Endurance i Februari

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR

Darra inte för mycket nu..

pg_1255724735.jpg

Ingen rost på den inte.. bara fett luftintag som ger 20-30hk minst... :yoparty

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Mycket snack och lite bilder Jens.. Upp med dom nu! ::arsele
Annars kan jag ju lägga upp den jag har på Hello kitty. :D:D:D

Vi kan säga såhär: Ju mindre du avslöjar, desto roligare kommer det bli på racedagen! Jag lovar!

Men efter helgen kommer smygbilder och previews... Även det lovar jag..

/ Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Du behöäver inte vara orolig.. Jag skall behålla er hemlighet! :D
Har faktiskt bara visat team medlemmarna och alla tyckte den var JÄTTEfin :rofl:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Du behöäver inte vara orolig.. Jag skall behålla er hemlighet! :D
Har faktiskt bara visat team medlemmarna och alla tyckte den var JÄTTEfin :rofl:

Va trevligt.

Klappade ni varandra på stjärten efteråt och kollade på Boxerreklamen då? Det är ju såna anspelningar bilen ger menar jag...

OBS! Hets-skoj OBS!

Förresten, vad är det för pris iår? Har det framkommit?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Pris?

Njae.. Jag tyckte 1-3 pris skulle vara att deltagarna slipper skrota om de inte vill :D

Allt överskott skulle ju ändå gå till djurambulansen tror jag det var.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Pris?

Njae.. Jag tyckte 1-3 pris skulle vara att deltagarna slipper skrota om de inte vill :D

Allt överskott skulle ju ändå gå till djurambulansen tror jag det var.

Förra året fick vinnarna en resa till Island. Det var najs!

Imorgon bitti drar det igång, smygbilder kommer på Måndag...

/ Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
ALLT är genomgånget på vår bil. Oroa dig inte för den du..

Denna bakdel kan du ju iofs memorera så du vet att det är vi som kör om dig.:D:D:D
72opels1ka90_b01.jpg

:D

Förresten.. Såg inte jag era halloween kostymer igår?
hello-kitty-disco-stormtrooper-400x533.jpg

hello-kitty-darth-vader-400x533.jpg

Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Bara för att ställa till det för er så klipper jag in en invit till 5papp+ racingen på Gotland i November. :yoparty:yoparty
www.slc.se skrev:
Gotland Ring 5papp+ 20-21 November, Inbjudan
Härmed bjuder SLC in till SLC / 5papp+ endurance-tävling på Gotland Ring.

Inbjudna klasser: SLC kl.1-3 på R-däck, Citroen klassen och 5papp+ och vi tillåter förare från 16år efter sökt tillstånd från SLC annars 18 år. Tävlingen har fulla försäkringar och tillstånd genom SMA.

Upplägget är att man åker med Gotlandsfärjan på fredag morgon 11.25 med ankomst till gotland 14.25, vilket innebär att vi kommer börja aktivitet på banan ca 16.00 och då har vi först 1 timmes gemensam körning för gatbilar och 5papp+ bilar, därefter kör vi 2st 2 timmes race med uppehåll emellan för gatbilskörning. på fredagskvällen kommer enklare fest anordnas....

Lördagen börjar kl.10.00 med gatbilskörning/test av racebilarna och kl.11.00 startar race1 med 3h varefter vi har en timme gatbilskörning och race2 startar kl.14.00 och kör ytterligare 3h och sen avslutar vi med en gemensam gatbils/racebilskörning på en timme innan går över till festplatsen och firar av racerbilssäsongen 2009 gemensamt.

Kostnad för racebilar 4.500:- och för gatbilar 1.000:-

Anmälan sker till info@slc.se och vi behöver minst 10 anmälda tävlingsbilar och 5 anmälda gatbilar innan den 6e November så vi vet att det finns tillräckligt intresse för endera kategorien för att det ska bli kul. Obs även gatbilarna får låna transponder om dom vill för officiell tidtagning (som inte släpps offentligt utan bara till er själva).

Kostnad för färjan, vi har blivit lovade samma rabatter som gotlänningarna själva och det är ca 50% av ordinarie pris.

Kostnad för fest och logi, självkostnadspris och det finns bra stugor bredvid festlokalen och det är inte långt från banan. Tävlingen kommer köras över 2 dagar med radio i alla tävlande bilar istället för flaggvakter på banan.

Om nu nån är beredd att satsa lite mer på vinteruppehållet till en hyffsat ringa kostnad :tummenupp
Mantorp 24h är inplanerat till slutet av februari. :)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Bara för att ställa till det för er så klipper jag in en invit till 5papp+ racingen på Gotland i November. :yoparty:yoparty

Om nu nån är beredd att satsa lite mer på vinteruppehållet till en hyffsat ringa kostnad :tummenupp
Mantorp 24h är inplanerat till slutet av februari. :)

24h skrotbil är ju i Mars. Dagen efter min födelsedag faktiskt...

Era race verkar vara lite mer som "riktig racing", det får jag nog av på sommaren...

/ Jens

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
24h skrotbil är ju i Mars. Dagen efter min födelsedag faktiskt...

Era race verkar vara lite mer som "riktig racing", det får jag nog av på sommaren...

/ Jens

Nja, det är mer åt att ha roligt och träffa andra typer (påminner ju förvisso om racing iofs) På nåt sätt så är det nog likvärdiga prestanda med våra och era skrotisar, det som skiljer (i stort) är bur och kravet på besiktning. Skiten ska ju ta en till målflaggen till slut iallafall. :D

Det ska inte svida och göra ont i lädret när nån teamkompis kollar hur starkt armcot är :gnissla vår råttsoffa är uppbyggd på gamla bra att ha saker som är upphittade i garaget.

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
racer

Bror provar stolen och 6 punktsbältet.. sug på den ni :arsele

Bifogat

• 3.JPG
    3.JPG
    108.3 KB · Visningar: 101

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Bra brorsan! Fin hets! :D
Man satt som gjuten i Sparco stolen kan jag meddela och efterföljande provtur visade inte på några svagheter vad jag kände.

JENS!!
Vi kollade våra vinterdäck och de är tillverkade v 27 1994! :D:D
Hoppas vi kan köra på sommarsulorna hela racet.

//A

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Bra brorsan! Fin hets! :D
Man satt som gjuten i Sparco stolen kan jag meddela och efterföljande provtur visade inte på några svagheter vad jag kände.

JENS!!
Vi kollade våra vinterdäck och de är tillverkade v 27 1994! :D:D
Hoppas vi kan köra på sommarsulorna hela racet.

//A

Nu är våran bil klar. Det blev jättebra. Vi lättade och slängde ur inredning och allt möjligt. Sen körde vi bilen hem och ångrade oss.

Igår satte vi i baksätet igen, blev mycket tystare och bekvämare. På en Kia väger baksätet ungefär som en Big Mac & Co, så det gjorde ingen större skillnad.. :D

Nu är vi verkligen "on" tills på lördag, fan va skoj det ska bli!

/ Jens

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
En spionbild på våran bil... Ser bra ut på bilden, men franska bilar är verkligen skit :). Allt verkar sitta löst med funkar gör den nog (kanske).
Alla pratar om gamla däck. Vi hittade 2st (nya) reservhjul från 90 resp 91 som vi ska använda fram. Vi tyckte att bilen verkade pigg när den spann på 1:an och 2:an, men det kanske inte är så konstigt (bakelitpuckar)?
Annars så ska vi inte göra mer än nya bromsklossar fram och ny olja. Så nu gasar vi tills det rasar :brinnerup.

Bifogat

• DSC00149.jpg
    DSC00149.jpg
    203 KB · Visningar: 45
Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...