amullo
Italiensk Allroad
Italiensk "Kvalitet". Eller jag glömde. Charm kallar ni ju det
/ Jens
Bara för den så skall jag ösa rostflagor över dig på rakan!
Italiensk "Kvalitet". Eller jag glömde. Charm kallar ni ju det
/ Jens
Anmäl själv ett lag och köp rost för 5000 så kan du visa hur bra bilar opel byggde på tiden innan dom fann galvaniseringstekniken....
/ Jens
Bara för den så skall jag ösa rostflagor över dig på rakan!
app app app galvade bilar finns inte.
Elektrolytbehandlade är mer rätt.
Om du hade doppat ett bilchassie i ett galvbad så hade den dragit sig och sett ut som Ring Knutstorp.
F*n nu blev man sugen på att låta Golf TD:n få sitt öde.
Nu när det finns så många 4hjulsräsers härinne så kan vi promota 5papp (nästa race Laholm som tidigare meddelats av nån annan härinne).
Lite bilder och eftersnack från Sundstabanan som hade rejs i helgen som var.
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=60247&highlight=
www.slc.se/5papp
Nästa 5papp+ (banbilar, långlopp) går nu på lördag på Mantorp.
Vi kör en BoMpelW (BMW320 med Opelsnurra) #FO Kebabracing.
Men hos er måste man väl göra det seriöst med burar och grejer va? Det roliga med detta för oss totalamatörer utan stora garage och investeringar är att man kan köpa en bil och åka! Kul!
/ Jens
Steffe!
Tittar man på hemsidan får man ju uppfattningen om att de flesta av rejsen går på grusbanor.. Hur mycket "asfalts" rejs är det?
Jens:
Jajjamen! Men i helgen skall vi försöka minska vikten så mycket så möjligt.. Vad är planeran med eran bil då? Maxlättning? Bromsjobb? sportstol? rosa saftblandare på taket och babyblå neon under?
Nu har vi en Pegga som är åldrad med behag hos en äldre farbror. Inte för att det är bra om vi skall råplåga den i 24 timmar... Visst ser den fin ut? Men skenet bedrar till viss del, vad kan man förvänta sej för 4.250:-? Hjärtat verkar dock friskt, de flesta av de 120 pållarna verkar vara kvar i stallet!
Motocorsa Racing
PS. Kluddet på sidan är jag som provat dekaltrim....
Jag hävdar fortfarande att team hello kitty racing skulle haft en kia PRIDE, inte en sephia, för att bättre passa manlighetsnivån i teamet.
Har hört rykten om att den skall pimpas med rosa lampor och bilder på Grolle innuti.. Det och att dvd spelaren kommer visa Svenska Hollywoodfruar oavbrutet.
Vår kadett skall iallafall få nya bromsvätska efter att ha fått gå på den grymmaste lättningskur den någonsin ens hört om. Scoop på huven och en takbåge med extraljus står annars på "att göra" listan. Vi lyckades även få spons från en däckhandlare, så det blir 4 nya däck på den!
Undrar om man skall bygga kylkanaler till bromsarna..
Scoop tänkte vi ta på ena sidan av huven för att leda kylluft till luftintaget.. om du kollar här: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4476862&postcount=350
Så borde det inte vara svårt att sätta en liten plåt för att skärma av motorn och ta hål i huven ovanför luftintaget för att få bra med kallluft till motorn.
Vad gäller däcken så skönjar jag en stor måtta avundsjuka! Det är ju förståligt. Jag hade också varit avundsjuk!
Scoopet är bara för "Häftighet" om det blir något.
Men kylkanaler till bromsarna är allvar.. en av grabbarna byggde sådana på sin Porsche banbil och menar på att skillnaden är STOR på mattning. Så vi gör ett försök iallafall. Bak vetifan.. det är trummor och jag har ingen aning om det går att bygga kyla till dem. Vi koncentrerar oss på det viktigaste först så får vi se hur mycket tid vi får över för scoop bygge.
Lite bygg bilder kommer kanske.. Men till helgen.
Tanken var att bygga kylkanalar i flexitube eller liknande böjbar aluminium tuber, sånt man använder för att bygga luftkanaler och liknande..
Från fronten till insidan av bromsskivan. Så sätter man fast den med strips, ståltråd och liknande. Ta hål i bromsskölden och led luften direkt till skivan där. Alternativt kan man tydligen plocka bort bromsskölden på insidan för bättre kylning om man inte vill bygga kanalen.
Nu är ni ju 2 lag som har 405or. Det är bra, då kan ni säkert plocka ihop en halvt fungerande bil av era 2 efter 3 timmar
Hets, hets, hets
/ Jens
Avslöjar allt innan tävling eller?
Tack för omtanken men vår kommer att gå loppet ut (såvida ingen torpederar oss)...
Förresten; hur tänkte ni (eller inte) när ni valde bil?... Hets, hets, hets
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |