Har ni några bra tips på hur man spänner fast en mc i en normal släpvagn? Hur gör man för att inte repa eller skava? Har ni en "vagga" flr framhjul och/eller bakhjul? Etc
View attachment 397781
Kör båtkärra med lite tryckt virke fastsatt, inte helt lagligt men har funkat i två års tid utan att nån stoppat mig och undrat varför min båt ser ut som en motorcykel Tar ca 10 min att bygga om och jag eftersom jag har båten i vattnet hela sommaren så använder jag den hellre än att den bara står.
Om du fraktar en custom 200mil för roliga vägar behöver du en undersökning!
Om du missuppfattat det så är väl HELA grejen med custom att glida runt och bara transportera röven (även om GS1200 gör det mkt bättre) längs amerikansk landsbygd?
Att köpa ett släp till en sån båge är sannerligen hål i huvudet!
Exemplen på tuben är exakt samma sak som att jag på en flång ny rsv4 blev ifrånkörd av en gixxer K1 med en rökande skåning på som gjorde sin andra bandag dvs skit bakom styret...
Har ni några bra tips på hur man spänner fast en mc i en normal släpvagn? Hur gör man för att inte repa eller skava? Har ni en "vagga" flr framhjul och/eller bakhjul? Etc
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Depastod-och-transport/Spannband-for-styre-82496/
Eller sätt spännbanden fram i kraschpuckar om man har. Två framåt och två bakåt från bakramen, framhjulet mot lemmen. Om du är nojjig så dra ett spännband runt hjulen för att fixera i sidled, men det behövs egentligen inte om man straffar ned ordentligt. Har man depåstöd så kan man ställa upp den på det bak, underlättar en del när man håller på med banden.
Fast en sån här förenklar livet rätt mycket: http://ricambiweiss.com/de/transpor...d-transportsystem-f-anhanger-ktm-bmw-neu.html
(fast FAN vad slicks fastnar i de där!)
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |