En värd sak att läsa kanske ?!!?

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
abelin skrev:
Hej ja skrev ett projektarbete om mc olyckor vet ej om ni kommer gilla det men det har med mycket av mina tankar just om mc olyckor och körning, god läsning :tummenupp

fick inte med bilderna pga platsutrymme

mvh johan

Fråga, är det här bara ett projektarbete eller ett paper?

Oavsett form bör du lägga lite mer energi på att särskilja analys och sammanfattning. Jag håller med Freppa på samtliga punkter, även den possitiva delen "keep up the good work". :tummenupp

Efter att ha läst texten två gånger kan jag fortfarande inte urskilja vad som skiljer frågeställning och sammanfattning, vanligtvis brukar det tyda på att författaren har en förutfattat mening som han delger läsaren allt för tidigt.

Delfakta som vore av vikt är fördelningen ålder, socialgrupp samt antal aktiva år som MC-förare. De sistnämda förekommer ej i SIKA:s material, men se det som en utmaning att ta reda på. :tungan

Att nyttja axelgrafer för att påvisa något är inte alltid så lyckat i denna typ av analys, då man som bekant men den formen av presentation kan påvisa det faktum, att om man står med ena foten på en stekhäll och den andra i en hink med is, så mår man i snitt bra...

/Fenix

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
gixxer1000Mike skrev:
Jag har försäkrat hojen och enligt min advokat skall den gälla även om påställningen av hojen uteblivit av någon anledning så jag återkommer ang. detta, kan ju vara bra att veta för fler kanske, terapi är nödvändigt och på sjukhuset erbjuds man först kurator och ev. mer avanceras hjälp, jag har klarat mig skapligt men det blir en del djupdyk ibland.
Lägg upp en egen tråd om det, tror det finns en del folk i försäkringsbranschen här också, har sett ut som seriösa svar i en del andra frågor.
Forumet är generellt sett bra, kan säkert funka som inspirationskälla. Finns dock precis som i övriga världen, en del mindre smidiga individer, men skit i dem om du råkar ut för dem. Vi (hoppas jag räknas dit :huvet) andra är jättesnälla! :lol

Psyko

Allways ahead
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
YZF R6
valmers skrev:
Då kan du göra som jag gjorde, lägg mobilen i kutsen, krascha och bryt benen åt alla håll. Ligg sedan i diket och fundera på hur du ska kunna krypa bort till påsen med mobilen i, som ligger 20 meter bort på vägen, när du inte vet om ryggen gått av eller om det bara är benen som är kaputt. Kul.

I mitt fall fanns det folk i närheten, men det kan man knappast räkna med alla gånger.

Nej det är sant men man bör ju köra efter omständigheterna. :rolleyes:

Kanske bättre att ligga och vänta än att transplantera in mobilen i bröstkorgen eller kanske en nyckel i ljumsken kan vara nått. :död

Hoppas du klarade dig bra iaf... :)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
gixxer1000Mike skrev:
Jag har försäkrat hojen och enligt min advokat skall den gälla även om påställningen av hojen uteblivit av någon anledning...
Problemet är att du har körförbud på bågen om den itne är påställd och det är förmodligen det F-bolaget hakar upp sig på. I princip ahr dock skälet till kröförbudet inget med olycksförloppet att göra varför försäkringen bör gälla. Det beror dock delvis på försäkringsavtalets exakta ordalydelse - ev kan det stå något om minskad ersättning eller nåt sånt.

Jag har själv skrotat en bil med körförbud och fått ut full ersättning för den. Körförbudet berodde i mitt fall på att jag missat sista besiktningsdatum och den då automatiskt belades med körförbud, inte på att den var trafikosäker eller nåt sånt.

Simma lugnt, de kommer att betala till slut :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...