Endurance i Februari

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag som trodde att det gammla ERF teamet silvertejp racing fått liv igen. De gjorde en kort karriär på anderstorp sista rejset -07 med en av de högsta highsiders som skådats i depåsvängen.
Föraren fick efter sjukhusbesök åka med i husvagnen hem.

..................Suck! Det var tider det...:)
Urban gjorde mollbergare :yoparty

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Jag som trodde att det gammla ERF teamet silvertejp racing fått liv igen. De gjorde en kort karriär på anderstorp sista rejset -07 med en av de högsta highsiders som skådats i depåsvängen.

Heter inte depåsvängen längre, den döptes om, Där och Då.... UrbanKurvan:hihi

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Trots att ni inte anmält ert intresse att köpa detta vackra namn så önskar jag er lycka till och hoppas att ni kan bryta förbannelsen över det:tummenupp

Tänkte bara tillkännage mig som en av förarna i Team silvertejp rejsing (den enda som finns representerad på SH), och önska er alla lycka till med bilmecket innan tävlingen, och i rejset den 14:e :tummenupp ser fram emot 24 tokiga timmar :tungan hehe

/Robban

Ja det var tider det... Jag tror och hoppas att vi aldrig kommer få uppleva en värre resa än detta. Men det var 06?

Tänk er minen på sjuksyrrorna som stod ute och rökte vid akutintaget när en fulllastad V70 + husvagn dundrar upp, ut kliver en förare och fyra ganska glada grabbar efter avslutningsfesten på Anderstorp, då inser de att vi har ju inte plats för dig, vad göra??? Vi lägger honom i husvagnen:huvet

Heter inte depåsvängen längre, den döptes om, Där och Då.... UrbanKurvan:hihi

Detta tar jag som en accept på att mitt nedslag var i pikstil och gillades av alla domarna längs depåräcket....

:yoparty

Trodde detta var glömt men ack nej....

Sen var väl GSXrrrrrrr inblandad i återkomsten av fisken om jag inte minns fel....

/Urban tros lös -förare

Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Trots att ni inte anmält ert intresse att köpa detta vackra namn så önskar jag er lycka till och hoppas att ni kan bryta förbannelsen över det:tummenupp

Hade ingen aning om att det funnits ett silvertejp rejsing tidigare, iofs inte helt otippat att det skulle ha funnits.. Hoppas ingen misstycker mot att vi heter så nu, förbannelsen ska vi nog (peppar, peppar) kunna bryta :tungan

Ses på rejset :fyllisar

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Grymt seriöst bygge! Kul att se.
Börjat fundera lite om vi är de enda som kör orginalbil (utan extra säkerhetsutrustning) :gnissla .

Nej då, ni är inte dom enda som kör orginalbil utan extra skyddsutrustning som störtbur och annat krafs. Vi kan ju hålla varann i handen och smyga längs kanten medan dom bepansrade stridsvagnarna susar förbi. Vi har till och med en vek fransk lådbil. Se här. Hoppas ingen mosar oss.

Annars om vi blir för rädda så kan vi starta med att njuta et par danska bajere :fyllisar i depån medans vi väntar på att alla pansarvagnar ska köra varann av banan så vi normala tunnis bilar kan komma ut och köra i fred dom sista 20 timmarna. Kan också vara en bra taktik för att få våra kärror att hålla lite längre.

/Kris

alve

SST 600 #3
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawa
Grymt seriöst bygge! Kul att se.
Börjat fundera lite om vi är de enda som kör orginalbil (utan extra säkerhetsutrustning) :gnissla .
Även vi har ett hjärta av sten, således behöver vi ingen bur :tummenupp

Eller annars är det så att även vi får krypa runt längs kanten och titta på de andra.

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Ett par udda V-twin streetfighters... Å mer blir det!
En "originalbil" till?

Floating Mongos med sin FA-WE Gållf 1,8i -90:a! (Ja, DonQens Stuka-bombare alltså...) Den kommer att sakna bur men i övrigt ha de attribut som hardcore-race-cars har, det blir ett tungt pass i helgen! Några av frågorna som måste besvaras genom handlingskraft:

Hur många huvlås kan vi få plats med? Såna där med sprintar å grejjer..
Hur många varv kan vi ta på fjädrarna?
Eller; kommer fjädrarna att tas bort å steloperation genomföras?
Kan man överladda med 12V kompressor?
Lustgas- eller startgasinsprutning?
Funkar det att bygga ett RamAir-insug med plasthink?
Går det att strajpa undersidan på ett snyggt sätt?
Är neonrör eller ljusslingor tillåtna?

Som sagt, frågorna är många och svaren kommer som DonQ utlovat i bilder!

Rgds
Floating Mongos Race Alliance

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Vi har fortfarande ingen bil...
Någon som har en bra (automat) till salu?

Börjar känna liiite panik
//
Benny

Ta't lungt Benny. Se här vad fina objekt det finns i närheten av dig...
http://www.blocket.se/vi/20128403.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/19348075.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/20125482.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/19993058.htm?ca=11_s
... och många andra!
Det är bara att ta ut och kika, och köpa. Nu har du lovat att köra, så fixa en bil så ses vi.

P.S.
En gammal bil till 5000 är aldrig säker. Det är bara att chansa glatt, så får vi se vad som händer och hur länge den håller på den stora dagen. :)

/Kris

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
SHIT vad jag VERKLIGEN skulle vilja vara med på detta.. Men men..

Undrar om man skall göra en fuling. Jag fyller ju år den 15:e februari (mer precists 02:15 den 15:e), finns det ett bättre sätt att fira än under rejs? :D

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Jaha, då är det dags för status update från team "Old Rats". I brist på störtbur så fick vi satt på nya bromsklossar idag. Finns inga raceklossar till våra 1,6 HDi bromsok, men vi fick något bättre än orginal.

Så kommer vi till det vigtigaste... Dekaltrimmning !!! Alla vet ju att det går mycket fortare med dekaler. Om inte annat så vill det avleda uppmärsamheten från att det är en gammal trött bil. Vi kommer i alla fall se snygga ut innan bilen packar ihop eller vi krashar bilen. Yo, dekaltrimning sparkar röv. Uppdaterad projektrapport.

2009_skrotbil_65.jpg

Last edited:

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Ett par udda V-twin streetfighters... Å mer blir det!
Preview av Floating Mongos FA-WE Stuka

Klar! DonQ backar ut vår störtbombare 21:30 för provskjutning. Hård som granit! Mer utförlig rapport kommer under dagen...

Bifogat

• FAWEStuka.JPG
    FAWEStuka.JPG
    78.4 KB · Visningar: 108

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Klar! DonQ backar ut vår störtbombare 21:30 för provskjutning. Hård som granit! Mer utförlig rapport kommer under dagen...

Vilken vacker Wolkrennsportwagen!

Be till Gud om uppehåll, luftmängdsmätare kan bli så kinkiga av fuktig insugsluft :D
Edit: Eller så är den så anrik att den inte har ngn :D

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende