Endurance i Februari

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
fan Jens, ska ni köra nu i Nov på skrotbilsrejset?

Behöver ni extra reservförare, eller någon annan som behöver? Jag bor ju nästan på banan men har inte hunnit med såna här planer med inköp o annat.

/Nitrous

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag såg en BMW 735i till salu på blocket.. Något för er? :D

Vi kollade faktiskt på den Citroen AX GT´n som finns på blocket.. IOFS bara 90 häst, men med en skattevikt på 820kg så skulle det varit en skoj lite bil. Tyvärr var bromsar och dämpare tvärslut.. Eller som polarn sa "Dom bromsarna är ju gö´slut!" Dessutom var kamremmen 7 år gammal.

BENNY!!
Efter att ha kommit till insikt i vad Jens och pojkarna skall åka så säger jag bara att jag kommer INTE vara avundsjuk, snarare bryta ihop av skratt när jag får se bilen på riktigt. :D:D

Team HEATER kommer iallafall snart att ha en bil, sen kan vi börja hetsa på riktigt!

//A

Vi kommer slåss för Korea med stor heder. Alla ni som tror att gamla BMW håller i 24 timmar, pfffth... sääääkert...

Man ska inte glömma att vi är ett flerkönat lag. Kanske det enda där frugan vill KÖRA och inte koka kaffe :mattias. Dessutom har vi en gammal rally/rallycrossfantom och ingen mindre än min svärfar i laget... versatility eller va det kallas :D

Marcus: Kanske att vi behöver en reserv, men i dagsläget är vi fullt manskap. Det är INTE för sent för dig, Lillan, Håkan och Hannes att göra något roligt av det här... 8 dagar kvar att anmäla sig...!

/ Jens

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Ett par udda V-twin streetfighters... Å mer blir det!
Vi kommer slåss för Korea med stor heder. Alla ni som tror att gamla BMW håller i 24 timmar, pfffth... sääääkert...

Visst, koreaner funkar nog bra i största allmänhet men på en bana? :D
De verkar tro att "sportchassi" innebär "vulgokjol-kit"! Å "GT" verkar mer vara ett komfortpaket med en sportstolsimitation högst upp på listan... Så ärligt; det är respekt att rejsa med en Korean! :tummenupp

Idag kollar vi gammal Audi...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Visst, koreaner funkar nog bra i största allmänhet men på en bana? :D
De verkar tro att "sportchassi" innebär "vulgokjol-kit"! Å "GT" verkar mer vara ett komfortpaket med en sportstolsimitation högst upp på listan... Så ärligt; det är respekt att rejsa med en Korean! :tummenupp

Idag kollar vi gammal Audi...

Detta är inte rejsing, detta är att få skiten att hålla ihop utan stora avbrott. Bayrarna har möjligtvis bra väghållning, men tillförlitliga 20 år gamla.... njae...

Audi däremot håller nog, men dom är ju som en pansarvagn. Väger bly och har 0 körkänsla... Team Understeer borde ha en sån :D

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
HA.. Ska ni som kör hynda snacka om understeer! Ni kommer ju sitta i räcket vid första vänstern efter start mål! Om eran lilla 1.5 liters motor orkar få upp bilen i en hastighet som överstiger de 20 km/t som de flesta hyundai´r rör sig normalt i vill säga.. Något jag personligen finner tveksamt.

:D:D:D
Skönt med lite hets! :D

Vi skall försöka satsa på bakhjulsdrivet, så NÄR vi snurrar av banan skall det åtminstone skrikas "GASA FÖR HELVETE" från depån. :lol

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
:crash
HA.. Ska ni som kör hynda snacka om understeer! Ni kommer ju sitta i räcket vid första vänstern efter start mål! Om eran lilla 1.5 liters motor orkar få upp bilen i en hastighet som överstiger de 20 km/t som de flesta hyundai´r rör sig normalt i vill säga.. Något jag personligen finner tveksamt.

:D:D:D
Skönt med lite hets! :D

Vi skall försöka satsa på bakhjulsdrivet, så NÄR vi snurrar av banan skall det åtminstone skrikas "GASA FÖR HELVETE" från depån. :lol

Vi kör ingen Hynda. Vi handlar bara med prestigemärken.

När vi lugnt tourar in och tankar och byter nått framdäck så kommer ni andra kämpa med era rasade bakaxlar och igenimmade framrutor... Is i förgasarna och allehanda elfel som gör att elsystemet brinner (Gäller särskilt de som skaffat franska bilar :tungan)

Vi däremot kommer lugnt ställa farthållaren på resume på rakan och ratta in Sveriges Radio P4 och lyssna på sportsammandraget.

Korea bygger det tråkigaste segaste skiten man kan tänka sig, men man dödar jävlar inte bilen i första taget.

Hello Kitty will rule the Mantorp Park... :hördu:katt

/ Jens

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Sarhte Racing kommer nog att ställa upp med en gammal Peugeot (Driftsäker???). Den fula Golfen (med huvscoop) som vi hade förra året hade nog funkat ännu om vi inte skrotat... Den bara gick och gick.
Får jag gissa på att "Hello kitty" laget hämtade sin bil i Valdermarsvik? Funderade själv på den... Den var ju duktigt prutbar med :) .

Tror att vi konkurrerar om billigaste bilen hittils. Förra året gav vi 1200 och i år endast 500 spänn... :)

alve

SST 600 #3
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawa
Detta är inte rejsing, detta är att få skiten att hålla ihop utan stora avbrott. Bayrarna har möjligtvis bra väghållning, men tillförlitliga 20 år gamla.... njae...

Audi däremot håller nog, men dom är ju som en pansarvagn. Väger bly och har 0 körkänsla... Team Understeer borde ha en sån :D

Jag förstår inte hur du kan tro att er lilla skitbil ska kunna klara dessa 24h bättre än våran Japan race-maskin. Den är helt enket en fullländad konstruktion med ett chassi som STCC grabbarna skulle betala miljoner för att få kopiera och våra Kinesiska däck som barnarbetarna knådat fram med sina bara händer är som klister mot asfalten.

Inse ni kommer bli varvade så många ggr att ni tappar räkningen redan första timman.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag förstår inte hur du kan tro att er lilla skitbil ska kunna klara dessa 24h bättre än våran Japan race-maskin. Den är helt enket en fullländad konstruktion med ett chassi som STCC grabbarna skulle betala miljoner för att få kopiera och våra Kinesiska däck som barnarbetarna knådat fram med sina bara händer är som klister mot asfalten.

Inse ni kommer bli varvade så många ggr att ni tappar räkningen redan första timman.

Säger killen som tror att deras understyrda vrak kommer pajja innan 12 timmar..

Jag vill inte meka! Kian ska bara hålla :D

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag antar att Jens o flickorna kommer ha på sig kjol och bära rosa handväskor?
Don efter person menar jag.. :D

Spring du ut och justera kamkedjan och byt nånn vattenpump på din gamla italienska häck så syns vi på mantorp... :krama

Häckla är faktiskt bland det roligaste man kan göra...

Vad tror ni seriöst? Hur länge håller era bilar?

/ Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Eller hur! :D Hade inte du en smyckes workshop med tillhörande rosé och sherry att springa till i dina högklackade? :D:D

Svårt att säga.. Det som kommer gå åt skogen först är nog dämpare och bromsar som inte pallar trycket. Efter det så beror det på vad man åker.. Kör man med insidan och inte varvar varje växel till varvstopp, bromsar förnuftigt och bibehåller momentet så kan det nog hålla ganska länge.

Jag tror att har man en större tung bil så ber man om mer trubbel än med en lite lätt en. Många kommer nog också på egna "uppgraderingar" som kommer ställa till problem. Sen kommer säkert någon stackare att smaska in i räckena också.

Vi kommer iallafall sätta i skalstol och fyrpunktsbälte för föraren. Safety first lixom.. man kör ju inte mc utan skinnställ heller.

Vad tror ni andra?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Eller hur! :D Hade inte du en smyckes workshop med tillhörande rosé och sherry att springa till i dina högklackade? :D:D

Svårt att säga.. Det som kommer gå åt skogen först är nog dämpare och bromsar som inte pallar trycket. Efter det så beror det på vad man åker.. Kör man med insidan och inte varvar varje växel till varvstopp, bromsar förnuftigt och bibehåller momentet så kan det nog hålla ganska länge.

Jag tror att har man en större tung bil så ber man om mer trubbel än med en lite lätt en. Många kommer nog också på egna "uppgraderingar" som kommer ställa till problem. Sen kommer säkert någon stackare att smaska in i räckena också.

Vi kommer iallafall sätta i skalstol och fyrpunktsbälte för föraren. Safety first lixom.. man kör ju inte mc utan skinnställ heller.

Vad tror ni andra?

Efter att ha sett bög(gay)bonden i förra säsongens "bonde söker fru" kommer min favvodrink bli "Rosé och fanta". Allt för att bibehålla de 10+10 varven vi kommer förtjäna. Jag går dessutom på strikt diet för att se slank och fin ut inför tävlingen! :banana

Ha! Du har just erkänt att ni har svagheter. Det var såklart en fälla från min sida för att ni skulle visa era svagheter, vi har som sagt inga som helst svagheter, eller, kanske någon liten...

