Endurance i Februari

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Rätt slående kommentar ungefär 10 sekunder in i denna film. :arsele:krama
Vet tyvärr inte vilket team det är filmat från..

Roligt att titta på.. Måste varit tidigt i racet va?:va
Blev lite hårigt med den sladdande Volvon sen:D
http://www.youtube.com/watch?v=NWIw3KjyHTw
[YOUTUBE-ID]NWIw3KjyHTw[/YOUTUBE-ID]

Det är Astran med flejmsen. Den som rasade 20 minuter från målgång. Vi har det på film!

/Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
AHA! Den gick bra den bilen, men bara marginellt snabbare än våran GT på rakan. Kändes konstigt att få loss en såpass ny bil för 5000, men de kände väl ägaren antar jag.. Eller så var de bra på att pruta.

Jag är f*n förvånad över att GT´n höll så bra som den gjorde.. Enda som pajade var 5:e växlen, men den behövdes inte egentligen.. Det var precis så man han till varvstopp på 4:an på rakan innan det var dags att släppa vid chickanen.. två av våra förare hävdade bestämt att de höll fullt hela vägen igenom, men jag vågade f*n inte.

Var det inte Astran som hade plåten på sidan för att dämpa ljudet? :va?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
AHA! Den gick bra den bilen, men bara marginellt snabbare än våran GT på rakan. Kändes konstigt att få loss en såpass ny bil för 5000, men de kände väl ägaren antar jag.. Eller så var de bra på att pruta.

Jag är f*n förvånad över att GT´n höll så bra som den gjorde.. Enda som pajade var 5:e växlen, men den behövdes inte egentligen.. Det var precis så man han till varvstopp på 4:an på rakan innan det var dags att släppa vid chickanen.. två av våra förare hävdade bestämt att de höll fullt hela vägen igenom, men jag vågade f*n inte.

Var det inte Astran som hade plåten på sidan för att dämpa ljudet? :va?

Kitty förlorade ingenting under alla timmarna. Känns nästan för bra för att vara sant...

Dom satte dit plåten under racet för att det bullrade för mycket ja. Smart drag.

/ Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Kitty förlorade ingenting under alla timmarna. Känns nästan för bra för att vara sant...

Dom satte dit plåten under racet för att det bullrade för mycket ja. Smart drag.

/ Jens

Jo, jag hörde det.. Bara att gratulera!:tummenupp Good shit..

Fattar inte att de inte drog ur avgassystemet på andra sidan astran.. De flesta som kört på Mantorp vet ju att micen för ljusmätning sitter på vänster sidan på start/mål.:va

Men men.. De löste ju problemet iallafall.:)
Skulle ni vara med i Mars?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jo, jag hörde det.. Bara att gratulera!:tummenupp Good shit..

Fattar inte att de inte drog ur avgassystemet på andra sidan astran.. De flesta som kört på Mantorp vet ju att micen för ljusmätning sitter på vänster sidan på start/mål.:va

Men men.. De löste ju problemet iallafall.:)
Skulle ni vara med i Mars?

Vi är anmälda. Vi vann ju en startavgift till nästa.

Djungelns lag heter vi nästa gång....

/ Jens

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Vet någon här vilket lottnummer som vann en startavgift (eller var det ni Kitty?) Vi hade lotter, men stannade inte tills dragningen.
Vi har nog redan bestämt oss för att ställa upp i mars igen... :D

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vet någon här vilket lottnummer som vann en startavgift (eller var det ni Kitty?) Vi hade lotter, men stannade inte tills dragningen.

Det var danskarna som vann det om jag kommer ihåg rätt...

/ Jens

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...

Vi kunde ju inte ha allt emot oss, 20 varv avdrag, Kitty 20 plus, kallt väder, sur ex-kärring, dyr bensin, ekonomisk kris, osv...

Så vi hade lite tur och vann på lott nummer 191. Vi får en startplats till mars. Men... vi vet inte ännu om alla i teamet får OK hemmifrån, eller om cheferna lägger veto. Så eventuellt kan vi sälja vår plats rabbaterat, men bara till någon bland mc-folket på sporthoj.

/Kris
Old Rats 684 varv

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vi kunde ju inte ha allt emot oss, 20 varv avdrag, Kitty 20 plus, kallt väder, sur ex-kärring, dyr bensin, ekonomisk kris, osv...

Så vi hade lite tur och vann på lott nummer 191. Vi får en startplats till mars. Men... vi vet inte ännu om alla i teamet får OK hemmifrån, eller om cheferna lägger veto. Så eventuellt kan vi sälja vår plats rabbaterat, men bara till någon bland mc-folket på sporthoj.

/Kris
Old Rats 684 varv

Ja jävlar vad dom måste ha tjänat pengar på oss på Statoil.

Framförallt dom bilarna som läckte lika mycket soppa som motorn drog i sig...

:D

/ jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Appropå ingenting..

Hur många blev omkörd under gulflag?
Jag blev omkörd 2 ggr. av två specifika bilar som jag lagt på minnet.

Någon annan?

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Du, det sitter folk helt utan skyddsutrustning i bilarna. Man kör med respekt för de andra inblandade då. Ni stal spår hejvilt hela tiden, det är allt annat än schysst racing.

/ Jens

Vi torpedera ingen, att det blir lite kontakt i kurvor händer.
Vi stal dom spår som fanns att ta, och det är racing.
Vet inte hur många ggr jag körde mellan 2 bilar i kurvor med en 5 öring emellan, men det gick, och det är också racing. Aldrig någpnsin har vi kört på någon med flit, det vore oschysst, men visst har man missbedömt läget både 1 och 2 ggr.
Då handlar det om låga farter i nån kurva som Mjölby eller parisarn.
Vi kunde ta många olika spårval och kanske var det det som såg ut som farlig körning vad vet jag, men bilen kunde köras i alla möjliga spårval som gjorde omkörning enklare.
Vi använde den skyddsutrustning som krävdes, hjälm, det gjorde alla andra också hoppas jag, och självklart hade väl alla bälten på.

Sen får du verkligen skilja på MC och bil.

Vet att vi tappade hela fronten då nån av Andrés kompisar körd och bytte spårval helt plötsligt när han kom med bra fart, han mosade halva vår front.

Sen var det någon som körde på en däcktrave som hamnade rätt på vår huv och upp över vindrutan, vi ville inte slå skiten ur den som gjorde det eller hur.
I racing så händer det saker.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vet inte hur många ggr jag körde mellan 2 bilar i kurvor med en 5 öring emellan, men det gick, och det är också racing. Aldrig någpnsin har vi kört på någon med flit, det vore oschysst, men visst har man missbedömt läget både 1 och 2 ggr.
Vi kunde ta många olika spårval och kanske var det det som såg ut som farlig körning vad vet jag, men bilen kunde köras i alla möjliga spårval som gjorde omkörning enklare.
Vi använde den skyddsutrustning som krävdes, hjälm, det gjorde alla andra också hoppas jag, och självklart hade väl alla bälten på.

Vet att vi tappade hela fronten då nån av Andrés kompisar körd och bytte spårval helt plötsligt när han kom med bra fart, han mosade halva vår front.

Sen var det någon som körde på en däcktrave som hamnade rätt på vår huv och upp över vindrutan, vi ville inte slå skiten ur den som gjorde det eller hur.

Ok. Vi tycker olika. Mina händer och fötter räcker inte till för att räkna de gånger jag låg bakom och såg er stjäla spår in i kurvor som gjorde att de som ni körde om snurrade, kom av banan eller på annat sätt helt tappade flytet.
Det är skojrejsing det här.

Ingen jag pratade med tyckte ni körde schysst på banan, ta åt er det istället för att tjafsa emot. :tuttar:krama

/ Jens

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Som sagt, Jag hade önskat lite mer omtanke från några av era förare, men det verkade inte vara eran stil. Det var ju kanske inte bara jag som reagerande på körstil och inställning.. Men skitsamma.. Rubbing is racing som dom säger. Synd att ni släckte de gröna saftblandarna.. Jag hade iallafall gärna flyttat på mig om jag såg dem i backspegeln. Jag ville helst undvika eran bil efter att ha snackat med andra förare.

Visst, vi körde utan bakljus, men vi fick också svartflagg för det och meckande 30 minuter i depån för att fixa det. Inte fan gnällde vi för det, vi följde anvisnigen till punkt o pricka.

Men tack för ett bra race Ravetrancer!
Det var faktiskt kul att se eran bil på banan.. Det var lätt snyggast och kördes snabbare än vad jag trodde var möjligt av er. Heders!:tummenupp

JENS!
Tack för ett skitskoj race! Det var f*n askul att se er på banan och jag önskar bara jag hittat till eran husvagn för den kaffe som jag blivit utlovad. Vi får ta det nästa gång helt enkelt..

Jag hittade en Subaru Legacy 2.2 på blocket för 4900.. Funkar det i Mars tror ni?:näsblod
Menar inget illa, blir lite irriterad ibland för att vissa har annan inställning till racet och sedan inte kan acceptera att just vi var där för att ge järnet.
JAg älskar racing, jag har ett eget team dessutom och jag gillar inte oschysst körning. Dock så tycker jag det är stor skillnad på oschysst körning och på hård körning.
Många lärde sig kanske dessutom att man kan gasa lite hårdare med sina bilar också, vet att nån åkte våra spår och vart nöjda.

Jag själv kan ha gjort en del ganska hårda omkörningar, men jag har inte tryckt av nån från banan, legat plåt mot plåt i nån kurva har man gjort, men det är ganska ofarligt.

Vi körde dessutom 1,52-1,53 tider utan någon som helst bromsverkan, dock fick man ju peta i 2:an från 4:ans växel innan kurvor.

Nu skiter vi i det här, det blir mer hård körning i Mars, hoppas många av de som var med återkommer med lite mer skinn på näsan då, nu när dom sett att man kan köra ganska hårt. :)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Appropå ingenting..

Hur många blev omkörd under gulflag?
Jag blev omkörd 2 ggr. av två specifika bilar som jag lagt på minnet.

Någon annan?

Jag blev omkörd. Tutade för att påminna om att det var gulflagg, men ingen respons. Golf båda gångerna.

/ Jens

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tror att alla var överens om att BMW:n kördes betydligt fulare än någon annan. Dock så måste jag säga att ni var mycket duktiga på att köra, med väldigt fina spårval. Det stora problemet var att ni inte brydde er ett dugg om ni tryckte någon annan bil av banan. Ni tryckte ut en av våra förare så att han slog av backspegeln mot däcken i 120 blås och det är faktiskt ren idioti!!!
Jag hörde flera som faktiskt var sugna på att trycka er av banan bara för att ni körde så fult!
Men nog om det! Dock så vet jag inte om jag tycker att ni skulle ha fått straffvarv...
Tycker själv att Hello Kitty var rätt vinnare. De körde snyggt och jämt hela tiden!
Vi får väl försöka ta upp fighten i mars igen? :tummenupp
Tråkigt med att de var så nära däcken, var detta i chikanen på rakan?
JAg gjorde en del omkörningar där, och där var ganska farligt, mig veterligen så var jag alltid förbi i chikanen om än sent då jag inte bromsade alls där. Nästan alla bromsade och då for man förbi ganska enkelt. KAn inte vara så att nån blev lite skraj och väjde undan för jag skulle aldrig köra om där om jag inte var 100% säker på att jag inte kom igenom cleant.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s

Att läsa på arrangörens hemsida:
http://www.skrotbilsrejset.nu/index.php?option=com_content&view=article&id=58&Itemid=94
* Säkerhetsanordningar som bur och fyrpunktsbälten är ej nödvändiga då detta inte är en tävling utan ett uthållighetstest som går ut på att köra så många varv som möjligt under 24 timmar.

* Detta är ett test så notera att all form av oschysst körning kommer att resultera i svartflagg.

* Testledningen kommer att rikta särskild uppmärksamhet mot ojuste eller vårdslös körning och all plåt eller hjulkontakt kommer att inrapporteras för bedömning av testledare.

Jag blev omkörd. Tutade för att påminna om att det var gulflagg, men ingen respons. Golf båda gångerna.

/ Jens

BMW en gång (Undra vilken.. :D)
- Det var den gamla 3-serie kombin.:D:D

GOLF andra gången.. Den gröna vill jag minnas, men det var mörkt.

Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rätt slående kommentar ungefär 10 sekunder in i denna film. :arsele:krama
Vet tyvärr inte vilket team det är filmat från..

Roligt att titta på.. Måste varit tidigt i racet va?:va
Blev lite hårigt med den sladdande Volvon sen:D
http://www.youtube.com/watch?v=NWIw3KjyHTw
[YOUTUBE-ID]NWIw3KjyHTw[/YOUTUBE-ID]

kolla 12 sekunder in så ser du var vår nos är och att dom är minst en bilbredd från kanten, att de sen blev överraskade må jag ta, men inte fan är vi en fitta för att vi tog tomt utrymme?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Inte alls.. Bara en kul kommentar.. :D

Han blev nog överrumplad, men clean omkörning var det, helt klart.

Edit.
Missförstå mig rätt nu Ravetrancer...
Jag tyckte ni körde lite för hårt ibland och var lite för nära vid några tillfällen. För det mesta så var det cleana och schyssta omkörningar av era duktiga förare.

Poängen är att jag tror att det var ganska många som INTE har samma vana av racing som blev överrumplade och det är något som ni kanske bör tänka något mer på vid nästa tillfälle.

Tanken är inte att sitta och skrika eller vara en lipsill som du uttryckte det. Snarare att ge en feedback som gör att bundeswehr kan bli ett team som uppskattas av andra deltagare också.

Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Att läsa på arrangörens hemsida:
http://www.skrotbilsrejset.nu/index.php?option=com_content&view=article&id=58&Itemid=94
* Säkerhetsanordningar som bur och fyrpunktsbälten är ej nödvändiga då detta inte är en tävling utan ett uthållighetstest som går ut på att köra så många varv som möjligt under 24 timmar.

* Detta är ett test så notera att all form av oschysst körning kommer att resultera i svartflagg.

* Testledningen kommer att rikta särskild uppmärksamhet mot ojuste eller vårdslös körning och all plåt eller hjulkontakt kommer att inrapporteras för bedömning av testledare.

BMW en gång (Undra vilken.. :D)
- Det var den gamla 3-serie kombin.:D:D

GOLF andra gången.. Den gröna vill jag minnas, men det var mörkt.
och test kallar dom det för att??? Det vet du väl svaret på, det heter ju dock skrotbilsrejset, och undvika plåt och hjulkontakt var ju inte det lättaste med vatten och en massa sand på banan och en o annan missbedömning.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC