Endurance i Februari

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Liten högkvalitativ tysk kärra..
Tanken är ju att det ska vara roligt, så bakhjuldrift är ett måste!! :yoparty:yoparty

Att ni inte lär er. Tyska bilar har hög upplevd kvalitet. Exempel inredningen sitter ihop och klonket i dörrarna känns "premium". Kolla bilprovningen

Koreanska bilar har hög faktisk kvalitet, men allt känns som skit. Och så rostar det med...

Bakhjulsdrift = byta däck ofta, förlora varv :tungan

Edit: Love ska åka Hitlersläde, Love ska åka Hitlersläde, Love ska åka Hitlersläde (Sjung den som barn gör när dom retas) :brinnerup:krama:näsblod

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Vill faktiskt hålla med dig Jens.. Vi hade en -91 Honda Civic tidigare.. bilen gick 18.000 mil innan vi sålde den och under den perioden hade vi inte en enda gång som något pajade på bilen.. Den var inne på totalt 3 servicar under alla år vi hade den (1992 till 2007).. Annars var det bara byta olja o filter lite då och då samt lite bromsbelägg.. Bilen drog ingen olja och låg på 0.5-0.6 L/mil även på slutet..

Hade vi haft den kvar hade den fått dött en ärofull japansk död på banan.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vill faktiskt hålla med dig Jens.. Vi hade en -91 Honda Civic tidigare.. bilen gick 18.000 mil innan vi sålde den och under den perioden hade vi inte en enda gång som något pajade på bilen.. Den var inne på totalt 3 servicar under alla år vi hade den (1992 till 2007).. Annars var det bara byta olja o filter lite då och då samt lite bromsbelägg.. Bilen drog ingen olja och låg på 0.5-0.6 L/mil även på slutet..

Hade vi haft den kvar hade den fått dött en ärofull japansk död på banan.

Vad har ni köpt nu då? Vi ska hämta kitty ikväll!

/ Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
JAHAPP!! Då var bil inhandlad!
Bättre begagnad Opel Kadett GT blev vårt val..

Snygg med bara lagom mycket lättande rost - Någon som vill köpa alufälgarna?
dsc00161.jpg

Motorn gick bra, men lite oljesöl var det.. Batteriet var nytt.
dsc00162.jpg

Custom cold Air Intake!! Skall moddas ytterligare..
dsc00163.jpg

Vackert lackerad inredning.. :zpy
dsc00164.jpg

Som sagt.. Hoppas det blir mörkt på natten bara.
dsc00165.jpg

Däcken tar i skärmen.. fram med släggan å plåtsaxen!
dsc00168.jpg

Så nu är det ingen återvändå!:tummenupp

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
kadett gt...wow..är det 2,0:an? Min morsa hade en sån...åååå..det var roliga tider tills den brann upp!

Salty

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
ZX6RR -05
fan Jens, ska ni köra nu i Nov på skrotbilsrejset?

Behöver ni extra reservförare, eller någon annan som behöver? Jag bor ju nästan på banan men har inte hunnit med såna här planer med inköp o annat.

/Nitrous
Det kan ev. bli en plats ledig i vårat lag, om Sofia:tuttar får för sig att föda barn just då... Det är inte beräknat förräns en vecka senare så det är nog lugnt, men OM så tror jag att hon uppskattar att jag följer med till sjukan...
/Patrik

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

byta mot plåtfälgar?

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Här är våran racebil. En Gammal Peugeot 405a. Det ska bli intressant och se hur en fransk bil håller. Vi fick den billigt eftersom 5e växeln inte funkar. Man borde ju inte hinna lägga i den ändå. Får bara hoppas att vi inte tappar fler växlar för då blir det värre... :rolleyes:
Annars går den bra med 110 vilda hästar. Så det är ok för er att börja skaka nu. :glömdet

Bifogat

• Racebilen 1.jpg
    Racebilen 1.jpg
    44 KB · Visningar: 41

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Det kan ev. bli en plats ledig i vårat lag, om Sofia:tuttar får för sig att föda barn just då... Det är inte beräknat förräns en vecka senare så det är nog lugnt, men OM så tror jag att hon uppskattar att jag följer med till sjukan...
/Patrik

:tummenupp , bara att ringa Nitrous, du har ju hsnd nummer under namnet "The Champ" i din telefon :)
Chaufförer att välja mellan, En pigg o fräsch och jävligt snabb gubbe i 35års åldern eller en flerfaldig SM mästare att köra opel räcerbana.

