Endurotråden!

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Nu har ja köpt mig en ren lekhoj så nu måste ja hänga med er ut o leka! Är inga dubbdäck på den, men det kanske e smart o sätta på det så fort som möjligt? Vart köper man det billigast? Och vart köper man cross/endurokläder billigast?

Rekomenderar ni enduro eller crosskläder? Ja lutar åt crosskläder då de e lite smidigare o ja vill ha så mycket smidighet som möjligt då ja har så korta ben. Men crossbrallorna är kanske inte lika vattentäta?

Tänkte köpa sånna där boxerliknande skyddsshorts och crossbrallor. Ledade knäskydd, säkerhetsväst på överkroppen. O sen nån crosströja över det. Några andra rekomendationer?

lilltryne

Gick med
17 Jan 2005
Hoj
Vad har du fär hatt?

Det kan vara rätt najs o flåsa runt i en crosshjälm oxå istället för integral. Men sån har du kanske redan!?

Cross vs enduro får Alming eller nån med insatt svara på :tungan

Köpte mig en Acerbics crosshjälm i sommras.

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Nu har ja köpt mig en ren lekhoj så nu måste ja hänga med er ut o leka! Är inga dubbdäck på den, men det kanske e smart o sätta på det så fort som möjligt? Vart köper man det billigast? Och vart köper man cross/endurokläder billigast?

Rekomenderar ni enduro eller crosskläder? Ja lutar åt crosskläder då de e lite smidigare o ja vill ha så mycket smidighet som möjligt då ja har så korta ben. Men crossbrallorna är kanske inte lika vattentäta?

Tänkte köpa sånna där boxerliknande skyddsshorts och crossbrallor. Ledade knäskydd, säkerhetsväst på överkroppen. O sen nån crosströja över det. Några andra rekomendationer?

Jag rekomenderar Cross och Endurocompanit i kållered.
Inte mycket till webshop, men lite av utbudet finns på www.crossendurocompaniet.com

köpte för en månad sedan nya byxor och tröja. utförsäljning fjolårsmodeller.
fanns mycket "mindre" storlekar kvar då, meninga större. värt att kolla!
de har stort utbud av skydd av olika fabrikat.

dubbdäck är dyrt. kolla om du hittar fina begagnade. de går dessutom sönder (slits ut) tokfort om du tänker köra på dem till sjön eller vad du tänkt köra på.

Men är inte långt ifrån ;-) men alla skall vi börja någonstans:tummenupp

jag är en fegis :D

Last edited:

lilltryne

Gick med
17 Jan 2005
Hoj
Imorgon (lördag) blir de körning på Bälinge (alingsås).

Ska ni med?

Från 11-12-tiden till 13-14-tiden ungefär.

Har ni släp när ni åker så långt bort eller kör ni dit?

Måste man ha körkort när man kör på klubbarnas enduroslingor? Min nya hoj är enduroreggad men avställd, funderar på om ja måste ställa på den o sätta på lysen o liknande eller om ja kan köra med den i crossskick på banorna.

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Har ni släp när ni åker så långt bort eller kör ni dit?

Måste man ha körkort när man kör på klubbarnas enduroslingor? Min nya hoj är enduroreggad men avställd, funderar på om ja måste ställa på den o sätta på lysen o liknande eller om ja kan köra med den i crossskick på banorna.

enligt reglerna för endurokörning på SVEMOS hemsida, är just ENDURO en sport som kräver körkort för fordonet, eftersom banorna delvis kan köras på icke inhägnat område.
Däremot lär det inte vara någon som kollar dig på klubben, men som vanligt kan du noog råka illa ut om något skulle gå snett.

Angående släp, så tror jag intehan har så långt eftersom han enligt profilen bor i alingsås.
Jag vill ha släp...

lilltryne

Gick med
17 Jan 2005
Hoj

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Till lilltryne och Alming:

Jag har släp.
Händer ibland att jag tar hojen till och från banan, men oftast tar jag den på släp.
Bor ca 2 mil från banan.

Det blev drygt 2 timmar intensiv körning. Har nog aldrig varit så trött efteråt. Ville inte ens köra hem när jag var klar.

lilltryne

Gick med
17 Jan 2005
Hoj
Så nu e det kåsan i helgen! Vilka av er ska upp o kolla? Själv tar ja tåget kl 8:07 från götet upp till thn. Kommer bort till hedeäng lagom till första föraren kommer dit förmodligen, runt 9:20.

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Så nu e det kåsan i helgen! Vilka av er ska upp o kolla? Själv tar ja tåget kl 8:07 från götet upp till thn. Kommer bort till hedeäng lagom till första föraren kommer dit förmodligen, runt 9:20.

Jag skulle åkt upp, och eventuellt tagit hojen på släp för att enkelt kunna ta sig mellan olika platser.
har tyvärr fått förhinder...:mad:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Kanske man skulle kolla på kåsan. Är det skyltat i tröllhätta, nån som vet?

edit: jag har ju inga gummstövlar :mad:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kanske man skulle kolla på kåsan. Är det skyltat i tröllhätta, nån som vet?

edit: jag har ju inga gummstövlar :mad:

Ja det ska vara skyltat rätt bra. Förutsättningarna verkar kalas, gegga, regn, kallt och müsigt.

Edit: Du kan få låna mina vadarstövlar jag hade i Roskilde. Storlek 40.

:jäs

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Ja det ska vara skyltat rätt bra. Förutsättningarna verkar kalas, gegga, regn, kallt och müsigt.

Edit: Du kan få låna mina vadarstövlar jag hade i Roskilde. Storlek 40.

:jäs

då får jag klippa upp i tårna ju..

ska du med å gegga? Äh det blir nog att jag sover till 13.00 istället. Vi får se

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
då får jag klippa upp i tårna ju..

ska du med å gegga? Äh det blir nog att jag sover till 13.00 istället. Vi får se
Det var la en 300 någonting som var anmälda tror jag. Hårda tjommar det där...

Var en kollega här på jobbet vars släkting hade lånat ut lite mark för "transportsträcka". 4 stycken hade kört fast, så det var godkänt enligt honom.

...det var 4 som hade provkört sträckan. :tungan

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Det var la en 300 någonting som var anmälda tror jag. Hårda tjommar det där...

Var en kollega här på jobbet vars släkting hade lånat ut lite mark för "transportsträcka". 4 stycken hade kört fast, så det var godkänt enligt honom.

...det var 4 som hade provkört sträckan. :tungan

hahaha, roadracing är en tjärringsport i jämförelse :D

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Jag ska eventuellt ge mig ut och sladda lite grus i helgen, är det någon som hänger med på en liten runda?

lilltryne

Gick med
17 Jan 2005
Hoj
Jag ska eventuellt ge mig ut och sladda lite grus i helgen, är det någon som hänger med på en liten runda?

Tror inte ja fått hem nya hojen än tyvärr! Men igår var ja o shoppade crosskläder o skydd iallfall så såfort ja får hem hojen så är ja med o kör! Helgen efter kanske! Killen ja köper den av ska byta svinglager o lite annat o piffa till den lite, ingen ide o tjata på honom o skynda sig, bättre att han får fixa på den o lugn o ro. :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln