Endurance i Februari

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Håller med! Skall bli j*vligt skoj!:tummenupp

Hur gjorde ni med belysning? Tror det kan bli rätt mörkt.. Solen går ner kl 16 och upp kl 07:30. Långtidsprognosen visar även lätt regn med ev. uppehåll på lördagskvällen till natten.

EDIT: Väder prognos..
http://www.foreca.se/Sweden/Mjolby?tenday

Vi har tungbelastat våran generator med 3st extraljus.

Dom kommer från 70-talet, och det är härligt att läsa detta på "plastskydden":

Bosch - för tävlingsföraren

:D

/ Jens

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Motocorsa racing visar upp sitt vrålåk. Visst har vi fått en seriös prägel på't?

Bifogat

• IMG_3682 liten-1024.jpg
    IMG_3682 liten-1024.jpg
    76.1 KB · Visningar: 76
  • IMG_3701 liten-1024.jpg
    IMG_3701 liten-1024.jpg
    78.8 KB · Visningar: 81
  • IMG_3684 liten-1024.jpg
    IMG_3684 liten-1024.jpg
    66.8 KB · Visningar: 65

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Ett par udda V-twin streetfighters... Å mer blir det!
Mycket snygg!

Hur är eran Pegga i skicket?

/ jens

Man kan väl säga "jämnsliten"; ser rätt ok ut (om man inte synar den för noga) å funkar riktigt bra. Spiralerna är kapade 1,5 varv, gummiklossar intryckta, framskivor och belägg bytta, frisk bromsolja, frisk motorolja, uppkapad luftrenare, rensad i kupen (bakom förare/pass) å rejält dekaltrimmad som ni ser! That's it... :tummenupp

Släpar väl på ca 9,5 kg / hk så den är ingen raket men vi hoppas den kommer att mala på. Däcken kommer inte att funka så de måste fixas under veckan. I övrigt är den nog klar för race! :rock

Den där bara tigger om en bredsida in i första böj. :tungan

Oki, vi kommer att ha 360 graders filmning ifrån kupén hela rejset så det är nog inte helt taktiskt... Skojar faktiskt inte, kom å kolla vicken fräck mojäng vi har hittat å testar under rejset! :bow

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Man kan väl säga "jämnsliten"; ser rätt ok ut (om man inte synar den för noga) å funkar riktigt bra. Spiralerna är kapade 1,5 varv, gummiklossar intryckta, framskivor och belägg bytta, frisk bromsolja, frisk motorolja, uppkapad luftrenare, rensad i kupen (bakom förare/pass) å rejält dekaltrimmad som ni ser! That's it... :tummenupp

Släpar väl på ca 9,5 kg / hk så den är ingen raket men vi hoppas den kommer att mala på. Däcken kommer inte att funka så de måste fixas under veckan. I övrigt är den nog klar för race! :rock

Vi har 12.2 kilo/hk. :yoparty

Det som överraskade igår är att den går jämnt med vår Cittra C5 diesel 136HDi -09. Då var den fullastad med 9 extrafälgar och massor med saker vi ska ha med till racet. Vi åker ju såklart ståndsmässigt till arrangemanget!

Simonsdämparen ger sportigt ljud vid vad vi tror är 5000 varv (lyxbilar saknar varvräknare tydligen, våran har ju ingen... :D)

:D

/ Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Ser NAJS ut!! Vår ligger på 9.4 Kilo/hk om man tittar på skattevikten.

Motocorsa peggen ser ju ut att behöva en käreksfull smekning rätt i sidan för att se ut som 5000 spänn. :D:D Undrar om det kommer några gamla likbilar eller så.. Har varit mindre diskussioner än februari racet.

Några som har gamla raceförare i teamet då?

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Motocorsa racing visar upp sitt vrålåk. Visst har vi fått en seriös prägel på't?

Fusk!!!!! Ni har ju 122hk motorn! vi har bara 110...
Ska bli kul att kampas i alla fall.

Vad sägs om en inbördes tävling på SH? Förloraren (minst antal varv) ger vinnaren (mest antal varv) en flaska Whiskey???

Vilka är på?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ser NAJS ut!! Vår ligger på 9.4 Kilo/hk om man tittar på skattevikten.

Motocorsa peggen ser ju ut att behöva en käreksfull smekning rätt i sidan för att se ut som 5000 spänn. :D:D Undrar om det kommer några gamla likbilar eller så.. Har varit mindre diskussioner än februari racet.

Några som har gamla raceförare i teamet då?

Jag har tävlingslicens i Rallycross+folkrace (Det borde väl säga allt om hur "snäll" jag är i min körning :p)

Vad sägs om en inbördes tävling på SH? Förloraren (minst antal varv) ger vinnaren (mest antal varv) en flaska Whiskey???

Vilka är på?

Jag är på, jag vill dock inte att ni köper whiskey till mig, jag gillar årets blossaglögg, förbered med den...

:arsele

Edit: Ni hade 122 respektive 110 hk. Franska löpare brukar deka ner sig ordentligt framåt åren... :banana

/ Jens

Last edited:

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09

Vilka är på?

Jag är på!!!

Vi ska åka BMW 320 -82... Så vårat klassas nog som gammalt skrot :tummenupp 11.2kg/hk

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag lovade en smygtitt. Här kommer den! (Jag hosar ingenting nu va? :rolleyes:)

/ Jens

Bifogat

• Smygtitt.JPG
    Smygtitt.JPG
    4.7 KB · Visningar: 190

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Trivialt tips i all välmening om ni ska hålla 24h, köp en identisk bil och ha som reservdelsdepå :tummenupp

Och se upp för ett team med bland annat Fredrik Lestrup, Fredrik Skoghag (tillika tävlingsledare och tidtagare) och Totte Lagerstedt. :D
De hotar med att köra på R-däck dock utom tävlan. :rolleyes:

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...