Se till att föda barn nu.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
:tummenupp , bara att ringa Nitrous, du har ju hsnd nummer under namnet "The Champ" i din telefon :)
Chaufförer att välja mellan, En pigg o fräsch och jävligt snabb gubbe i 35års åldern eller en flerfaldig SM mästare att köra opel räcerbana.

Se till att föda barn nu.

Att NI inte anmäler ett lag istället.

www.skrotbilsrejset.nu

/ Jens

<bilder>

Så nu är det ingen återvändå!:tummenupp

Ohhh, jag skakar...

Vi hämtade upp Kitty i Fredags. Visade sig vara ett riktigt fint exemplar av Koreanernas kunnande!

Vi är mer än nöjda, ska bara beställa en styrled, sen är vi good to go!

Be afraid, be very afraid!

/ Jens - Hello Kitty Racing

Här är våran racebil. En Gammal Peugeot 405a. Det ska bli intressant och se hur en fransk bil håller. Vi fick den billigt eftersom 5e växeln inte funkar. Man borde ju inte hinna lägga i den ändå. Får bara hoppas att vi inte tappar fler växlar för då blir det värre... :rolleyes:
Annars går den bra med 110 vilda hästar. Så det är ok för er att börja skaka nu. :glömdet

Jag fetmarkerade det i eran text som aldrig kommer funka, eftersom det är en fransk bil. Fyfan va roligt det här kommer bli, det är ju verkligen skrot alla åker med!

/ Jens

Last edited:

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Att NI inte anmäler ett lag istället.

www.skrotbilsrejset.nu

/ Jens

Ohhh, jag skakar...

Vi hämtade upp Kitty i Fredags. Visade sig vara ett riktigt fint exemplar av Koreanernas kunnande!

Vi är mer än nöjda, ska bara beställa en styrled, sen är vi good to go!

Be afraid, be very afraid!

/ Jens - Hello Kitty Racing

Jag fetmarkerade det i eran text som aldrig kommer funka, eftersom det är en fransk bil. Fyfan va roligt det här kommer bli, det är ju verkligen skrot alla åker med!

/ Jens

Vi hinner inte, två barn tar sin tid..... Man med dålig hand gör tiden än mindre och mer för mig att ansvara för....
Vi kan inte båda köra i ett team för då passar ingen barnen....

Får se om vi kan vara med i februari i stället.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
kadett gt...wow..är det 2,0:an? Min morsa hade en sån...åååå..det var roliga tider tills den brann upp!
Japp! 2.0 med 118 ystra hästar! :tummenupp Den var faktiskt riktigt pigg! Polarn som åker V70 2.5T var tvungen gasa fullt för att hänga med på tvåan!:banana

byta mot plåtfälgar?
Sugen? PM´a mig i så fall. jämt byte är inte uteslutet!:tummenupp
Vi fick med 4 vinterdäck på plåtfälgar, men ett av dem var riktigt slut.

Ohhh, jag skakar...
/ Jens
Det är nog bäst för dig det! Jag tar med mig både livrem och hängslen till hela Team Hello Kitty racing..
För när vi blåser om på yttern så kommer det behövas!:yoparty:D

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Japp! 2.0 med 118 ystra hästar! :tummenupp Den var faktiskt riktigt pigg! Polarn som åker V70 2.5T var tvungen gasa fullt för att hänga med på tvåan!:banana

Sugen? PM´a mig i så fall. jämt byte är inte uteslutet!:tummenupp
Vi fick med 4 vinterdäck på plåtfälgar, men ett av dem var riktigt slut.

Det är nog bäst för dig det! Jag tar med mig både livrem och hängslen till hela Team Hello Kitty racing..
För när vi blåser om på yttern så kommer det behövas!:yoparty:D

Blås om bäst ni vill. När ni ligger på knä och gangstersvetsar era sönderrostade balkar och hjulupphängningar framåt eftermiddagen ska jag tyta när jag åker förbi :tungan

/ Jens

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...