Eni Motorrad Grand Prix Deutschland (Moto GP Sachsenring)

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Är det inte lättare att tycka om en kille som fortsätter köra trots att han inte vinner, för att han älskar sporten? Känner att Rossi haft mycket motvind, och att han fortfarande håller på än idag och vann på Assen för två veckor sen är ganska otroligt med tanke på vilken legend han är.

Storhetsvansinne? Nej - ödmjukhet, ja det har han nog massor av. Det är respektfullt och jag tycker att man kan lära sig mycket av Rossi, det är det jag försöker göra iaf.

Att gå från toppen i flera år till att inte vinna ett enda race sen typ 3 år sen och ändå fortsätta och vinna nu på assen - det är väldigt få förare som hade klarat av det mentalt. Stoner verkar inte vara riktigt stark eller lugn mentalt som Rossi.
Man får ha väldigt mycket fantasi för att kalla Rossis två år hos Ducati för tuffa personliga uppoffringar. Om man vill leta föredömen att leva efter ska man leta bland människor som är lyckliga trots tuffa motgångar – och då menar jag inte att köra fabriks-Ducati istället för Honda eller Yamaha.

Bifogat

• rossi.jpg
    rossi.jpg
    65.8 KB · Visningar: 9,141
  • g150341_u43945_609mandela.jpg
    g150341_u43945_609mandela.jpg
    9.7 KB · Visningar: 107

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Första gången jag hört de prata om att det finns två olika svinginställningar/svingar till Hondan, eller är det bara jag som inte hänger med?

Bradl;

Actually I immediately felt comfortable with the bike this morning and, with a few adjustments, it has been even better in the afternoon. I am fast with both bikes - with short or long swing-arm set-up - and we are pretty convinced about the tyres we are going to use.

http://www.crash.net/motogp/news/193459/1/great_feeling_-_home_star_bradl_leads_practice.html

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Jag känner mig ganska övertygad om att i år är det Pedrosas tur att bli mästare. (om han kan få vara hel)

Tycker han inte lyckats knyta ihop det när det verkligen gäller.
Skulle inte förvåna mig om Marques kommer ta in försprånget.

Säg inte det, om inte Honda får till det med sin toppförare att vara konkurrenskraftig i ett helt race utan att tappa sista halvan och Lorre skadad så kan nog rossianhängarna bli jobbigt dryga. Själv hoppas jag att Cal visar framfötterna samt att det vore kul för Ped att äntligen ta ett mästerskap men Honda har lite att jobba på för att få ihop det paketet.

Ja vem är toppföraren i repsolteamet egentligen ?
50 poäng efter det ska mycket till och #46 får förlita sig på att kamikaze Bautista gör en repsol strike :rolleyes:

Cal gör för mycket misstag fortfarande. Nu när Rossi verkar fått upp farten igen så tror jag han kommer bli akterseglad under racen (som vanligt)

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Hoppas nu CC får ta Lorenzos styrning, sedan vet vi om han gnällt i onödan!
Men det vågar nog inte Yamaha. ELLER :D

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hur som helst och hit och dit, det blir en j@vligt spännande helg! :)

Efter denna tävling TROR man sig veta mer men dom hittar alltid på nåt för att göra det oberäkneligt framöver iaf. :fakta

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Man får ha väldigt mycket fantasi för att kalla Rossis två år hos Ducati för tuffa personliga uppoffringar. Om man vill leta föredömen att leva efter ska man leta bland människor som är lyckliga trots tuffa motgångar – och då menar jag inte att köra fabriks-Ducati istället för Honda eller Yamaha.

attachment.php

Nu förstår jag inte. Jämför du Rossi's Ducati-år med Morgan Freeman's Film CV?
Det är väl inga uppoffringar, han är nästan alltid involverad i kioskvältare jue.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Första gången jag hört de prata om att det finns två olika svinginställningar/svingar till Hondan, eller är det bara jag som inte hänger med?

Bradl menar sannolikt att de jämfört två olika svingarmslängder, alltså bakaxelns position i svingarmen (det som kallas "kedjejusteringen" på en vanlig gathoj). En justermöjlighet som används ganska ofta, till exempel då man vill ändra axelavståndet för att få en mer eller mindre stabil motorcykel eller då man vill ändra viktfördelningen mellan fram och bakhjul (då tillsammans med styrstolpens position som också kan flyttas framåt eller bakåt i själva styrhuvudet).

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...och så Barberas tur att halta illa. Det vore illa med en säsong där frånvaro av toppnamn på grund av skador avgör mästerskapet...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Inget brutet för Pedrosa men fortsatta kontroller. Då är han nog tillbaka och kör i eftermiddag och i morgon.

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Espargaro 2:a på fp3!!! :Bugar vad händer?? Killen börjar bli riktigt snabb nu:tummenupp

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Espargaro 2:a på fp3!!! :Bugar vad händer?? Killen börjar bli riktigt snabb nu:tummenupp
När Bridgestone presenterade det nya, mjukare, bakdäcket för CRT sa de att just Sachsenring var en bana där de skulle kunna kapa avståndet till prototyperna rejält. De verkar ha haft helt rätt.

Skulle själv inte vara så glad om jag körde en prototyp och blev petad från Q2 för att en CRT fick köra med ett klart bättre bakdäck.

EDIT: För att förtydliga var inte min avsikt att ta något ifrån Espargaro. Vill bara peka på en förklaring till att han kunde vara snabbare än prototyperna.

Nästan så att det var snö på Pedrosa när han landade :3freak

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Eftersom regeln att teamen måste sälja en motor om något av fabriksteamen vill köpa tagits bort så kan man inte kalla dem CRT längre. :mattias ;)
CRT = Claiming Rules Team
CRT finns väl fortfarande men försvinner till 2014?

EDIT: Verkar som att du har både rätt och fel :)

The rule change will be effective immediately “for any CRT entry using the official Magneti Marelli hardware and software” before being cancelled completely for 2014.

Forward Racing (FTR Kawasaki), Avinitia (FTR Kawasaki), Ioda (Suter-BMW) and PBM (PBM-Aprilia) already use the standard Magneti Marelli ECU, which will be compulsory from next season.

Aspar (ART), Cardion AB (ART) and the second PBM entry (ART) are currently using Aprilia electronics, while Gresini (FTR Honda) runs a Cosworth ECU.

http://www.crash.net/motogp/news/193103/1/motogp_claiming_rule_dropped.html

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping