abelin skrev:Hej ja skrev ett projektarbete om mc olyckor vet ej om ni kommer gilla det men det har med mycket av mina tankar just om mc olyckor och körning, god läsning
fick inte med bilderna pga platsutrymme
mvh johan
Fråga, är det här bara ett projektarbete eller ett paper?
Oavsett form bör du lägga lite mer energi på att särskilja analys och sammanfattning. Jag håller med Freppa på samtliga punkter, även den possitiva delen "keep up the good work".
Efter att ha läst texten två gånger kan jag fortfarande inte urskilja vad som skiljer frågeställning och sammanfattning, vanligtvis brukar det tyda på att författaren har en förutfattat mening som han delger läsaren allt för tidigt.
Delfakta som vore av vikt är fördelningen ålder, socialgrupp samt antal aktiva år som MC-förare. De sistnämda förekommer ej i SIKA:s material, men se det som en utmaning att ta reda på.
Att nyttja axelgrafer för att påvisa något är inte alltid så lyckat i denna typ av analys, då man som bekant men den formen av presentation kan påvisa det faktum, att om man står med ena foten på en stekhäll och den andra i en hink med is, så mår man i snitt bra...
/Fenix