En värd sak att läsa kanske ?!!?

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
gixxer1000Mike skrev:
Vet inte om jag gör rätt när jag skriver men provar väl ändå, har precis hittat detta forum efter lång vistelse på sjukhus mm.
Det var jag som krockade med älgen och blev liggande i 17 timmar och 40 minuter innan 3 bäverjägare hittade mig så jag har väl efter omständigheterna hatf tur ändå, kommer förmodligen att kunna gå riktigt inom ett år sedan får man se om det blir någon mer mc-åkning men det är svårt att sluta åka.

M.v.h
Micke


Damn!!! Det var nåt av det grövre jag hört. Huu!! Öppen fraktur dessutom! Vilken fruktansvärd upplevelse att ingen började leta efter dig. Måste landat långt ute i skogen då eftersom ingen hörde/såg dig??

Är imponerad över att du verkar ha psyket intakt efter en sådan upplevelse.

Med förhoppning om ett raskt tillfrisknande,

/Olzki
 

Psyko

Allways ahead
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
YZF R6
valmers skrev:
Se till att ha mobilen i innerfickan, där man kan nå den när man ligger med brutna ben.

Och hur bra är det att ha mobilen i innerfickan, vid en redig krasch så kommer den antagligen göra mer skada än nytta. :näsblod

\\En som nästa aldrig har något nära kroppen som kan skada mig
 

Gabor

Guest
jaha....

:va tycker mig ha läst något liknande var tionde år nu.....
Lika inaktuellt och ointressant då som nu.....
Specialarbete ..? tja då får du nog rätta till en hel del innan du lämnar in den, helt enligt med tidigare komentarer..... men annars bra gjort.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
abelin skrev:
Hej ja skrev ett projektarbete om mc olyckor ...
Nope, det har du inte. Står väldigt lite om MC-olyckor i ditt arbete.
 

MattNYR5

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
Gammal
Tycker du drar väldigt konstiga slutsatser av olyckstatistiken... :kocko Det verkar som att den enda anledningen till att så pass många hojåkare skadas svårt eller dödas är att ALLA drar runt i 300km/h. Kan det inte vara så att man sitter lite mer oskyddad på en hoj än i en bil? :va

Hur många av kollitionsolykorna orsakas av mc-åkaren själv och hur många orsakas av klantiga vänstersvängande klantar till bilförare? :va

Tycker det verkar som om du har lite mer att läsa på om mc och verkligheten :7peta

Känner så väl igen denna påhoppssituation som hängiven snöskoteråkare...



gixxer1000Mike: Hoppas att allt går bra med tillfrisknandet! :Bugar
 

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZS1000S
Psyko skrev:
Och hur bra är det att ha mobilen i innerfickan, vid en redig krasch så kommer den antagligen göra mer skada än nytta. :näsblod

\\En som nästa aldrig har något nära kroppen som kan skada mig

Hmm, tanken har slagit mig också.

/En som skidvurpat med en engångskamera i innerfickan...
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Psyko skrev:
Och hur bra är det att ha mobilen i innerfickan, vid en redig krasch så kommer den antagligen göra mer skada än nytta. :näsblod

\\En som nästa aldrig har något nära kroppen som kan skada mig
Då kan du göra som jag gjorde, lägg mobilen i kutsen, krascha och bryt benen åt alla håll. Ligg sedan i diket och fundera på hur du ska kunna krypa bort till påsen med mobilen i, som ligger 20 meter bort på vägen, när du inte vet om ryggen gått av eller om det bara är benen som är kaputt. Kul.

I mitt fall fanns det folk i närheten, men det kan man knappast räkna med alla gånger.
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Sadam skrev:
De e ju så jävla typiskt, när man inte har den med händer de :( . Ja ja krya på dej å som sagt hoppas du inte blev skrämd av detta utan fortsätter att köra hoj

Jag drog inte på mig ryggskyddet när jag BARA skulle ta ETT åk innan lunch på mina telemarkskidor för några vintrar sedan. Fick ett felskär, krachade ut i skogen med ryggen före in i ett träd. Ambulans 10mil. inga skador på ryggraden såg de på röntgen. Hade för j..ligt ont. Inget smärtstillande, nonchalant sjuksköterska (hagga(40år?)). Skulle sova i sjuksängen. Ska vrida på mig. tar tag i handtaget och PANG, väcker hela salen. Kände hur bäckenbenet small av i sprickan de inte hittade förrän nu. Kan inte lägga ner mig igen eller fortsätta upp. Tårarna sprutar. Ringer på klockan i 20 minuter innan någon kommer. Då först får jag det underbara KETOGANET :fyllisar

Men jag har tagit revansch. Blev trea i totala storslalomvärldscupen vintern efter och ett VM-brons förra vintern.

Kör så det ryker
Per

Ps. jag slet av ledbandet i tummen dagen innan trädkramningen. Så det blev gips där och stålram runt magen med fyra TITAN-skruvar in i bäckenbenet som stack ut. -Ja, jag kunde se benet om jeg glipade på skinnet :yoparty
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
KurvorÄrGott skrev:
Men jag har tagit revansch. Blev trea i totala storslalomvärldscupen vintern efter och ett VM-brons förra vintern.
Lika coolt som din båge :D

05:an är rätt grym va?
 

p59

Guest
Fan, rena skräckfilmen!!
Strongt!!..Krya på dig



gixxer1000Mike skrev:
Vet inte om jag gör rätt när jag skriver men provar väl ändå, har precis hittat detta forum efter lång vistelse på sjukhus mm.
Det var jag som krockade med älgen och blev liggande i 17 timmar och 40 minuter innan 3 bäverjägare hittade mig så jag har väl efter omständigheterna hatf tur ändå, kommer förmodligen att kunna gå riktigt inom ett år sedan får man se om det blir någon mer mc-åkning men det är svårt att sluta åka.

M.v.h
Micke
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
gixxer1000Mike skrev:
Hade inte mobben med p.g.a att jag endast tänkte åka till minuten och ta ut pengar men blev sugen på en liten längre sväng tyvärr, glömde den då.
Hört talas om en munter kille vid namn Murphy? fattar inte var han får allt ifrån :(

Kan inte änns förstå hur jävligt det måste ha kännts o ligga där! Är impad att du klarade dig, krya på dig!
 

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
En fuling
Läbbigt, sådant där brukar man fundera lite på när man åker på någon enslig väg. Tänk om man åker ut och man inte blir hittad i tid. :skrämd

Får man fråga vad som for genom huvudet när du låg där? De där 17 timmarna måste ha känts fruktansvärt långa.

Krya på dig.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
gixxer1000Mike skrev:
Vet inte om jag gör rätt när jag skriver men provar väl ändå, har precis hittat detta forum efter lång vistelse på sjukhus mm.
Det var jag som krockade med älgen och blev liggande i 17 timmar och 40 minuter innan 3 bäverjägare hittade mig så jag har väl efter omständigheterna hatf tur ändå, kommer förmodligen att kunna gå riktigt inom ett år sedan får man se om det blir någon mer mc-åkning men det är svårt att sluta åka.

M.v.h
Micke


Fan det där är en av min värsta mardrömmar. Bli liggandes nånstans efter en vurpa eller bli sjuk hemma och ingen funderar på vart du är den dan.

Fan man läser för mycket om sånt här på "sporthoj"... Nja kanske bara ska åka bana så man slipper vara orolig för det.

Micke>> Det kan finnas en mening med att saker händer. För att du ska lära dig nått. Inte attt du ska sluta åka hoj men nått annat kanske.

Krya på dig!
 

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Ort
Ånge
Hoj
Suzuki gsxr 1000 Såld:050415
gixxer1000Mike skrev:
Hade inte mobben med p.g.a att jag endast tänkte åka till minuten och ta ut pengar men blev sugen på en liten längre sväng tyvärr, glömde den då.

Tack för alla uppmuntrande ord från er alla, verkar vara ett trevligt forum detta. Var och kollade på hojjen idag, ingen trevlig syn men med tanke på omständigheterna så spelar det inte så stor roll, har problem med försäkringsbolaget nu för jag hade endast försäkrat hojjen och inte ställt på den hos vägverket och nu vägrar de ta på sig skadan, är det någon som vet om det verkligen ska vara så, har varit ganska nere så jag har inte orkat bråka med dem ännu?
 

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Ort
Ånge
Hoj
Suzuki gsxr 1000 Såld:050415
Spinky Spendrup skrev:
Läbbigt, sådant där brukar man fundera lite på när man åker på någon enslig väg. Tänk om man åker ut och man inte blir hittad i tid. :skrämd

Får man fråga vad som for genom huvudet när du låg där? De där 17 timmarna måste ha känts fruktansvärt långa.

Krya på dig.

Spinky Spendrup:
Du frågade vad jag tänkte på, kan säga att det for många tankar genom mitt huvud, hade fullt upp med att stoppa blodflöde samt att hitta saker(pinnar och dylikt)för att "laga" benet men efter ca 14 timmar gav jag upp, då började jag fundera på min begravning och hur min flickvän och mina föräldrar skulle klara av det, usch det går inte att föreställa sig den känslan, en slags dödsångest och ända vara ganska klar i huvudet,.
 

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
En fuling
Jobbigt, nästan så man bör gå i terapi efter en sådan där grej. Nu tänker jag aldrig mer åka utan mobilen.

Försäkringsbolaget kan nog vägra tyvärr. Du kan ju alltid kolla med http://www.tff.se men de lär inte ge någonting för hojen.
 

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Ort
Ånge
Hoj
Suzuki gsxr 1000 Såld:050415
Spinky Spendrup skrev:
Jobbigt, nästan så man bör gå i terapi efter en sådan där grej. Nu tänker jag aldrig mer åka utan mobilen.

Försäkringsbolaget kan nog vägra tyvärr. Du kan ju alltid kolla med http://www.tff.se men de lär inte ge någonting för hojen.


Jag har försäkrat hojen och enligt min advokat skall den gälla även om påställningen av hojen uteblivit av någon anledning så jag återkommer ang. detta, kan ju vara bra att veta för fler kanske, terapi är nödvändigt och på sjukhuset erbjuds man först kurator och ev. mer avancerad hjälp, jag har klarat mig skapligt men det blir en del djupdyk ibland.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top