Enligt Carlbarks Motor bör man "göra sig av med sin KTM medan man kan"!?

Status
Ej öppen för fler svar.

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Jag kan inte minnas att jag någonsin har sett en landsvägsKTM.
Inte ens hos lokala handlaren som har > 40 KTMer hemma.

PS: Jag gjorde en sökning på Blocket, av 196 KTMer var 1! en landsvägshoj.

Superduke är knappast en ovanlig hoj. Hittar du bara 1 på blocket är du oerhört dålig på att söka.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Märklig historia det här.
Å ena sidan, vad skulle TS ha ut av att dikta ihop en historia som i efterhand handlaren i fråga lätt skulle kunna dementera? Typ, -"Nej det där har jag aldrig sagt, det där måste du ha missuppfattat"!

Å andra sidan, om handlaren nu blivit eller gjort sig av med "rättigheten" att sälja KTM, vad tjänar han på att racka ned på sitt gamla märke? Om det stämmer att han uttryckt sig som TS berättat finner jag det otroligt korkat! I princip säger han ju att i alla år han salufört KTM har han skrattat lite bakom ryggen på er som köpt sånt skit! Inger ju inte nåt jätteförtroende precis!
Personligen blir jag själv skitförbannad på handlare som har negativa kommenterar kring valet av märke på den hoj jag kör! Man tänker ju direkt, shit vilken trevlig handlare, här ska jag köpa nästa hoj!
Jag tror helt enkelt att många handlare därute har det riktigt tufft nu! Vinsten de gör på att sälja hojarna täcker inte på långa vägar kostnaderna för deras tjusiga lokaler och alla anställda. Tillbehör och reservdelar köper kunderna på de oräkneliga nätbutiker som finns. Kvar finns ett sätt att ge kunderna ett mervärde gentemot de opersonliga nätbutikerna, nämligen ett schysst och trevligt bemötande. Samt självklart kunskap om prylarna man säljer. Tyvärr finns det dem som snackar skit om andra firmor och märken samtidigt som de sitter framför sin FAX och Facit skrivmaskin och undrar var alla kunder håller hus?
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Tyvärr finns det dem som snackar skit om andra firmor och märken samtidigt som de sitter framför sin FAX och Facit skrivmaskin och undrar var alla kunder håller hus?

5PKU2tr.jpg



Que? Skulle framtiden se annorlunda ut än vad Staten bestämt? Hädare!


Japp, lite trams från mig. Jag tror att den här tråden skulle må bra av att vila lite och se tiden an...

För att röra till det lite mer så skulle företaget jag jobbar på bli KTM ÅF.
Allt var i stor sett klart, men i sista sekund så kom KTM och sa att dom kommer att genomgå en stor förändring i Sverige så allt blev uppskjutet på obestämt tid.

...eller i vart fall inte kasta ur sig en massa anklagelser som blir svåra att be om ursäkt för efteråt.
Flera tecken tyder på att det är förändringar i antågande,
Varför gräva skyttegravar? Är det inte bättre att snickra utkikstorn?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Märklig historia det här.
Å ena sidan, vad skulle TS ha ut av att dikta ihop en historia som i efterhand handlaren i fråga lätt skulle kunna dementera? Typ, -"Nej det där har jag aldrig sagt, det där måste du ha missuppfattat"!

Å andra sidan, om handlaren nu blivit eller gjort sig av med "rättigheten" att sälja KTM, vad tjänar han på att racka ned på sitt gamla märke? Om det stämmer att han uttryckt sig som TS berättat finner jag det otroligt korkat! I princip säger han ju att i alla år han salufört KTM har han skrattat lite bakom ryggen på er som köpt sånt skit! Inger ju inte nåt jätteförtroende precis!
Personligen blir jag själv skitförbannad på handlare som har negativa kommenterar kring valet av märke på den hoj jag kör! Man tänker ju direkt, shit vilken trevlig handlare, här ska jag köpa nästa hoj!
Jag tror helt enkelt att många handlare därute har det riktigt tufft nu! Vinsten de gör på att sälja hojarna täcker inte på långa vägar kostnaderna för deras tjusiga lokaler och alla anställda. Tillbehör och reservdelar köper kunderna på de oräkneliga nätbutiker som finns. Kvar finns ett sätt att ge kunderna ett mervärde gentemot de opersonliga nätbutikerna, nämligen ett schysst och trevligt bemötande. Samt självklart kunskap om prylarna man säljer. Tyvärr finns det dem som snackar skit om andra firmor och märken samtidigt som de sitter framför sin FAX och Facit skrivmaskin och undrar var alla kunder håller hus?

Carlbarks har bara varit ÅF åt KTM i ett par år och uppenbarligen var det något i samarbetet med KTM som inte fungerade. Om problemet sedan ligger hos ÅF, Generalagenten eller högre upp i organisationen är väl svårt att sia om. Likaså är det väl svårt att sitta här och gissa vem det är som surnade ur på vem först och vem av alla inblandade parter som har rätt och vem som har fel.

Det enklaste vore kanske om någon skulle höra av sig till KTM och försöka fiska lite efter information för att se om man kan få lite mer kött på benen, istället för att sitta vid skärmen och spekulera i huruvida TS är utsänd av ett konkurrerande hojmärke för att sprida missnöje över KTM. Hade jag varit tillräckligt intresserad hade jag gjort det själv, men som det är nu så känner jag inte att det här handlar om mer än en f.d. ÅF som uttryckt sig klumpigt och en generalagent som väljer att inte kommentera ärendet.
 

Desmodeath

Medlem
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Stockholm
Hoj
2006 Ducati Multistrada S DS. Tidigare: Ducati 900 SSie, Ducati 750 SS samt Suzuki DR 600 och Suzuki Dr 350.
Nu kommer jag aldrig att köpa en KTM!... ;-)

P
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Skall vi tro japanerna fungerar bättre??
Jag menar att dom har högre kvalitet och vållar är mindre problem i form av garantipension och missnöjda kunder.
T.ex. kan en Er 6 vara en bättre hoj än en Superduke eftersom den tråkiga Er 6 inte krånglar. ( Nu pratar vi inte körupplevelse ,bromsprestanda m.m.,)
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Skall vi tro japanerna fungerar bättre??
Jag menar att dom har högre kvalitet och vållar är mindre problem i form av garantipension och missnöjda kunder.
T.ex. kan en Er 6 vara en bättre hoj än en Superduke eftersom den tråkiga Er 6 inte krånglar. ( Nu pratar vi inte körupplevelse ,bromsprestanda m.m.,)

Hur hög är den japanska garantipensionen? :D
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Skall vi tro japanerna fungerar bättre??
Jag menar att dom har högre kvalitet och vållar är mindre problem i form av garantipension och missnöjda kunder.
T.ex. kan en Er 6 vara en bättre hoj än en Superduke eftersom den tråkiga Er 6 inte krånglar. ( Nu pratar vi inte körupplevelse ,bromsprestanda m.m.,)

Det är väl klart att de är bättre?

Men det säljer uppenbarligen för få hojar.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Jag sökte nyss på KTM och under sport fans det runt 190 landsvägen hojar bara där !
Blockets sökning är kanske inte helt representativ då du får med alla annonser som innehåller ordet KTM men absolut, många KTM landsvägshojar finns det både som sport och landsvägsreggade övriga :tummenupp

KTM.jpg
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag sprider ingen skit åt någon utan lägger bara fram det han sa till mig på telefon. Eftersom jag själv äger en KTM så blev jag lite förvånad när jag inte fick något svar på varför han sa så, därför som jag ringde till KTM. Svaret jag fick där var inte heller till någon hjälp så därför frågade jag här på forumet om någon annan hört eller läst något om det. Svårare än så är det inte. Ligger inte mer bakom heller.

Om ni inte tror på mig kan ni själva ringa till både Carlbarks och KTM och fråga.

Sedan angående detta med att jag använder VPN och krypterad och anonym mail är för att jag inte vill att min sökhistorik och liknande ska bli loggad och spårad (har inget med denna tråd att göra utan rent generellt). Vill inte heller att min mail "avlyssnas". Därför som jag använder detta tillsammans med diverse plug-ins i min webbläsare samt använder sökmotorn DuckDuckGo när jag söker efter information. Vill inte att mitt liv ska finnas loggat hos t.ex. Google. Använder inte Facebook och liknande som många andra gör som villigt säljer hela sitt liv till dessa "tjänster".

Hej det var iaf en vettig förklaring.

Man får skaffa sig en egen uppfattning genom att helt enkelt åka till företaget och få sin egna upplevelse.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top