Endurotråden!

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Någon som vill leka lite med mig imon på dan? Köra lite skog eller på "min" crossbana i bohus? Lite tråkigt att köra själv...

¨Finns det elaka poliser som gnäller där eller går det att bröta med oreggat? Har ju nära även om det hade vart bättre på lördag

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Någon som vill leka lite med mig imon på dan? Köra lite skog eller på "min" crossbana i bohus? Lite tråkigt att köra själv...

Hade varit coolt, men jag kan inte imon.
Men det kommer kanske fler tillfällen?

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
¨Finns det elaka poliser som gnäller där eller går det att bröta med oreggat? Har ju nära även om det hade vart bättre på lördag

Ne några poliser finns inte.. :D Dock delar vi våran fina sandhåla med en ridskola så när det kommer en häst får man stänga av och vänta tills dom ridit förbi.. Jag har kört där i hela mitt liv med crossar så det är nog ingen fara. lite svårt att stå där med bil och kärra bara.. :va

Hade varit coolt, men jag kan inte imon.
Men det kommer kanske fler tillfällen?

Klart... :tummenupp Skulle vart kul om man kan bli några styckna och fixa till banan igen den har börjat förfalla finns inga hopp kvar heller. :( Men as finna enduro spår iallefall.. Kanske kan köra ihelgen?

Last edited:

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Klart... :tummenupp Skulle vart kul om man kan bli några styckna och fixa till banan igen den har börjat förfalla finns inga hopp kvar heller. :( Men as finna enduro spår iallefall.. Kanske kan köra ihelgen?

Helgen blir svår förmig. Vi får se när det blir av. Är ganska uppbokad med mitt övriga liv några veckor frammåt.
Men det är livat det med! :yoparty

NS

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husaberg fe650 04 husaberg 650 fs650 04
Köra enduro/cross på lördag då är jag på.Vart kör vi? passar det vid 11-tiden

hjulben_74

beep beep
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
vtr1000/ktm450exc
plockade fram 600 häromdan och körde lite fan va hög den har blivit och va långt framm fotpinnarna satt....men va kul det e att köra på bredden och på bakhjulet.... sen att axeln pajade e väl bara som det skall...

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
jag har fått på knotterhjulen på min nu:D

någon som åker fortfarande? alming och co?

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
jag har fått på knotterhjulen på min nu:D

någon som åker fortfarande? alming och co?

Jo, jag har väl inte direkt slutat köra ännu, har dock lite mycket annat att göra nu. Planerar att snart vara på hjulen igen, om vädret är fullgott nog.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Jo, jag har väl inte direkt slutat köra ännu, har dock lite mycket annat att göra nu. Planerar att snart vara på hjulen igen, om vädret är fullgott nog.

gott e de. varning för isen dock:mad:

skulle ta hojen till bussen i morse, klotade en gång = krökt bromshandtag. =lyfter upp den, fötterna glider iväg = hojen välter åt andra hållet och kopplingshandtaget gick av. tjena va jag är arg på is nu.....:mad:

hjulben_74

beep beep
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
vtr1000/ktm450exc
gott e de. varning för isen dock:mad:

skulle ta hojen till bussen i morse, klotade en gång = krökt bromshandtag. =lyfter upp den, fötterna glider iväg = hojen välter åt andra hållet och kopplingshandtaget gick av. tjena va jag är arg på is nu.....:mad:

du får väl testa med dubbat skall själv lägga på spikskorna nästa vecka tror jag

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
jag tänker inte kränga mera däck.... klämde hål på framslangen 3 gånger.... dom får sitta där dom sitter tills denna hojen är såld.

Övning ger färdighet! :mattias

Glöm inte att du måste fylla i "lagom" med luft i slangen, dvs, så att den precis fylls ut, så brukar det gå bra. Men sista biten är svår.

Jag själv har dock mest fått problem med bakslangen (som jag sent en kväll klämde hål på 2ggr, och fick laga om 3ggr pga dåligt lagningsjobb =) )

Issulor hade varit kul, men de pengarna finns inte nu, när man vet att det är mycket utgifter på annat, t.ex bilen som väntar framöver.

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Körde på Bälinge (i Alingsås) idag, och de var halt nåt så in i H.L.V.3.

Skulle ha krängt på dubbisarna men de var ju så himla milt. Dock så var det endast ytan som hade tinat upp, och under den "lösa" leran så var det stenhårt.

De blev ett par timmars körning ändå, och ett par dl transpiration.

hjulben_74

beep beep
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
vtr1000/ktm450exc
jag tänker inte kränga mera däck.... klämde hål på framslangen 3 gånger.... dom får sitta där dom sitter tills denna hojen är såld.

känner igen mig där e nog den sämsta på forumet här när det gäller att kränga däck och jag har provat många gånger:huvet
det e därför jag har dubbisarna på fäljar redan så det går smidigt att byta:D

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Övning ger färdighet! :mattias

Glöm inte att du måste fylla i "lagom" med luft i slangen, dvs, så att den precis fylls ut, så brukar det gå bra. Men sista biten är svår.

Jag själv har dock mest fått problem med bakslangen (som jag sent en kväll klämde hål på 2ggr, och fick laga om 3ggr pga dåligt lagningsjobb =) )

Issulor hade varit kul, men de pengarna finns inte nu, när man vet att det är mycket utgifter på annat, t.ex bilen som väntar framöver.

jag hade i lagom med luft. men va dom där sista tagen när man stoppar in järnet lite för långt och inte kommer åt med fingrarna att se till att slangen inte hamnar imellan.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln