Hej!
Jag tog mitt mc-kort i september månad, och är på jakt efter min första mc!
Jag har hittat två intressanta men har lite beslutsångest. Här är lite snabb info om de två:
FZ6an
-04
10 ägare
600 kubik
72kW
små skavanker baktill från packlådor (små märken)
630 kr/månad halvförsäkring (svedea)
24.000kr
ER-6an
-06
3 ägare
649 kubik
53kW
Inga skavanker, nytt bakdäck
450 kr/månad halvförsäkring (svedea)
30.000kr
24.000 tycker jag är ett grymt pris, och skavankerna har jag sett, kan jag definitivt leva med. Men 10 tidigare ägare kanske inte är optimalt? Dessutom är jag student, och den försäkringen gillar jag inte!
30.000 är för mig å andra sidan en rejäl summa, men en försäkring som är 200 spänn billigare i månaden lockar ju! Jag tycker att ER-6an är snyggare också, och verkar vara i allmänt bättre skick. Det jag inte förstår är hur den, som har 50 extra kubik, kan ha 29 kw mindre effekt?
Kan jag få lite inputs från de kunniga här på forumet!?
Tack på förhand
//V
Jag tog mitt mc-kort i september månad, och är på jakt efter min första mc!
Jag har hittat två intressanta men har lite beslutsångest. Här är lite snabb info om de två:
FZ6an
-04
10 ägare
600 kubik
72kW
små skavanker baktill från packlådor (små märken)
630 kr/månad halvförsäkring (svedea)
24.000kr
ER-6an
-06
3 ägare
649 kubik
53kW
Inga skavanker, nytt bakdäck
450 kr/månad halvförsäkring (svedea)
30.000kr
24.000 tycker jag är ett grymt pris, och skavankerna har jag sett, kan jag definitivt leva med. Men 10 tidigare ägare kanske inte är optimalt? Dessutom är jag student, och den försäkringen gillar jag inte!
30.000 är för mig å andra sidan en rejäl summa, men en försäkring som är 200 spänn billigare i månaden lockar ju! Jag tycker att ER-6an är snyggare också, och verkar vara i allmänt bättre skick. Det jag inte förstår är hur den, som har 50 extra kubik, kan ha 29 kw mindre effekt?
Kan jag få lite inputs från de kunniga här på forumet!?
Tack på förhand
//V