Endurance i Februari

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nya eller beggade? Jag kan fixa nya Bimarco-stolar för "rätt pengar"; Bimarco Bravo eller Cobra för 1500:- styck. Inte FIA-godkända men ruskigt fina för pengarna... Kolla mer på www.bimarco.pl

Nån som hört mer om Anderstorp?

Funderar faktiskt också att köra 5-pappserien där man inte behöver skrota bilen! Nån mer?

/Torbjörn

Vi vill låna stolar, inte köpa. Utgifter nog med detta utanför roadracingen.

Anderstorp vill vi åka, men 5-papp är för korta race och sen måste man ju bygga om bilen, ännu en gång för mycket jobb när man håller på med roadracingen.

/ Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Hur fäste ni bältena? Vi måste ju ha 2st stolar, det var kul med sällskap!

/ Jens

Bältena hade ikrokning, så vi skruvade fast ögglor genom golvet och baksätet. Ögglorna hade polarn sedan tidigare.. Han pratade om att det var speciella förstärkta Ögglebultar för montering av 6-punktsbälten. Tror han köpte dem eller fick med dem med köp av stol och bälte.

Hittade likadana här för 60:- styck. http://www.trendab.se/default.aspx -> Scrolla ner
De kan man ju iofs återanvända. Vi plockade ur våra iallafall..

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Ett par udda V-twin streetfighters... Å mer blir det!
Vi vill låna stolar, inte köpa. Utgifter nog med detta utanför roadracingen.

Anderstorp vill vi åka, men 5-papp är för korta race och sen måste man ju bygga om bilen, ännu en gång för mycket jobb när man håller på med roadracingen.

/ Jens

Oki, I see...

Det kommer att gå 24-timmars i 5-papp också på Mantorp den 27-28 februari men då för 5-papp+ (som innebär FIA-stol å bur)...

/Torbjörn

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Räkna med den 30 januari, jag ska snacka med klubben idag och bestämma upplägget.

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Nå, hur går det! Har ni fått ordning på era bilar? Vi har i alla fall börjat riva ur inredningen i våran bil och funderar lite på vad man ska åka på för däck. Men troligtvis blir det väl gamla sommardäck. Vi har dock funderingar på vad man ska ha för bromsbelägg för att de ska hålla. Vi har blivit erbjudna att testa kolfiberkolssar gratis (normalt för industriella bromsar). Tror ni att skivorna pallar med detta, eller är det bara att glömma den idén och bara ha med extra belägg i stället.

Hur går det för er andra?

Är riktigt racesugen nu i alla fall :D .

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vi har hämtat hem 2st rallystolar till CRXen. Sen har jag åkt lite med bilen, den går som fan!

Angående bromsar hoppas jag att vår uppfinning ska ordna så att vi inte behöver byta belägg på alla timmarna, men jag har ingen aning om kolfiber är en bra idé mot stålskivor...

Jag ser fram emot racet och eftersom det inte kommer någon info ang. Anderstorp så skippar vi det och satsar fullt till Mars.

/ Jens

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vi blir inte med denna gång.. Ingen plats för oss, så går det när man är sen. :(

Denna kanske skulle funka för någon! Det är ju lite tid kvar..
http://www.blocket.se/stockholm/Fiat_Punto_GT_1_4_Turbo_25107113.htm?ca=11&w=3

Nåja.. Vi kanske kommer ner o kollar.

Ni har väl inte ens skrivit er på reservlistan? Fegisar :näsblod

Kom ner och bjud på lite glögg vettja!

Apropå Fiaten verkar den riktigt "het". Kommer ihåg att dom gick utav bara helvete..

/ Jens

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Sugen som fan på att gasa nu. Var tvungen att köpa mig en bil till bara för att använda på isen nu! Mina 13" vinterhjul gick ju inte på lancern... Så det blev en Volvo 360 GLT att träna på isen med inför racet :tummenupp . Lite synd att ta död på den på isen bara eftersom den endast rullat 9000 mil och vi gav 500 spänn!
Så nu jäklar får nu passa er... :D

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
JENS!
Fick ni ordning på tomgången eller?

Vi står över denna gång, men finns tillgängliga om någon vill ha 2 säkra förare som inte planterar bilen i armcoräcket samt betalar för sig.:tummenupp

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
JENS!
Fick ni ordning på tomgången eller?

Vi står över denna gång, men finns tillgängliga om någon vill ha 2 säkra förare som inte planterar bilen i armcoräcket samt betalar för sig.:tummenupp

Nääh, det verkar vara nått helkonstigt med den där kallstartsventilen. men det gör inget, bilen går lika bra utan den.

Ännu en sak som gör att bilen verkligen inte är värd mer än 5000 spänn. Jag ska lägga ut annons snart för att försöka sälja den dyrt, men bjuder ingen över 5´ så är ju saken biff, inga straffvarv!

/ Jens

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Är era bilar skrotade?
Vår står fortfarande som avställd?

Senaste EU-regbevis del 1: 2009-11-02
Fordonsstatus: Avregistrerad (2009-12-02)

//
Benny

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Tjuvtränar lite på isen. Kul som fan med isdäck :D

Hur går det för er andra?

Bifogat

• Breilsadd.jpg