Märklig historia det här.
Å ena sidan, vad skulle TS ha ut av att dikta ihop en historia som i efterhand handlaren i fråga lätt skulle kunna dementera? Typ, -"Nej det där har jag aldrig sagt, det där måste du ha missuppfattat"!
Å andra sidan, om handlaren nu blivit eller gjort sig av med "rättigheten" att sälja KTM, vad tjänar han på att racka ned på sitt gamla märke? Om det stämmer att han uttryckt sig som TS berättat finner jag det otroligt korkat! I princip säger han ju att i alla år han salufört KTM har han skrattat lite bakom ryggen på er som köpt sånt skit! Inger ju inte nåt jätteförtroende precis!
Personligen blir jag själv skitförbannad på handlare som har negativa kommenterar kring valet av märke på den hoj jag kör! Man tänker ju direkt, shit vilken trevlig handlare, här ska jag köpa nästa hoj!
Jag tror helt enkelt att många handlare därute har det riktigt tufft nu! Vinsten de gör på att sälja hojarna täcker inte på långa vägar kostnaderna för deras tjusiga lokaler och alla anställda. Tillbehör och reservdelar köper kunderna på de oräkneliga nätbutiker som finns. Kvar finns ett sätt att ge kunderna ett mervärde gentemot de opersonliga nätbutikerna, nämligen ett schysst och trevligt bemötande. Samt självklart kunskap om prylarna man säljer. Tyvärr finns det dem som snackar skit om andra firmor och märken samtidigt som de sitter framför sin FAX och Facit skrivmaskin och undrar var alla kunder håller hus?