns det dom som inte vill ta till sig info "för att dom tror sig veta bäst"

Komma med råd är till tex: Tänk på att inte.....
Leta efter fel: va fan kör du så för...


Jag kanske inte visste om att det tex blir extra halt på vita vägmarkeringar när det regnat ute....Om jag vetat det hade jag med stor säkerhet inte kört på dom eller hur.... Jag har i min tanke att köra hoj i MÅNGA är till UTAN olyckor!!!

Jag är bara inne på min 4 säsong, och jag vill VÄLDIGT gärna ha råd.
Har en triumph tt600, och det räcker mer än väl för mig...kommer inte inom dom närmsta åren "utnyttja" hojens hela kapacitet, men ändå undrar dessa "jag är bäst" personer varför jag inte köper en 1000 kubik... och när jag ger dom svaret att jag e nöjd med min hoj, kan man få ett svar som :"jaja, du e ju tjej, så det räcker för dig kanske...." Jag menar, tror inte alltför många kan köra hoj så bra att man utnyttjar tex 200 hästar i motorn, eller har jag fel?? Har dock inte sagt att det INTE finns folk som kan det, bara att det e väldigt få....
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Karin.81 skrev:
Komma med råd är till tex: Tänk på att inte.....
Leta efter fel: va fan kör du så för...


Jag kanske inte visste om att det tex blir extra halt på vita vägmarkeringar när det regnat ute....Om jag vetat det hade jag med stor säkerhet inte kört på dom eller hur.... Jag har i min tanke att köra hoj i MÅNGA är till UTAN olyckor!!!

Jag är bara inne på min 4 säsong, och jag vill VÄLDIGT gärna ha råd.
Har en triumph tt600, och det räcker mer än väl för mig...kommer inte inom dom närmsta åren "utnyttja" hojens hela kapacitet, men ändå undrar dessa "jag är bäst" personer varför jag inte köper en 1000 kubik... och när jag ger dom svaret att jag e nöjd med min hoj, kan man få ett svar som :"jaja, du e ju tjej, så det räcker för dig kanske...." Jag menar, tror inte alltför många kan köra hoj så bra att man utnyttjar tex 200 hästar i motorn, eller har jag fel?? Har dock inte sagt att det INTE finns folk som kan det, bara att det e väldigt få....

du har nog helt rätt i att många av de som har exempel vis 1000cc inte kan utnyttja den fulla effekten iaf, så om dom hade en 600cc så kanske dom skulle kunnat utnyttja allt, men då finns det ju inget kvar att lära sig nåt nytt med...

ja kör 125a idag, å där utnyttjas varje liten häst alltid... finns ju inte så många dock...
 

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Jkpg
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Skillnaden på råd och "att leta efter fel" är väl sättet det framförs på.
Vissa besitter inga som helst pedagogiska kunskaper.
 

Karin.81

Om man inte vill, så behöver man inte...
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Rimbo
Hoj
tt600
vågen skrev:
njae.... snarare så att "hävda sig" kan vara ett desperat försök att vara tuff och impa på snygga dig.



Trevligt att du tror jag e snygg :tungan , kan hålla med om att det kan vara ett sätt att impa, men VET att det går bättre hem om man e snäll och trevlig....i stället...
 

Karin.81

Om man inte vill, så behöver man inte...
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Rimbo
Hoj
tt600
OLDEN skrev:
Skillnaden på råd och "att leta efter fel" är väl sättet det framförs på.
Vissa besitter inga som helst pedagogiska kunskaper.


Det e mycket riktigt....
 

Karin.81

Om man inte vill, så behöver man inte...
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Rimbo
Hoj
tt600
Fluxir skrev:
du har nog helt rätt i att många av de som har exempel vis 1000cc inte kan utnyttja den fulla effekten iaf, så om dom hade en 600cc så kanske dom skulle kunnat utnyttja allt, men då finns det ju inget kvar att lära sig nåt nytt med...

ja kör 125a idag, å där utnyttjas varje liten häst alltid... finns ju inte så många dock...


Håller med om det! Men om jag har en 600, som JAG INTE kan utnyttja, varför ska jag då köra en med mer effekt??? Bara för att det e häftigare???
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Karin.81 skrev:
...kommer inte inom dom närmsta åren "utnyttja" hojens hela kapacitet, men ändå undrar dessa "jag är bäst" personer varför jag inte köper en 1000 kubik... och när jag ger dom svaret att jag e nöjd med min hoj, kan man få ett svar som :"jaja, du e ju tjej, så det räcker för dig kanske...." ....


Det där är en rätt kul grej. Har något att göra med storlek på genetalier, självförtroende och korvmojjar.

Inte nödvändigtvis i den ordningen dock.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Karin.81 skrev:
Trevligt att du tror jag e snygg :tungan , kan hålla med om att det kan vara ett sätt att impa, men VET att det går bättre hem om man e snäll och trevlig....i stället...
Alltså, jag är krümt snäll och trevlig :hej
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Tänk att det där har jag också funderat på.
Min teori är iallafall att folk som försöker hävda sig eller vara bättre än andra har rätt dåligt självförtroende.

Det finns ju olika sorters människor. Under RR-träningar och SM har jag massor med frågor jag vill ha svar på. De jag frågar är ödmjuka och förklarar för en som vet lite mindre medan andra som TROR sig veta saker bara kan skratta en rakt i ansiktet för att sen inte kunna svara på min fråga.
En del har större penis utan att försöka anstränga sig, andra inte.
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
t-rex skrev:
Det där är en rätt kul grej. Har något att göra med storlek på genetalier, självförtroende och korvmojjar.

Inte nödvändigtvis i den ordningen dock.


:rofl Ack så sant. :lol
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top