Framåt natten kommer våran bil få lite problem med att handsfacket skakar upp, men det löser vi med silvertejp och gammalt tuggummi. Sen kommer vi plöja på och försvara Koreas heder :fakta

Allt jag vet är att det kommer bli asball och att dom vi tror är hot dom första 5 varven kommer oskadliggöra sig själva efter 2 timmar som absolut max!

/ Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Såååååååå lilla gumman, ta det lugnt nu:såjaponken:D

Detta skall iallafalll bli jävulskt kul. Framåt sluttampen så kommer nog en annan sörpla både redbull, Monster, kaffe och läsk för att hålla mig vaken.

Undrar hur många extraljus generatorn klarar... Helljus på = :brinnerup

Men seriöst så tror jag det kan vara en idé att kolla över bromskylningen.. På hojar är ju bromsarna byggda för att klara bankörning på sporthojar.. Dessa 10-20 år gamla lik har ju ytterst anemiska bromsar i jämförelse..

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Såååååååå lilla gumman, ta det lugnt nu:såjaponken:D

Detta skall iallafalll bli jävulskt kul. Framåt sluttampen så kommer nog en annan sörpla både redbull, Monster, kaffe och läsk för att hålla mig vaken.

Undrar hur många extraljus generatorn klarar... Helljus på = :brinnerup

Men seriöst så tror jag det kan vara en idé att kolla över bromskylningen.. På hojar är ju bromsarna byggda för att klara bankörning på sporthojar.. Dessa 10-20 år gamla lik har ju ytterst anemiska bromsar i jämförelse..

Ja, seriöst så kommer bromsar bli det största problemet, frånsett förarna :D

Bygga någon typ av slangar som leder in luft till bromsarna tror jag är en bra idé! Sen tror jag det är en bra idé att få lite sömn någonstans. Vi har tydligen en husvagn på plats. Sweet!

Sen bara en dator med live timing och laptimer i bilen så kan man hålla kontakten och köra lite taktik!

Hehehehe. Skoj!

/ Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Vi kommer tydligen ha täckt isolerat släp eller husvagn eftersom en i teamet har grejer.. Vad det blir berodde tydligen på om husvagnen skulle vara undansatt för vintern eller inte. Det fanns tydligen inte mycket ström på plats, utan det som fanns var nedsäkrat till 6 amp. Som vanligt på mantorp med andra ord.

Så mycket sömn vet jag inte om det blir, men man behöver ju iallafall inte hålla skylt åt föraren. Vi funderade lite på någon form av billig kom-radio eller nått.. Får se om vi gör slag i saken eller inte. Kanske en trådlös ringklocka? Föraren kan plinga på när han vill i depå.. :D:D

Eller plinga koder...
1 pling - snart i depå
2-pling - nästa varv kommer jag
massivt plingande - Jag är kissnödig!!
Frenetiskt massivt plingande - Jag är uttråkad!!

:D:D:D:D

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vi kommer tydligen ha täckt isolerat släp eller husvagn eftersom en i teamet har grejer.. Vad det blir berodde tydligen på om husvagnen skulle vara undansatt för vintern eller inte. Det fanns tydligen inte mycket ström på plats, utan det som fanns var nedsäkrat till 6 amp. Som vanligt på mantorp med andra ord.

Så mycket sömn vet jag inte om det blir, men man behöver ju iallafall inte hålla skylt åt föraren. Vi funderade lite på någon form av billig kom-radio eller nått.. Får se om vi gör slag i saken eller inte. Kanske en trådlös ringklocka? Föraren kan plinga på när han vill i depå.. :D:D

Eller plinga koder...
1 pling - snart i depå
2-pling - nästa varv kommer jag
massivt plingande - Jag är kissnödig!!
Frenetiskt massivt plingande - Jag är uttråkad!!

:D:D:D:D

Grym taktik. Vi kommer kunna kommunicera med våra 8 stora högtalare i bilen :D. Bara att poppa på med "cotton eye joe" när man vill tanka och Meat Loaf när man är nöjd med livet.

Eftersom vi kör Koreansk lyxxvagn så kommer vi spela Meat Loaf hela 24 timmarna.

Förresten, vem ska krascha eller köra sönder sin bil under kvalet? I jakten på fet pole position?

/ Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag gissar på en rosarollad Skoda Felicia 1.3 Gl.
Antingen det eller en Volvo 145 Express med omvänd highjacking.. Mattsvart så klart.
:D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...