Endurance i Februari

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Jaha,
Då får vi väl komma med en liten update från vårat team, Old Rats. Vårat danska team har helt enligt traditionen anmält oss med en riktig rat-bike, ups.. jag menar rått-bil. Dumma som vi var så köpte vi ett objekt som inte kunde starta :huvet trots at den kostade hela 4500 Skr. Så har vi använt all vår sömnlösa tid i över en vecka på att försöka få skiten, ups.. jag menar rått-bilen till att starta. Efter många NYA gråa hår så lyckades det att få liv i liket idag. It's alive !!! :banana Men... den låter inte särskilt bra, så vi kan inte garantera att den håller mera än ett par timmar. :gnissla

Trots allt så fungerar motorn på rått-bilen i ögonblicket och därför törs vi offentliggöra vårat projekt med blod, svett och tårar. Se projektet här:
Old Rats projektbil

Vi måste ju passa på att skryta medan den fortfarande funkar. Och det är tillåtet att skratta åt oss medan vi är på gott humör. Ja, jag vet, vi är inte världsmästare eller särskilt smarta. :3freak Men vi är med. :tuttar Vi kommer, och vi "hygger" oss. :fyllisar Hoppas den håller fram till start i alla fall. Vi ses på Mantorp.

/Kris

P.S.
(Är det någon av våra vänner som vill festa med oss så kan vi ta med några bajer, f.ex. Tuborg/Carlsberg, men bara till "eget bruk" bland våra vänner. Ett flak med 24 burkar kan gå på cirka 180 svenska pesetas nu för tiden. PM'a i så fall. Det där med dark dog och red bull har vi aldrig fattat, vi kör med grön tuborg. I vart fall efter körningen, vilket i detta fall kan hända fortare än planerat. Då har vi bara "danske-hygge" kvar att trösta oss med.)

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Är det någon som behöver en racestol? Dom säljs i par har jag märkt.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jaha,
Då får vi väl komma med en liten update från vårat team, Old Rats. Vårat danska team har helt enligt traditionen anmält oss med en riktig rat-bike, ups.. jag menar rått-bil.
Coolt reportage som brukligt min vän, #63 RRR kommer dock inte till start i detta race som tur är.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Idag ska vårat 99hästars-monster få en balk svetsad.... sen är den klar för resjmys.

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Coolt reportage som brukligt min vän, #63 RRR kommer dock inte till start i detta race som tur är.

Ja, vi ångrar oss nästan. Vi hoppas bara att kärran håller ihop så länge att alla får köra minst ett pass. Kommer vara kul tror vi. Speciellt det att träffa och snacka med alla andra tokstållar liksom oss.

/Kris

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Kommmer det inte lite mer info, om regler m.m snart? Eller har jag missat ngt mail eller info ngn stans?

Det börjar dra ihop sig....

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Tänkte bara tillkännage mig som en av förarna i Team silvertejp rejsing (den enda som finns representerad på SH), och önska er alla lycka till med bilmecket innan tävlingen, och i rejset den 14:e :tummenupp ser fram emot 24 tokiga timmar :tungan hehe

/Robban

Flatslide

Ny medlem
Gick med
22 May 2004
Hoj
R1, Crf å CB 750
Tänkte bara tillkännage mig som en av förarna i Team silvertejp rejsing (den enda som finns representerad på SH), och önska er alla lycka till med bilmecket innan tävlingen, och i rejset den 14:e :tummenupp ser fram emot 24 tokiga timmar :tungan hehe

/Robban

Jag som trodde att det gammla ERF teamet silvertejp racing fått liv igen. De gjorde en kort karriär på anderstorp sista rejset -07 med en av de högsta highsiders som skådats i depåsvängen.
Föraren fick efter sjukhusbesök åka med i husvagnen hem.

..................Suck! Det var tider det...:)

FastFreddie5

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 600 RR-08, numer Elitidrottsman!
Vi känner igen oss i allt ni skrivit. Vi har nämligen en likadan pärla! Vårt största problem just nu är den läcker olja som ett såll. Dessutom har vi en spännande hjulvinker på c:a 4 grader toeout på hö bak efter en smäll så bakvagnen är sne. Men lacken är fin...

Ska vi tro att 10 bilar kommer i mål av 40.

Benny, köp en rejäl bil, ni behöver ju en som tål lite vikt:hihi

Tjena Benny.
Grattis och välkommen. Då ses vi på banan.
Ett tips... försök inte köpa sämre bil än oss.
Team Old Rats bilprojekt

/Kris

View attachment 262119

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Vi känner igen oss i allt ni skrivit. Vi har nämligen en likadan pärla! Vårt största problem just nu är den läcker olja som ett såll. Dessutom har vi en spännande hjulvinker på c:a 4 grader toeout på hö bak efter en smäll så bakvagnen är sne. Men lacken är fin...

Ska vi tro att 10 bilar kommer i mål av 40.

Benny, köp en rejäl bil, ni behöver ju en som tål lite vikt:hihi

Ja, oljeläckage har vi inte checkat ännu. Man måste ju kunna starta motorn för det. Det lyckades först för ett par dagar sedan, och igår fixade vi avgasröret. Så igår/idag startar försiktiga väg-tests för att hitta dom allvarligaste små-felen.

Tror din gissning om 75% bortfall är ganska bra. 10 bilar i mål utav 42 startande. Tror vi ska gubbköra för att hålla längst möjligt. Se om man kan hålla sig i skinnet. Vore bra om alla 4 förarna fick minst ett körpass i alla fall.

/Kris

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...