Vi gratulerar Old Rats 67 till vinsten el Triumph Cpenhagen som dom heter i ERF...Grymt kört
Vi gratulerar Old Rats 67 till vinsten el Triumph Cpenhagen som dom heter i ERF...Grymt kört
Du är tydligen felunderrättad. Vi vann!
/ Jens
Fredrik - SLC skrev:steffe skrev:Fredrik - SLC skrev:Fredrik - SLC skrev:steffe skrev:Fredrik - SLC skrev:jag är nog ingen bra endurance-förare själv....... tycker ju det är FÖR kul att köra om
Japp(när materialet är ok för det)
och det verkar tyvärr inte som det är tillräckligt hållbart för det...... världens ljud enligt totte nu i bilen... typ kardan eller bakaxel men det får gå så länge det går....
vi ligger iaf tvåa nu 1 varv efter bara.......
(och jag är snabbast i bilen, 2 sek snabbare än lestrup vilket möjligen kanske var lite för hårt för bilen ) .... (hittills iaf)
Då har man varit ute ett pass till..... under natten så åkte lestrup lite fortare än min tid men nu tog jag honom med 3 tiondelar iaf på sista passet..... så det känns skitkul att man hänger med i samma fart som lestrup som är duktig.....
och nu leder vi..... resultat efter 22 och en halv timme finns på http://slc.mylaps.com
Gick bilen sönder mot slutet :conf:
näe vi åkte utom tävlan egentligen eftersom delar av oss jobbade med tävlingen..... dvs jag som skötte om tidtagningen, och för att inte få några diskussioner om fusk eller ens tankar om det.....
så drog vi av 100 varv för våran bil........ så plussa på hundra varv så ser du våran verkliga position....
(fast det ska erkännas att 36an hade 20 varv avdrag för förbra bil, och den gick iofs som ett jäkla skott rakt fram)...... så utan handikappavdragen så var 36an bäst och våran tvåa....
men vann gjorde Hello Kitty som fick plusvarv för att dom hade snyggaste outfiten......
Ojojoj, vilka 24 timmar det var.
Vi tar allt från början:
Ni som inte hedrade glöggen. Skäms
/ Jens, Hello Kitty Racing
Team #36 "Old Rats" hade en vanlig röd Peugeot 205 GTI -89. Precis som den svarta GTI'n där bakaxeln gick. Vi fick -20 varv för "snygg lack", "snygg bil" eller värd mer än 5000 kr. Kalla det vad man vill. Sånt är livet. Den svarta GTI'n fick inte avdrag.
Bilen har 850 kg och 122 hk. Lätt att bromsa, och vi hade bytt bromsar innan. Tur att dom höll. Och vi hade massa tur, och inga avåkningar och annat slöseri med tid.
Vi körde 684 varv! Men med 20 varv avdrag så har vi officiellt 664 varv. Hur man än räknar så körde vi flest varv. Att Kitty fick 20 extra varv för genomfört kul bil och klädsel kan ju inte motsägas. Mina ungar hade Kitty som favorit. Grattis till Kitty för vinst i roliga tävlingen.
Men... lätt bil och försiktig körning visade sig funka bra. På banan körde vi 21 varv mera än någon annan. Måste ju skryta lite. Vi är rätt chockade själva. Gamla idioter som klarade sig rätt bra.
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1363667
Tack för en bra helg till alla!
Team Old Rats.
I mina ögon vann ni, Hello Kitty fuskade säkert och mutade domaren med fulglögg från Smålands Jerusalem.
Jag har inga problam med att Hello Kitty vann roliga tävlingen. Som sagt, mina ungar gillade Kitty bilen skarpt! Och Kitty teamets matchande kläder var en hit. Måste ses. Kan inte beskrivas. Så, inga problem med allt detta.
Men vi körde 684 varv på banan, 21 mera än tvåan, och 35 varv mera än Kitty. Dom 684 varv är vi rätt nöjda med. Det var kul mens vi körde. Tror inte vi kan göra om det. Allt klaffade.
Som sagt, tack för en kul helg. Både till arrangörer och medtävlande.
Ojojoj, vilka 24 timmar det var.
Vi tar allt från början:
Fredag kväll. Jag och svärfar ska ut och provstarta Kitty för att se så inga problem finns inför Lördagen. Hon startar inte! Helt utan gnista så att säga. Vi testar och testar men inget, hon ger gnista och får soppa, vad är fel?
Martin från Team Understeer kommer med sin Audi Quattro och bogserar oss en bit, till slut hoppar hon igång på 3 cylindrar och går på högvarv. Gnistor flyger från fördelardosan. Fukt! Vi sprutar in startgas i tändkopplingarna och hon går iallafall på alla 4, men med svag gnista. Vi ger oss vid halv 2.
Lördag 0600: Startar upp Kitty. Hon går på alla 4 och vi åker mot banan (vi sov i Motala, ca 5 mil bort). Hon går i 100 med full gas efter 2 mil, inte bra när man ska rejsa. Väl på banan bestämmer vi att testa om fukten försvinner på kvalet när bilen har fått vara varm en stund. Jag och Micke ger oss ut på kvalet och bilen toppar 100 på rakan. Kul! Efter att alla 4 (jag, Micke, Linda och Lars) har kört sina varv så beslutar vi att tändstift+tändkablar+injector cleaner ska i! Far iväg och handlar och monterar, låter bättre på tomgång, tänder som hon ska och allt. Kvalplats: typ 38 av 44
Start: Jag kör första tanken, Micke är min bisittare. Kommer iväg bra och allt funkar med bilen. Toppar efter en timma ca 125 på rakan. Alltså hopplöst långsam mot alla andra... Men i kurvorna hänger vi med och irriterar oss över våra medtävlare som tränger sig före och sen bromsar i böjarna.. . Efter 2,5 timmar tankar vi i 33 liter ca. Bra bränsleekonomi. Vi gör nu hela 24 timmarnas mekarbete: Vi efterdrar hjulbultarna.
Lars åker ut med Linda och allt flyter på bra, kommer in som typ 12e. Sen så fortsätter detta hela dagen. Jag och Micke kör ett dubbelt körpass så Linda och Lars får sova lite, sedan vid 3 på natten så tar dom över och vi får sova i 5 timmar.
Morgonen kommer, Kitty har gått som ett skott hela natten. De däck som vi handlade med fälgar för 325 kronor på blocket var vi lite oroliga för att dom skulle sprängas på sennatten, men dom är fortfarande hela. Vi kör vidare på dom, dumt att byta i onödan! Dock tar bromsbeläggen på ena sidan av oket slut vid 5 på morgonen, men det bromsar fortfarande ok, så vi kör!
Jag kör en stint, under den tar vårt team beslutet att jag skall köra ett dubbelpass eftersom jag har farten i kroppen och kör snabbast i teamet. Ok säger jag. Tankar vid 10.40 och kör ut i full kareta, nu med lite mindre bromsar, men fortfarande så att det är säkert att åka. Kompletterar varje inbromsning med handbromsen för att spara på beläggen fram. Kör på detta sättet snabbaste varvet under 24 timmar. 1.58.xx, det med 130 kilometer som maxfart och med slitna bromsar. Jag är lite stolt. Däcken var inte bättre, man kunde skönja kordens form nu... Äsch, bara 2 timmar och tjugo minuter kvar!
Går imål 13.00 efter 24 timmar, har inte mekat någonting under hela racet och har bara stått still när vi har tankat. Det gjorde vi efter 2.30-2.40 varje gång. Vi blev bara gladare och gladare när vi såg dom "snabba" byta bromsar, laga, tanka, fixa, dona och Kitty bara gick och gick.
Hade vi gett denna Kia Sephia från 1995 nya bromsbelägg och framdäck hade hon gått 24 till utan problem! Synd och skam att skrota den!
Vi kom 349 varv, dom som kom flest kom 364. Vi fick folkets röst för "mest uppseendeväckande utseende" = + 10 varv och eftersom vi löpte hela linan fick vi även "bästa klädsel" = + 10 varv. Så Kitty vann med 5 varv över danskarna! Najs!
Bil och allt som vi köpt till den kostade 4992 kronor. Budgetracing. Soppan kostade mer än bilen och tillbehören!
Ni som inte hedrade glöggen. Skäms
/ Jens, Hello Kitty Racing
Jag har inga problam med att Hello Kitty vann roliga tävlingen. Som sagt, mina ungar gillade Kitty bilen skarpt! Och Kitty teamets matchande kläder var en hit. Måste ses. Kan inte beskrivas. Så, inga problem med allt detta.
Men vi körde 684 varv på banan, 21 mera än tvåan, och 35 varv mera än Kitty. Dom 684 varv är vi rätt nöjda med. Det var kul mens vi körde. Tror inte vi kan göra om det. Allt klaffade.
Som sagt, tack för en kul helg. Både till arrangörer och medtävlande.
Skojtävlingar ska vara på skoj
Stora applåder till Kittycar racing!! Det var inte utan ett leende som man körde om på rakorna.. Det kändes som att ni hade det lugnaste racet av alla som var med.
Summa summarum:
Vi had skitskoj! och nästa gång skall vi ha med oss bromsbelägg samt se till att ha belysning bak och MER belysning fram.
Team #36 "Old Rats" hade en vanlig röd Peugeot 205 GTI -89. Precis som den svarta GTI'n där bakaxeln gick. Vi fick -20 varv för "snygg lack", "snygg bil" eller värd mer än 5000 kr. Kalla det vad man vill. Sånt är livet. Den svarta GTI'n fick inte avdrag.
Bilen har 850 kg och 122 hk. Lätt att bromsa, och vi hade bytt bromsar innan. Tur att dom höll. Och vi hade massa tur, och inga avåkningar och annat slöseri med tid.
Vi körde 684 varv! Men med 20 varv avdrag så har vi officiellt 664 varv. Hur man än räknar så körde vi flest varv. Att Kitty fick 20 extra varv för genomfört kul bil och klädsel kan ju inte motsägas. Mina ungar hade Kitty som favorit. Grattis till Kitty för vinst i roliga tävlingen.
Men... lätt bil och försiktig körning visade sig funka bra. På banan körde vi 21 varv mera än någon annan. Måste ju skryta lite. Vi är rätt chockade själva. Gamla idioter som klarade sig rätt bra.
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1363667
Tack för en bra helg till alla!
Team Old Rats.
Då får man gratulera vinnarna av Glöggtävlingen!
Själva bröt vi strax innan klockan 3 på natten då bromsarna var helt slut.
Racesammanfattning:
Allt funkade bra till att börja med och vi körde upp oss från 30e startplats till 15e då det började bråka lite strax innan halv 5... Då en bakvagnbussning ramlade bort (vilket resulterade i en spektakulär snurrning i start/mål böjen)så vi blev tvungna att fylla bussningen med svets och ståltråd och det blev lyckat! Så efter någon timma var vi ute och gasade igen med en (ny) bil.
Klockan halv 10 så hade vi knappt några bromsat längre. Ena bromsklossen trillade nog bort så det hade gått stål mot stål och kolven i oket blivit uttryckt. Då plockade vi bort oket och fortsatte med broms på 3 hjul...
Så gick det bra tills strax efter 12 då beläggen på andra framhjulet med släppte. Det resulterade med att bilen hamnade nästan i Mjölby efter rakan...
In i depå och plocka bort det oket med. Så nu kör vi bara med bromsar bak, vilket ger lite intressant körstil. Man får ju typ lägga stoppsladdar in i kurvorna för att få ner farten! Är rätt nöjd med att få varvtider ner åt 2:02 utan bromsar fram på bilen i alla fall .
Så rullade vi på framåt halv 3 då beläggen bak började på stål mot stål med och då kastade vi in handduken. Synd att vi inte hade med mer bromsbelägg för då hade vi nog kört betydligt längre .
Hur som helst så var det kul som satan med snygg körning (förutom en viss Polisbil som körde väldigt fult ibland ).
Undrar hur många gånger vi passerade "Hello Kitty" men trots det så körde de stabilt utan mek. Vi hade även ett par kul duster med den andra Peugeot 405:an (Motocorsa) då det gick väldigt lika...
Tackar för oss för denna gång så får vi se om det blir någon mer.
Sarthe Racing: (Silver Peugeot 405 med flejms)
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |