På min Kawasaki ER-5 (även känd som spruttburken) finns en fin inställning på bränslekranen med vilken man kan "Primea" motorn, om den har stått med tanken tom ett tag.
Ponera att någon elak djävel smög förbi och vred på denna innan en helg, och sedan stod bränslekranen och droppade in i motorn ända till Måndag, varpå den inte startar.
Vad göra? Efter mycket meck med lite startgas och ett par hundra försök till tändning så gick fanstyget igång. Hackigt. Sedan började det komma ut bensin (MYCKET bensin) ur luftfiltret ....
Luftfiltret är naturligtvis lätt att ersätta, men hur f-n får jag ut soppan ur cylindrarna, och hur kan jag vara säker på att allt är ute? På 2-3-4000 varv så tuggar den runt rätt långsamt, vid 5-6000 varv börjar den spotta ut bensinen.
Om någon har några tips när ni garvat färdigt så skulle det uppskattas,
// HPX
Ponera att någon elak djävel smög förbi och vred på denna innan en helg, och sedan stod bränslekranen och droppade in i motorn ända till Måndag, varpå den inte startar.
Vad göra? Efter mycket meck med lite startgas och ett par hundra försök till tändning så gick fanstyget igång. Hackigt. Sedan började det komma ut bensin (MYCKET bensin) ur luftfiltret ....
Luftfiltret är naturligtvis lätt att ersätta, men hur f-n får jag ut soppan ur cylindrarna, och hur kan jag vara säker på att allt är ute? På 2-3-4000 varv så tuggar den runt rätt långsamt, vid 5-6000 varv börjar den spotta ut bensinen.
Om någon har några tips när ni garvat färdigt så skulle det uppskattas,
// HPX