Endurance i Februari

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
skitkul

hur kommer man åt tider på mylaps utan att äga en transponder?


ZEB? och en av våra bromsskivor i natt.
 

Bifogat

  • zz.jpg
    zz.jpg
    40.7 KB · Visningar: 54
  • glöd.jpg
    glöd.jpg
    43 KB · Visningar: 70
Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Då får man gratulera vinnarna av Glöggtävlingen!
Själva bröt vi strax innan klockan 3 på natten då bromsarna var helt slut.
Racesammanfattning:
Allt funkade bra till att börja med och vi körde upp oss från 30e startplats till 15e då det började bråka lite strax innan halv 5... Då en bakvagnbussning ramlade bort (vilket resulterade i en spektakulär snurrning i start/mål böjen)så vi blev tvungna att fylla bussningen med svets och ståltråd och det blev lyckat! Så efter någon timma var vi ute och gasade igen med en (ny) bil.
Klockan halv 10 så hade vi knappt några bromsat längre. Ena bromsklossen trillade nog bort så det hade gått stål mot stål och kolven i oket blivit uttryckt. Då plockade vi bort oket och fortsatte med broms på 3 hjul...
Så gick det bra tills strax efter 12 då beläggen på andra framhjulet med släppte. Det resulterade med att bilen hamnade nästan i Mjölby efter rakan...
In i depå och plocka bort det oket med. Så nu kör vi bara med bromsar bak, vilket ger lite intressant körstil. Man får ju typ lägga stoppsladdar in i kurvorna för att få ner farten! Är rätt nöjd med att få varvtider ner åt 2:02 utan bromsar fram på bilen i alla fall :D .
Så rullade vi på framåt halv 3 då beläggen bak började på stål mot stål med och då kastade vi in handduken. Synd att vi inte hade med mer bromsbelägg för då hade vi nog kört betydligt längre :huvet .
Hur som helst så var det kul som satan med snygg körning (förutom en viss Polisbil som körde väldigt fult ibland :rolleyes: ).
Undrar hur många gånger vi passerade "Hello Kitty" men trots det så körde de stabilt utan mek. Vi hade även ett par kul duster med den andra Peugeot 405:an (Motocorsa) då det gick väldigt lika...

Tackar för oss för denna gång så får vi se om det blir någon mer.

Sarthe Racing: (Silver Peugeot 405 med flejms) :banana
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ojojoj, vilka 24 timmar det var.

Vi tar allt från början:

Fredag kväll. Jag och svärfar ska ut och provstarta Kitty för att se så inga problem finns inför Lördagen. Hon startar inte! Helt utan gnista så att säga. Vi testar och testar men inget, hon ger gnista och får soppa, vad är fel?
Martin från Team Understeer kommer med sin Audi Quattro och bogserar oss en bit, till slut hoppar hon igång på 3 cylindrar och går på högvarv. Gnistor flyger från fördelardosan. Fukt! Vi sprutar in startgas i tändkopplingarna och hon går iallafall på alla 4, men med svag gnista. Vi ger oss vid halv 2.

Lördag 0600: Startar upp Kitty. Hon går på alla 4 och vi åker mot banan (vi sov i Motala, ca 5 mil bort). Hon går i 100 med full gas efter 2 mil, inte bra när man ska rejsa. Väl på banan bestämmer vi att testa om fukten försvinner på kvalet när bilen har fått vara varm en stund. Jag och Micke ger oss ut på kvalet och bilen toppar 100 på rakan. Kul! Efter att alla 4 (jag, Micke, Linda och Lars) har kört sina varv så beslutar vi att tändstift+tändkablar+injector cleaner ska i! Far iväg och handlar och monterar, låter bättre på tomgång, tänder som hon ska och allt. Kvalplats: typ 38 av 44

Start: Jag kör första tanken, Micke är min bisittare. Kommer iväg bra och allt funkar med bilen. Toppar efter en timma ca 125 på rakan. Alltså hopplöst långsam mot alla andra... Men i kurvorna hänger vi med och irriterar oss över våra medtävlare som tränger sig före och sen bromsar i böjarna.. :rolleyes:. Efter 2,5 timmar tankar vi i 33 liter ca. Bra bränsleekonomi. Vi gör nu hela 24 timmarnas mekarbete: Vi efterdrar hjulbultarna.

Lars åker ut med Linda och allt flyter på bra, kommer in som typ 12e. Sen så fortsätter detta hela dagen. Jag och Micke kör ett dubbelt körpass så Linda och Lars får sova lite, sedan vid 3 på natten så tar dom över och vi får sova i 5 timmar.

Morgonen kommer, Kitty har gått som ett skott hela natten. De däck som vi handlade med fälgar för 325 kronor på blocket var vi lite oroliga för att dom skulle sprängas på sennatten, men dom är fortfarande hela. Vi kör vidare på dom, dumt att byta i onödan! :) Dock tar bromsbeläggen på ena sidan av oket slut vid 5 på morgonen, men det bromsar fortfarande ok, så vi kör!

Jag kör en stint, under den tar vårt team beslutet att jag skall köra ett dubbelpass eftersom jag har farten i kroppen och kör snabbast i teamet. Ok säger jag. Tankar vid 10.40 och kör ut i full kareta, nu med lite mindre bromsar, men fortfarande så att det är säkert att åka. Kompletterar varje inbromsning med handbromsen för att spara på beläggen fram. Kör på detta sättet snabbaste varvet under 24 timmar. 1.58.xx, det med 130 kilometer som maxfart och med slitna bromsar. Jag är lite stolt. Däcken var inte bättre, man kunde skönja kordens form nu... Äsch, bara 2 timmar och tjugo minuter kvar!

Går imål 13.00 efter 24 timmar, har inte mekat någonting under hela racet och har bara stått still när vi har tankat. Det gjorde vi efter 2.30-2.40 varje gång. Vi blev bara gladare och gladare när vi såg dom "snabba" byta bromsar, laga, tanka, fixa, dona och Kitty bara gick och gick.

Hade vi gett denna Kia Sephia från 1995 nya bromsbelägg och framdäck hade hon gått 24 till utan problem! Synd och skam att skrota den!

Vi kom 349 varv, dom som kom flest kom 364. Vi fick folkets röst för "mest uppseendeväckande utseende" = + 10 varv och eftersom vi löpte hela linan fick vi även "bästa klädsel" = + 10 varv. Så Kitty vann med 5 varv över danskarna! Najs!

Bil och allt som vi köpt till den kostade 4992 kronor. Budgetracing. Soppan kostade mer än bilen och tillbehören!

Ni som inte hedrade glöggen. Skäms :fakta

/ Jens, Hello Kitty Racing
 

Bifogat

  • PICT0347.jpg
    PICT0347.jpg
    235.7 KB · Visningar: 66
  • Hello Kitty Racing nov. 2009 003.jpg
    Hello Kitty Racing nov. 2009 003.jpg
    206 KB · Visningar: 106
  • Hello Kitty Racing nov. 2009 008.jpg
    Hello Kitty Racing nov. 2009 008.jpg
    216.7 KB · Visningar: 80

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Du är tydligen felunderrättad. Vi vann!

/ Jens

Fredrik - SLC skrev:
steffe skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Fredrik - SLC skrev:
steffe skrev:
Fredrik - SLC skrev:
jag är nog ingen bra endurance-förare själv....... tycker ju det är FÖR kul att köra om :D

Japp(när materialet är ok för det) :D

och det verkar tyvärr inte som det är tillräckligt hållbart för det...... världens ljud enligt totte nu i bilen... typ kardan eller bakaxel men det får gå så länge det går....

vi ligger iaf tvåa nu 1 varv efter bara.......

(och jag är snabbast i bilen, 2 sek snabbare än lestrup ;) vilket möjligen kanske var lite för hårt för bilen :rolleyes: ) .... (hittills iaf)

Då har man varit ute ett pass till..... under natten så åkte lestrup lite fortare än min tid men nu tog jag honom med 3 tiondelar iaf på sista passet..... så det känns skitkul att man hänger med i samma fart som lestrup som är duktig..... :D

och nu leder vi..... resultat efter 22 och en halv timme finns på http://slc.mylaps.com

Gick bilen sönder mot slutet :conf:

näe vi åkte utom tävlan egentligen eftersom delar av oss jobbade med tävlingen..... dvs jag som skötte om tidtagningen, och för att inte få några diskussioner om fusk eller ens tankar om det.....

så drog vi av 100 varv för våran bil........ så plussa på hundra varv så ser du våran verkliga position....

(fast det ska erkännas att 36an hade 20 varv avdrag för förbra bil, och den gick iofs som ett jäkla skott rakt fram)...... så utan handikappavdragen så var 36an bäst och våran tvåa....

men vann gjorde Hello Kitty som fick plusvarv för att dom hade snyggaste outfiten......

Liten comment från rejsa :banana

Fredrik körde för 50 TMMP
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Ojojoj, vilka 24 timmar det var.

Vi tar allt från början:
Ni som inte hedrade glöggen. Skäms :fakta
/ Jens, Hello Kitty Racing

Har inte hunnit läsa allt, men grattis till vinsten.. Riktigt bra kört:tummenupp
Självklart ska Ni få en glögg av mig, glömde bara helt bort detta.
(hade faktiskt en flaska med mig)

Mvh
//
Benny
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Team #36 "Old Rats" hade en vanlig röd Peugeot 205 GTI -89. Precis som den svarta GTI'n där bakaxeln gick. Vi fick -20 varv för "snygg lack", "snygg bil" eller värd mer än 5000 kr. Kalla det vad man vill. Sånt är livet. Den svarta GTI'n fick inte avdrag.

Bilen har 850 kg och 122 hk. Lätt att bromsa, och vi hade bytt bromsar innan. Tur att dom höll. Och vi hade massa tur, och inga avåkningar och annat slöseri med tid.

Vi körde 684 varv! Men med 20 varv avdrag så har vi officiellt 664 varv. Hur man än räknar så körde vi flest varv. Att Kitty fick 20 extra varv för genomfört kul bil och klädsel kan ju inte motsägas. Mina ungar hade Kitty som favorit. Grattis till Kitty för vinst i roliga tävlingen.

Men... lätt bil och försiktig körning visade sig funka bra. På banan körde vi 21 varv mera än någon annan. Måste ju skryta lite. Vi är rätt chockade själva. Gamla idioter som klarade sig rätt bra.

http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1363667

Tack för en bra helg till alla!
Team Old Rats.
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Team #36 "Old Rats" hade en vanlig röd Peugeot 205 GTI -89. Precis som den svarta GTI'n där bakaxeln gick. Vi fick -20 varv för "snygg lack", "snygg bil" eller värd mer än 5000 kr. Kalla det vad man vill. Sånt är livet. Den svarta GTI'n fick inte avdrag.

Bilen har 850 kg och 122 hk. Lätt att bromsa, och vi hade bytt bromsar innan. Tur att dom höll. Och vi hade massa tur, och inga avåkningar och annat slöseri med tid.

Vi körde 684 varv! Men med 20 varv avdrag så har vi officiellt 664 varv. Hur man än räknar så körde vi flest varv. Att Kitty fick 20 extra varv för genomfört kul bil och klädsel kan ju inte motsägas. Mina ungar hade Kitty som favorit. Grattis till Kitty för vinst i roliga tävlingen.

Men... lätt bil och försiktig körning visade sig funka bra. På banan körde vi 21 varv mera än någon annan. Måste ju skryta lite. Vi är rätt chockade själva. Gamla idioter som klarade sig rätt bra.

http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1363667

Tack för en bra helg till alla!
Team Old Rats.

I mina ögon vann ni, Hello Kitty fuskade säkert och mutade domaren med fulglögg från Smålands Jerusalem.

:banana
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
I mina ögon vann ni, Hello Kitty fuskade säkert och mutade domaren med fulglögg från Smålands Jerusalem.

:banana


Jag har inga problam med att Hello Kitty vann roliga tävlingen. Som sagt, mina ungar gillade Kitty bilen skarpt! Och Kitty teamets matchande kläder var en hit. Måste ses. Kan inte beskrivas. Så, inga problem med allt detta.

Men vi körde 684 varv på banan, 21 mera än tvåan, och 35 varv mera än Kitty. Dom 684 varv är vi rätt nöjda med. Det var kul mens vi körde. Tror inte vi kan göra om det. Allt klaffade.

Som sagt, tack för en kul helg. Både till arrangörer och medtävlande.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag har inga problam med att Hello Kitty vann roliga tävlingen. Som sagt, mina ungar gillade Kitty bilen skarpt! Och Kitty teamets matchande kläder var en hit. Måste ses. Kan inte beskrivas. Så, inga problem med allt detta.

Men vi körde 684 varv på banan, 21 mera än tvåan, och 35 varv mera än Kitty. Dom 684 varv är vi rätt nöjda med. Det var kul mens vi körde. Tror inte vi kan göra om det. Allt klaffade.

Som sagt, tack för en kul helg. Både till arrangörer och medtävlande.

Skojtävlingar ska vara på skoj :banana
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Ojojoj, vilka 24 timmar det var.

Vi tar allt från början:

Fredag kväll. Jag och svärfar ska ut och provstarta Kitty för att se så inga problem finns inför Lördagen. Hon startar inte! Helt utan gnista så att säga. Vi testar och testar men inget, hon ger gnista och får soppa, vad är fel?
Martin från Team Understeer kommer med sin Audi Quattro och bogserar oss en bit, till slut hoppar hon igång på 3 cylindrar och går på högvarv. Gnistor flyger från fördelardosan. Fukt! Vi sprutar in startgas i tändkopplingarna och hon går iallafall på alla 4, men med svag gnista. Vi ger oss vid halv 2.

Lördag 0600: Startar upp Kitty. Hon går på alla 4 och vi åker mot banan (vi sov i Motala, ca 5 mil bort). Hon går i 100 med full gas efter 2 mil, inte bra när man ska rejsa. Väl på banan bestämmer vi att testa om fukten försvinner på kvalet när bilen har fått vara varm en stund. Jag och Micke ger oss ut på kvalet och bilen toppar 100 på rakan. Kul! Efter att alla 4 (jag, Micke, Linda och Lars) har kört sina varv så beslutar vi att tändstift+tändkablar+injector cleaner ska i! Far iväg och handlar och monterar, låter bättre på tomgång, tänder som hon ska och allt. Kvalplats: typ 38 av 44

Start: Jag kör första tanken, Micke är min bisittare. Kommer iväg bra och allt funkar med bilen. Toppar efter en timma ca 125 på rakan. Alltså hopplöst långsam mot alla andra... Men i kurvorna hänger vi med och irriterar oss över våra medtävlare som tränger sig före och sen bromsar i böjarna.. :rolleyes:. Efter 2,5 timmar tankar vi i 33 liter ca. Bra bränsleekonomi. Vi gör nu hela 24 timmarnas mekarbete: Vi efterdrar hjulbultarna.

Lars åker ut med Linda och allt flyter på bra, kommer in som typ 12e. Sen så fortsätter detta hela dagen. Jag och Micke kör ett dubbelt körpass så Linda och Lars får sova lite, sedan vid 3 på natten så tar dom över och vi får sova i 5 timmar.

Morgonen kommer, Kitty har gått som ett skott hela natten. De däck som vi handlade med fälgar för 325 kronor på blocket var vi lite oroliga för att dom skulle sprängas på sennatten, men dom är fortfarande hela. Vi kör vidare på dom, dumt att byta i onödan! :) Dock tar bromsbeläggen på ena sidan av oket slut vid 5 på morgonen, men det bromsar fortfarande ok, så vi kör!

Jag kör en stint, under den tar vårt team beslutet att jag skall köra ett dubbelpass eftersom jag har farten i kroppen och kör snabbast i teamet. Ok säger jag. Tankar vid 10.40 och kör ut i full kareta, nu med lite mindre bromsar, men fortfarande så att det är säkert att åka. Kompletterar varje inbromsning med handbromsen för att spara på beläggen fram. Kör på detta sättet snabbaste varvet under 24 timmar. 1.58.xx, det med 130 kilometer som maxfart och med slitna bromsar. Jag är lite stolt. Däcken var inte bättre, man kunde skönja kordens form nu... Äsch, bara 2 timmar och tjugo minuter kvar!

Går imål 13.00 efter 24 timmar, har inte mekat någonting under hela racet och har bara stått still när vi har tankat. Det gjorde vi efter 2.30-2.40 varje gång. Vi blev bara gladare och gladare när vi såg dom "snabba" byta bromsar, laga, tanka, fixa, dona och Kitty bara gick och gick.

Hade vi gett denna Kia Sephia från 1995 nya bromsbelägg och framdäck hade hon gått 24 till utan problem! Synd och skam att skrota den!

Vi kom 349 varv, dom som kom flest kom 364. Vi fick folkets röst för "mest uppseendeväckande utseende" = + 10 varv och eftersom vi löpte hela linan fick vi även "bästa klädsel" = + 10 varv. Så Kitty vann med 5 varv över danskarna! Najs!

Bil och allt som vi köpt till den kostade 4992 kronor. Budgetracing. Soppan kostade mer än bilen och tillbehören!

Ni som inte hedrade glöggen. Skäms :fakta

/ Jens, Hello Kitty Racing

GRATTIS!! Glöggflaskan var med men vi glömde bort att lämna den. Fås vid tillfälle. :tummenupp

Själv bröt vi då klossarna var slut.
Bilen funkade prima och våra två snabbaste förare var bland de snabbaste på banan när de var ute. Dock var en lite för snabb och hamnade i lekan.
Sen fick vi backning på baklampor som inte funkade.
Kort summering.
Kval 10
Efter start 5a
Incident med plåt + lampor ca 35 plats
körde upp till 25 typ sen kom lekan
nere på 35 igen.
Körde upp till 20e vid 2-3 tiden på morgon men då tog bromsar slut.
Så vi provade köra lite motorbromskörning runt mantorp men när
hello kitty körde om OSS så gav vi upp.. :D

Grattis igen!
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag har inga problam med att Hello Kitty vann roliga tävlingen. Som sagt, mina ungar gillade Kitty bilen skarpt! Och Kitty teamets matchande kläder var en hit. Måste ses. Kan inte beskrivas. Så, inga problem med allt detta.

Men vi körde 684 varv på banan, 21 mera än tvåan, och 35 varv mera än Kitty. Dom 684 varv är vi rätt nöjda med. Det var kul mens vi körde. Tror inte vi kan göra om det. Allt klaffade.

Som sagt, tack för en kul helg. Både till arrangörer och medtävlande.

Ni körde otroligt snyggt, det var bra ös i motorn måste tilläggas.

Våran taktik med svag bil = inget slitage gav utdelning. Alla beggade gamla saker höll, det enda nya på bilen var bromsbeläggen när vi startade. Jag tror ingen trodde att vi skulle komma så högt upp som vi gjorde på varvlistan heller, men varven görs inte i depån bevisligen.

Kul att våran outfit/bil blev uppskattad, jag tror att detta kommer göra att fler använder fantasin lite till nästa gång och kular till det lika mycket som det lättas och trimmas.

Nästa gång ska vi göra nått skoj med en något snabbare bil. Kitty´s 59 (ursprungs)kilowatt räckte inte till riktigt, nu vet vi det!

Klapp på axeln till alla som körde med oss, en BMW med polisanknytning får lära sig att det är på skoj till nästa gång, annars tycker jag att alla körde en schysst kamp.

På återseende!

/ Jens
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Stora applåder till Kittycar racing!! Det var inte utan ett leende som man körde om på rakorna.. Det kändes som att ni hade det lugnaste racet av alla som var med.

Roligaste incident på banan under racet tyckte jag var när en av bilarna tappade HELA avgasystemet ungefär 15 varv in i loppet när han kör över kurbsen ut på långrakan. Det JÄTTEVARMA systemet ligger i en pöl och fullständigt VRÄKER ur sig en ånga i 15 sekunder. *SMOKESCREEN!*

Tvåa roligast
Golfen som tappade framdäcket på rakan på kvalet! :eek: De hade bara dragit bultarna med elmutter pickan.. Hoppsan.. :D Det var dock OK, så de körde racet.

Tredje
en Volvo 855 som de första 15 minutrarna körde med drift i varje kurva (JO, den är framhjulsdriven, men det spelade ingen roll för dom). Sen dog motorn och de bröt först av alla efter 40 minuters racing. Den bilen var det inte mycket kvar av! Alla som behövde delar sprang till bilarna som var uppstälda o hämtade grejer.

Tråkigaste.
vi fick svartflagg pga. en skitgrej som belysning bak och hade inga bromsbelägg när de tog slut

Största idioterna
Team bundewehr som körde en polizie målad BMW 525i hade INGET på banan att göra. De körde fult och stundtals med MYCKET kontakt. Visst att man har snabba förare, men med 24 timmar racing där minst häften av förarna aldrig kört bana innan så borde arrangören ha gett dem en rejäl spark i arslet för deras agerande. Att dessutom gnälla högt och avbryta förarmötet pga att man fått 20 varv tillägg är barnsligt och onödigt. Det stog fullt klart i reglerna att beslutet inte gick att överklaga när det gällde plusvarv. Dom skulle vara glada att det bara var 20 varv tyckte jag personligen


Bästa pajasbil
Hello Kitty bilen.. *asgarv* Ni såg fan inte kloka ut! :D:D

Summa summarum:
Vi had skitskoj! och nästa gång skall vi ha med oss bromsbelägg samt se till att ha belysning bak och MER belysning fram.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
JUST JA!!

Jag tappade min mobiltelefon under helgen och undrar om någon plockat upp den.

En Svart Sony Ericsson K800i med 3m pixel kamera
Telefonen är väl använd och det sitter ett Telenor SIM-kort i den.
Hittelön på 1000:- utlovas pga att jag inte backat upp telefonboken.

PM´a mig om ni hittat den.
 

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Team Superbike/Bilcity

Vi hade lite kopplings problem i från 1 timmen. sen körde jag på 3.an 1.5 timme. men den lagade sig själv. Så mot kvälls timmarena så börja vi ladda på lite. Vi körde upp oss i från 34 plats till 9 och började knappra in på täten. Vår taktik var att inte va med ngr när strider...vi kunde vara elak många gånger men det förlorar man bara tid på.Vi körde 2.5 timme på varje tank. men så när vi skickade ut 4 gubben kl4 på morgonen övervarvade han bilen och katastrofen var ett faktum....en stake gick av och rätt ut i genom blocket....hjärnan snurrade...silver tejp kemisk metal.::galen..den snurrade i 100:a. fan va sur jag var:mad:.
Jag hatar att inte se målflaggen.Inte en bula på hela bilen efter 13 tim. mycket fair racing. trots många klaga på Poliz BMW och Poliz Mercan. Det är tufft där ute. Jag kände igen lyserna på bilarna så det var bara att vrida lite på sväng hjulet. Annars hade jag jävligt bra racing med många. Men jag har mycket roligare med Audin förra året. Den var ner stiff i chassit. Men mycket motor svag på 3 cyl. Celican var som man hade slagsida varje gång vi gick in i svängarna
Vi har redan kollat in bilar till nästa race.
Vi slog iaf Chippengay iaf med Collrille och Jansson..det var viktigt:yoparty
Det blir en skoda felica disel

Den moraliska segraren är faktisk Old Rats.
Men verkliga är Hello Kitty. Huvudsaken är att bucklan kommer i rätt händer..dvs bland 2 hjulingarna.
Grattis
DNF 28 Superbike / Bilcity 349 varv
DNF 30 Team Chippendale 321 varv




MVH BC
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Kolla in filmen: http://www.youtube.com/watch?v=GgQvLGns3FE&feature=player_embedded

/ Jens

Stora applåder till Kittycar racing!! Det var inte utan ett leende som man körde om på rakorna.. Det kändes som att ni hade det lugnaste racet av alla som var med.

Summa summarum:
Vi had skitskoj! och nästa gång skall vi ha med oss bromsbelägg samt se till att ha belysning bak och MER belysning fram.

Jag sa ju att vi skulle plocka er som ett övermoget plommon :arsele.

Synd på mobilen, hoppas ni hittar den!

/ Jens
 
Last edited:

Helvetica

Ett nej är ett kanske på sikt
Gick med
2 Aug 2008
Ort
i Mumindalen.
Hoj
En väldigt grön
Team #36 "Old Rats" hade en vanlig röd Peugeot 205 GTI -89. Precis som den svarta GTI'n där bakaxeln gick. Vi fick -20 varv för "snygg lack", "snygg bil" eller värd mer än 5000 kr. Kalla det vad man vill. Sånt är livet. Den svarta GTI'n fick inte avdrag.

Bilen har 850 kg och 122 hk. Lätt att bromsa, och vi hade bytt bromsar innan. Tur att dom höll. Och vi hade massa tur, och inga avåkningar och annat slöseri med tid.

Vi körde 684 varv! Men med 20 varv avdrag så har vi officiellt 664 varv. Hur man än räknar så körde vi flest varv. Att Kitty fick 20 extra varv för genomfört kul bil och klädsel kan ju inte motsägas. Mina ungar hade Kitty som favorit. Grattis till Kitty för vinst i roliga tävlingen.

Men... lätt bil och försiktig körning visade sig funka bra. På banan körde vi 21 varv mera än någon annan. Måste ju skryta lite. Vi är rätt chockade själva. Gamla idioter som klarade sig rätt bra.

http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1363667

Tack för en bra helg till alla!
Team Old Rats.

Grattis, ni var jätteduktiga allihop! :klappar:)
 

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Ort
Växjö
Hoj
Ett par udda V-twin streetfighters... Å mer blir det!
Då får man gratulera vinnarna av Glöggtävlingen!
Själva bröt vi strax innan klockan 3 på natten då bromsarna var helt slut.
Racesammanfattning:
Allt funkade bra till att börja med och vi körde upp oss från 30e startplats till 15e då det började bråka lite strax innan halv 5... Då en bakvagnbussning ramlade bort (vilket resulterade i en spektakulär snurrning i start/mål böjen)så vi blev tvungna att fylla bussningen med svets och ståltråd och det blev lyckat! Så efter någon timma var vi ute och gasade igen med en (ny) bil.
Klockan halv 10 så hade vi knappt några bromsat längre. Ena bromsklossen trillade nog bort så det hade gått stål mot stål och kolven i oket blivit uttryckt. Då plockade vi bort oket och fortsatte med broms på 3 hjul...
Så gick det bra tills strax efter 12 då beläggen på andra framhjulet med släppte. Det resulterade med att bilen hamnade nästan i Mjölby efter rakan...
In i depå och plocka bort det oket med. Så nu kör vi bara med bromsar bak, vilket ger lite intressant körstil. Man får ju typ lägga stoppsladdar in i kurvorna för att få ner farten! Är rätt nöjd med att få varvtider ner åt 2:02 utan bromsar fram på bilen i alla fall :D .
Så rullade vi på framåt halv 3 då beläggen bak började på stål mot stål med och då kastade vi in handduken. Synd att vi inte hade med mer bromsbelägg för då hade vi nog kört betydligt längre :huvet .
Hur som helst så var det kul som satan med snygg körning (förutom en viss Polisbil som körde väldigt fult ibland :rolleyes: ).
Undrar hur många gånger vi passerade "Hello Kitty" men trots det så körde de stabilt utan mek. Vi hade även ett par kul duster med den andra Peugeot 405:an (Motocorsa) då det gick väldigt lika...

Tackar för oss för denna gång så får vi se om det blir någon mer.

Sarthe Racing: (Silver Peugeot 405 med flejms) :banana

Svarar på detta inlägg eftersom vi i Motocorsa Racing försökte bära fanan för Peugeot 405 vidare samt att vi förvaltade Sarthes glöggflaska till målgång (som vi ett tag trodde på!)

Först; tack alla lagkamrater i Motocorsa för fantastiskt fina och jämna körinsatser! Vi låg högt upp och som bäst 2:a (FAKTISKT!!!) i rejset innan vi helt plötsligt överraskades av att våra "racingbelägg" fram var tokslut! (Någon leverantör hade varit helt övertygande i att de skulle hålla minst 24 timmar i en standardbil på bana. Och jag är lättlurad, jag vet.:huvet:huvet:huvet) Och detta inträffar redan under tidig lördagkväll...

Att få en varvtid på typ 45 minuter är ingen höjdare; förlåt än en gång för det vid tillfället korkade beslutet att ta in bilen i depån för att byta till de beggade origbeläggen som visade sig inte finnas med i bussen.... :brinnerup

Vid bytesförsöket inträffar en incident med höger framspiral som (före viss blodvite för undertecknade) tog för mycket tid att fixa och redan då kunde fått oss att kasta in handduken men det var givetvis inget alternativ!

Fjäder till slut åter på plats och ut på banan med bromsförbud! Detta medförde att vi behövde åka med ganska yvig svansföring och använde däcken som bromsbelägg. Säkert kul att se men rätt jobbigt och hur länge håller däcken för en sån misshandel?

Efter att alla i laget ganska snabbt fått häng på att åka fort med inget eller minimalt nödbromsande (liiiite men ganska smält stål kvar) sätter vi dessutom bästa varvtid och alla börjar åka med ett snitt under 2.00 när det inte är trafikstockning!!!! I en gubb-Pegga utan bromsar!!!! :rock:rock:rock:rock

Höger krängningshämmare fram tröttnade på tortyren och hoppade helt av bussningen nånstans under natten men Peggan var fortfarande helt fantasktiskt snäll under all tortyr... Våra lågpris-Yokohama visade sig vara helt sinnesjukt slitstarka och konsekventa i greppet; de skulle lätt hållit hela loppet och var helt fantastiska att åka fort/yvigt på. Och bilen var trots körsättet nästan helt oskadd; bara lite däckmärken baktill ifrån en hemlig beundrare. Fantasktiskt kört, grabbar!

Vi klättrade stadigt ifrån bottennoteringen (ifrån mer än 30 varv upp till toppen) och befann oss uppe på 11:e plats när vi får ett vevstakslagerhaveri kl. 06:00 på söndagmorgonen och måste kasta in handduken. Men vi hade helt tokigt kul i helgen med er alla så vi är inte besvikna eller bittra; vi kommer tillbaka för vinst i mars helt enkelt...
:D:D:D:D

PS. Vår och Sarthes glögg lämnades till Bundeswehr f.v.b. till vinnaren. Hoppas de kom fram... DS.

Motocorsa Racing
 
Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top