Eni Motorrad Grand Prix Deutschland (Moto GP Sachsenring)

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Det här var ju inte roligt för ett Lorenzo fan, jag som trodde att han skulle visa var skåpet skall stå :näsblod
Nu får jag sätta mitt hopp till att Bradl lyckas fixa en pallplats och att Cal går och vinner, det skulle kunna rädda min helgen något.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Din Rossi-fixering börjar närma sig episka mått :hihi

På tal om att kasta spjut i radhus eller? Det är nog få här som glömt ditt "gnäll" om Stoner & super-specialdäck från Bridgestone. Eller att Duccen var kass redan innan Rossi tog över den ;-)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Kul att Hayden hade sån bra fart innan vurpan. Hans tillbud x2 innan såg allt annat än kul ut.
Är det jag som är blind & döv eller har Hayden nånsin varit negativ om hur Ducatin fungerar? Utan några belägg för det så känns det som han alltid har mest tillbud & att det varit så ända sen Melandri körde i teamet, men inget gnäll? Det släpper & dansar i bak eller studsar i fram nästan varje helg även om han kraschar förvånansvärt sällan.

Det är väl inte för inte som han kallades för en "one man marketing army"? :)

Jag kan aldrig dra mig till minnes att han varit speciellt negativ om någon hoj/team han kört.

Iofs var det väl kanske inte så mycket att klaga på i Repsol Honda men det hindrade ju inte t.ex. Biaggi att hitta en hel del tillkortakommanden :hihi

Last edited:

FP

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2009
Hoj
CRF250
Bara snitta upp Lorre, Loctite på skruvarna och dra några extra NM så är det lungt ju :rock

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Nu lät det som att t.om. Laguna kan vara äventyrat för Lorre. Men jag har ju haft fel om det här tidigare i tråden ;)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Tyvärr var det inte så roligt. Ute och gick med äldsta grabben som var två år typ och halkade. :)

Bending the plate holding a collarbone together is a common occurrence among racers, even months or years after the original accident which required the plate to be fitted. A heavy crash on a plated collarbone will sometimes cause it to bend, requiring the plate to be replaced

That's you! :)

http://motomatters.com/news/motogp

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Jörgen Lorensson får vila sig i form ett par race.
http://motomatters.com/news/motogp

Yamaha saknar titelaspiranter nu.

Säg inte det, om inte Honda får till det med sin toppförare att vara konkurrenskraftig i ett helt race utan att tappa sista halvan och Lorre skadad så kan nog rossianhängarna bli jobbigt dryga. Själv hoppas jag att Cal visar framfötterna samt att det vore kul för Ped att äntligen ta ett mästerskap men Honda har lite att jobba på för att få ihop det paketet.

M.

Medlem
Gick med
5 Nov 2010
Hoj
BNW S1000XR
Det måste vara fruktansvärt dyrt att ha Crutchlow i sitt team, är det någon helg han inte har kraschat.
Kan det vara för att han gillar illaluktande skinställ och vill ha ett nytt på sig varje gång han ska köra?

FP

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2009
Hoj
CRF250
Det måste vara fruktansvärt dyrt att ha Crutchlow i sitt team, är det någon helg han inte har kraschat.
Kan det vara för att han gillar illaluktande skinställ och vill ha ett nytt på sig varje gång han ska köra?

Han får själv spackla/slipa kåpor efter racen :hihi

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det här är väl den bana där skillnaden ska vara som minst. Glöm inte heller att CRT hela tiden har tillgång till ett mjukare däck än prototyperna.

men detta visste ju Radare redan om, han vet ju allt:fakta.................... eller inte:näsblod

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5846958 skrev:
Din Rossi-fixering börjar närma sig episka mått :hihi
Jag önskar inget annat än lagom stora doser framgång för Rossi. Han är en fenomenal förare som bjuder på underbra racing.

Däremot har jag aldrig uppskattat hans pojkaktiga framtoning och humor. Men jag kan skilja på det och hans storhet som förare. För mig är det lättare att tycka om någon som vinner trots motgångar, inte den som vinner i ständig medvind. Därför gillade jag Stoner.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
På tal om att kasta spjut i radhus eller? Det är nog få här som glömt ditt "gnäll" om Stoner & super-specialdäck från Bridgestone. Eller att Duccen var kass redan innan Rossi tog över den ;-)
Men nu var det inte jag som började tjata om fixeringar och skickade PM till Radare ;-)

Stoner hade specialdesignade däck från Bridgestone 2007 som dolde de fel som sedan blev tydligare för varje år och som ledde fram till den katastrof vi ser i dag. Eller var det Stoner som blev sämre och sämre?

Jag önskar inget annat än lagom stora doser framgång för Rossi. Han är en fenomenal förare som bjuder på underbra racing.
Är det nu jag ska skriva något drygt om din bristande stavning?

För mig är det lättare att tycka om någon som vinner trots motgångar, inte den som vinner i ständig medvind.
Då måste du ha varit jätteglad efter Assen.

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
För mig är det lättare att tycka om någon som vinner trots motgångar, inte den som vinner i ständig medvind. Därför gillade jag Stoner.

Är det inte lättare att tycka om en kille som fortsätter köra trots att han inte vinner, för att han älskar sporten? Känner att Rossi haft mycket motvind, och att han fortfarande håller på än idag och vann på Assen för två veckor sen är ganska otroligt med tanke på vilken legend han är.

Storhetsvansinne? Nej - ödmjukhet, ja det har han nog massor av. Det är respektfullt och jag tycker att man kan lära sig mycket av Rossi, det är det jag försöker göra iaf.

Att gå från toppen i flera år till att inte vinna ett enda race sen typ 3 år sen och ändå fortsätta och vinna nu på assen - det är väldigt få förare som hade klarat av det mentalt. Stoner verkar inte vara riktigt stark eller lugn mentalt som Rossi.

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Kawasaki A7 -68
Ojoj, hur ska det det här gå?
Lorenzo borta..
Jo, Pedrosa är trea in i första sväng men kör upp sig till 1 på 6e varvet och håller det hela vägen hem trots intensiv uppvaktning från främst Rossi men även från Marques förstås. Rossi genomskådar Marques som blir trea, 0,5 sek efter Rossi och 1,0 efter Pedrosa.
Cruchlow får 4e efter att Bradl bromsat bort sig och blir 5a, 3 sek efter Cal.
Hayden en solid 6e före Smith och stackars Dovis som gärna vill vara före Smith men det går ju inte med vansinnesdykningar, inte den här gången heller..

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Har inte läst igenom de sista två sidorna då jag sitter å kollar på FP2 nu men ni som är lite längre fram än vad jag är kommer en fråga! Är lorre borta resten av helgen? Har precis kommit till när han blir bortkörd i audin!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Har inte läst igenom de sista två sidorna då jag sitter å kollar på FP2 nu men ni som är lite längre fram än vad jag är kommer en fråga! Är lorre borta resten av helgen? Har precis kommit till när han blir bortkörd i audin!

Efter Assen ska man väl inte räkna bort Lorenzo förrän starten har gått? Men de sägs att han inte kör mer i Tyskland.

“For sure, he is not going to come back here,” Team Director Massimo Meregalli told motogp.com. “He should be operated on tomorrow morning and then he will inform us, probably on Sunday morning, whether he will be back at Laguna – because at the moment it doesn’t look like he will be.”

“I have decided to go home and recover after today's crash at the Sachsenring,” Lorenzo is quoted as saying in a team press release. “I prefer to focus on surgery to fix the plate that was unfortunately bent during the crash. I will try to recover and be back as soon as possible.”

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO