K B
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 27 Feb 2008
- Ort
- Långt bort
- Hoj
- CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Lika bra att vi kör igång med denna också!
Sachsenring
Circuit info
Length: 3.671 m. / 2,281 miles
Width: 10m
Left corners:: 10
Right corners: 3
Longest straight: 700 m. / 0,435 miles
Constructed: 1996
Modified: 2003
Circuit Record:2010 Dani PEDROSA(SPA) Honda 1'21.882 161.4 km/h
3 dagar kvar på nedräkningen av det tyska GP't på Sachsenring. Vem har ni tippad inför helgen? Snack om FP/QP/WU/RACE tar vi såklart också här
Das podium liste:
1. Simoncelli
2. Stoner
3. Dovi
2010 Race Result:
1. Pedrosa
2. Lorenzo
3. Stoner
Tror ni att de stora spänningarna mellan Pedrosa och Simoncelli kommer att förbli detsamma som det gjorde i Mugello? Personligen tycker jag att det Pedrosa gjorde mot Simoncelli förra race weekend på Mugello var bara dålig stil. Krascher händer och då ska man uppskatta att den andra föraren ber om ursäkt.
Hade detta varit på 90-talet och längre bak när 2-takts eran fortfarande fanns. Då skulle ingen ha klagat på någon av förarna och deras olika körstilar. Oavsett om det var aggressiv eller inte.
MotoGP börjar bli en racing liga för fjollor. Med Stoner och Lorenzo i täten som kung och drottning över hela fjolligan.
Sachsenring
Circuit info
Length: 3.671 m. / 2,281 miles
Width: 10m
Left corners:: 10
Right corners: 3
Longest straight: 700 m. / 0,435 miles
Constructed: 1996
Modified: 2003
Circuit Record:2010 Dani PEDROSA(SPA) Honda 1'21.882 161.4 km/h
3 dagar kvar på nedräkningen av det tyska GP't på Sachsenring. Vem har ni tippad inför helgen? Snack om FP/QP/WU/RACE tar vi såklart också här
Das podium liste:
1. Simoncelli
2. Stoner
3. Dovi
2010 Race Result:
1. Pedrosa
2. Lorenzo
3. Stoner
Tror ni att de stora spänningarna mellan Pedrosa och Simoncelli kommer att förbli detsamma som det gjorde i Mugello? Personligen tycker jag att det Pedrosa gjorde mot Simoncelli förra race weekend på Mugello var bara dålig stil. Krascher händer och då ska man uppskatta att den andra föraren ber om ursäkt.
Hade detta varit på 90-talet och längre bak när 2-takts eran fortfarande fanns. Då skulle ingen ha klagat på någon av förarna och deras olika körstilar. Oavsett om det var aggressiv eller inte.
MotoGP börjar bli en racing liga för fjollor. Med Stoner och Lorenzo i täten som kung och drottning över hela fjolligan.
Last edited: