Endurotråden!

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
När kan det vara dags att köra i gråbo eller angeredskrossen? Vill spruta gruuus :yoparty
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
kanske blir åka på fre lr lör i skogen runt om i partille lr lerum
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
inget enduro folk som e sugna på skidresa.
buss gbg sälen tur å retur, liftkort, boende, frukost tors-sön lr sön-tors.
ligger på ca 2400 =) alla veckor utom v.15
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Är det grustaget i Gråbo man kör i då? Det är ingen som blir sur (typ ägaren av grustaget)?



Var i Lerum finns det endurospår?

Vet inte om det finns kvar längre, men det fanns ett spår däruppe, lite norr om staden.

Men jag tror att LG syftar på att bränna runt lite friskt vågat där det ser inbjudande ut.
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Hur löser man det utan att ngn skogspatron försöker ta livet av en för att man röjer loss i deras skog? Skiftes-enduro? Assi Domän?

Man får lösa det snyggt helt enkelt. Inte störa eller förstöra som det så fint heter.
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Vad kostar endurolicensen per år och vad kostar SVEMOs enduroförsäkring?

orkar inte leta upp det, men ca 1600 för en tvlingslicens, och ca 3000 för boende i gbg i försäkring för enduroförsäkring hos bilsport mc (ej dagsfärsk siffra, men så var det förr)
 

Fradz

Medlem
Gick med
6 Oct 2008
Ort
kållered
Hoj
WR250F -02
hej igen haha glömde bort sporthoj igen , tänker inte så mycket på det nu när de e så kallt o så :p & VÄDRET IGÅR & FÖRRGÅR ? va va det liksom , SNÖ ? nästan april ju :p men ska se till så pappa betalar cp räkningen så jag får köra:p ska nog byta min moppe mot en 200cc eeeheeehe ;D!
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Igår körde jag och Paser enduroslingan i Blixås. Den är omdragen sen jag var där senast. Nu var det en hel del kalhygge och skit som man skulle genom. TUNGT var ordet. Att det var skitmörkt ute gjorde inte saken lättare ett dugg faktiskt.

Någon annan som hoppar runt på den där slingan? Hur lång tid ska det ta?
 

Depåfarsan

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducce, Tiger, Huskys 250, XT600E
Igår körde jag och Paser enduroslingan i Blixås. Den är omdragen sen jag var där senast. Nu var det en hel del kalhygge och skit som man skulle genom. TUNGT var ordet. Att det var skitmörkt ute gjorde inte saken lättare ett dugg faktiskt.

Någon annan som hoppar runt på den där slingan? Hur lång tid ska det ta?

När sonen har kraschat kör jag , och nu får jag (tyvärr) åka resten av året: Så till imorgon rekommenderar Kortedala MK:s slinga vid Vikans kross. Vi har bestämda dagar för körning och endast endurohojar får åka. Kolla KMK:s hemsida för info. Jag är där med en buss som har Bridgestonedekaler så kom fram o tjöta. Det är en omväxlande bana, iofs ingen nybörjarbana men BÄST.
60 SEK för gäståkare.
/H
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Liten brasklapp, Blixås är stängt imorgon!

Halloween-lördag...

När sonen har kraschat kör jag , och nu får jag (tyvärr) åka resten av året: Så till imorgon rekommenderar Kortedala MK:s slinga vid Vikans kross. Vi har bestämda dagar för körning och endast endurohojar får åka. Kolla KMK:s hemsida för info. Jag är där med en buss som har Bridgestonedekaler så kom fram o tjöta. Det är en omväxlande bana, iofs ingen nybörjarbana men BÄST.
60 SEK för gäståkare.
/H

Okidoki, bra att veta!

Jag blev iofs av med mina hjälmar häromdagen och min fot ömmar fortf. en hel del.

Är den banan lika lång o jobbig? :gnissla

Marko
 

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM
Börja köra Enduro

Halloj!
Jag är grymt sugen på att börja köra Enduro. Jag har absolut ingen aning eventuella klubbar, banor etc som man kan gå med i. Alla kan ju sprätta omkring i diverse skogspartier men om man vill gå med något mer arrangerat, vart vänder man sig då?
 

Depåfarsan

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducce, Tiger, Huskys 250, XT600E
Liten brasklapp, Blixås är stängt imorgon!

Halloween-lördag...



Okidoki, bra att veta!

Jag blev iofs av med mina hjälmar häromdagen och min fot ömmar fortf. en hel del.

Är den banan lika lång o jobbig? :gnissla

Marko



Jag/vi har massa hjälmar; Sväng av om det blir jobbigt den är inte lika lång men med några knepiga passager. "Pain is weakness leaving the body"
ring mig 3228591
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Halloj!
Jag är grymt sugen på att börja köra Enduro. Jag har absolut ingen aning eventuella klubbar, banor etc som man kan gå med i. Alla kan ju sprätta omkring i diverse skogspartier men om man vill gå med något mer arrangerat, vart vänder man sig då?

Kolla med Kortedala MK. Dom kan säkert ordna så du får ta licens om du vill börja tävla och så.. Tror licensen ligger på ca: 1300:-

Hemsida: http://www.kortedalamotorklubb.com/sektioner/enduro/index.php
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top