Eni Motorrad Grand Prix Deutschland 15-17 Juli

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Lika bra att vi kör igång med denna också!

Sachsenring
83.jpg

Circuit info

Length: 3.671 m. / 2,281 miles

Width: 10m

Left corners:: 10

Right corners: 3

Longest straight: 700 m. / 0,435 miles

Constructed: 1996

Modified: 2003

Circuit Record:2010 Dani PEDROSA(SPA) Honda 1'21.882 161.4 km/h

3 dagar kvar på nedräkningen av det tyska GP't på Sachsenring. Vem har ni tippad inför helgen? Snack om FP/QP/WU/RACE tar vi såklart också här :)

Das podium liste:
1. Simoncelli
2. Stoner
3. Dovi

2010 Race Result:
1. Pedrosa
2. Lorenzo
3. Stoner

Tror ni att de stora spänningarna mellan Pedrosa och Simoncelli kommer att förbli detsamma som det gjorde i Mugello? Personligen tycker jag att det Pedrosa gjorde mot Simoncelli förra race weekend på Mugello var bara dålig stil. Krascher händer och då ska man uppskatta att den andra föraren ber om ursäkt.
Hade detta varit på 90-talet och längre bak när 2-takts eran fortfarande fanns. Då skulle ingen ha klagat på någon av förarna och deras olika körstilar. Oavsett om det var aggressiv eller inte.

MotoGP börjar bli en racing liga för fjollor. Med Stoner och Lorenzo i täten som kung och drottning över hela fjolligan.

Last edited:

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Honda RS125R
Inte för att jag vill dra upp gammalt mög men det tog lite väl lång tid innan Simoncelli bad om ursäkt (krävdes lite övertalning från HRC). Pedrosa har sagt att han hade accepterat en ursäkt från Simoncelli om den hade kommit direkt och inte som nu. Att sedan komma fram och hälsa som om ingenting har hänt tycker jag känns lite väl magstarkt. Nog om det!

En liten rättelse: Pedrosa vann 2010 före Lorenzo.

Tips: Repsol och Yamaha tar de fem första platserna.

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
Inte för att jag vill dra upp gammalt mög men det tog lite väl lång tid innan Simoncelli bad om ursäkt (krävdes lite övertalning från HRC). Pedrosa har sagt att han hade accepterat en ursäkt från Simoncelli om den hade kommit direkt och inte som nu. Att sedan komma fram och hälsa som om ingenting har hänt tycker jag känns lite väl magstarkt. Nog om det!

En liten rättelse: Pedrosa vann 2010 före Lorenzo.

Tips: Repsol och Yamaha tar de fem första platserna.

Enligt de engelska kommentatorerna på MotoGP.com så sa de att Simoncelli bad om ursäkt nästan direkt efter racet.

Det som jag irriterade mig mest på när Pedrosa inte skakade hand på Mugello. Det var Stoners hånflin i bakgrunden.

Verkar som italienare sinsemellan inte tittar snett på aggressiv körning. Citat från Rossi: "Valentino Rossi was far more forthright in his opinions about the riders complaining about aggressive moves... ... "For me, the problem is that big part of MotoGP riders now are pussies," Rossi declared. "In the past, this is normal, the riders were more like real men. Now it is more like they are children."

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
På riktigt? Ska vi köra samma skiva i en tråd till? Är ni säkra? För då kanske man bara kan ta bort den här tråden och göra inläggen i de senaste tre MotoGP-trådarna olästa och byta ut valfri bana mot Sachsen? Sparar man nog lite på mijön på nått vis, lagringsutrymme eller nått.

Herregud vad åt helvete det har gått med racingforumet här. :(

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
I say, Pedrosa, Lorenzo, Stoner, Rossi var lite i en klass för sig förra året. Jag tror att Spies kommer ersätta Rossi i den klungan och Dovi slå sig in före Duccen. Dock tror jag att det kommer vara Stoner före JLo istället för Pedrosa före honom som förra året.

Alltså:

1. Stoner
2. Lorenzo
3. Pedrosa
4. Spies
5. Dovi

Förhoppningsvis ser vi en 6:e-plats för Bautista nu när han verkar vara helt frisk... Konstigare saker har hänt (eller?).

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Wildcars i 125GP.

Från vänster i bild: Felix Forstenhäusler(GER), Luca Grünwald (GER), Marvin Fritz (GER), Toni Finsterbusch (GER) och Jack Miller (AUS).
261320_1795945663311_1379791064_31514404_1196172_n.jpg

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Wildcars i 125GP.

Från vänster i bild: Felix Forstenhäusler(GER), Luca Grünwald (GER), Marvin Fritz (GER), Toni Finsterbusch (GER) och Jack Miller (AUS).
261320_1795945663311_1379791064_31514404_1196172_n.jpg

Jävligt OT, men är det bara jag som associerar Dayton-stövlarnas looks till nåt som fanns i Touringbutikens katalog på 80-talet?

För övrigt tippar jag fegare än fegast:

Jorge
Casey
Ben

och jag håller med den miljard inlägg om att nu får faan Ducati/Rossi/Burgess få fart på grejjerna.

Tjohoo!

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Moonboots für alle!! :gnissla

Bifogat

• EvoSports_ani-m.gif
    EvoSports_ani-m.gif
    35.2 KB · Visningar: 1,153
Last edited:

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
Synd att Alexander Kristiansson inte är med som wildcard.

Skrev i chatten till honom på facebook men fick inget svar. Lite konstigt, för tydligen killens favoritbana. Han har sagt att han ska köra 4-5 wildcards och även köra tester med nya Moto3 hojen. Får väl se hur det blir...

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
..
Vart fan är ungdomen på väg?

Dom där är på väg in i VM. Tror det är lite över 20% av dom dom kör i GP-VM som kört i IDM-125. 70% av dom som kör i GP-VM nu har kört CEV-125 och det gör även dessa ungdomarna ibland. Så statistiken talar för att dom vill vidare till GP-VM.

Men väl där i VM är det bara typ 2% som kör med dom Tyska "moonbootsen".. :tungan Tror det hänger ihop med att Daytona har som policy att dom inte sponsrar någon. Så dom som kör i VM har även dom betalt för sina dojjor som alla andra.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Alex Briggs Twitter:
"Jb will watch this race on TV. The road 2 recovery 4 his wife has got a bit longer, but still positive. He hopes 2 be in Laguna Seca."

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping